2013-10-24, 20:44
Moderator
OYs avatar
KJ bror D frågar KJ vem som kan ha sett VB sist, och får till svar att " det gjorde jag". Asså
Citera
2013-10-24, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jag tror "Kompis" skulle titta surt på dig om du kallade honom likhund. Kriminalsökhund om jag får be
Han får väl ge mig en utskällning då. Men nu såg jag att han är likhund, förlåt, kriminalsökhund, han reagerar på blod, sperma och mänsklig förruttnelsedoft. En tusenkonstnär. Men då kan vi avgöra bortom rimligt tvivel att det har varit en död människa i KJ:s bostad. Såvida han inte hade samma otur som Uno i bagageluckan.
Citera
2013-10-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hon har inte knockats, hon har hållits fast av vad jag tror är tre GM (KJ, MB och AN) och blivit hanterbar. Bundits på något sätt/vid något. Har inte ett rep återfunnits nånstans ? I ödehuset ? Har för mig att den uppgiften finns i tråden.

kan vara ett troligt scenario, har hela tiden sagt att jag är fruktansvärt tveksam att KJ gjort detta ensammen....frågan är bara går det koppla ihop MB & KJ på något sätt...

Är det någon annan som hört ryktena som går?

Att MB i samband med detta skall ha bytt ut större delen av sitt avlopp i huset?
Är ett rykte som går så svårt att referera till något, men ett spännande scenario

Han säljer bilen, byter ut avloppet, de sista sms mellan han och offret går inte att återskapa,
hur det än är så går det att skapa precis lika mycket indicer mot honom som gjort mot KJ
Citera
2013-10-24, 20:57
Medlem
Mitt första inlägg här någonsin och vet inte om
någon redan skrivit detta, men tänkte på lådan
eller detta man sett KJ och någon vän bära ut-Kan det
ha varit badkaret och som han sedan bytt ut
mot något annat begagnat.
Han har ju ändå diskuterat det bästa mordet
med en vän.
Långsökt kanske....
Citera
2013-10-24, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan77
med en vän.
Långsökt kanske....
Välkommen till Flashback!

Bytte han ut badkaret mot ett skitigt badkar?
Citera
2013-10-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
FUP s. 1092

Skickat till 073-*****79, 2012-08-01, 19:34:26 med texten "Ska vi träffas"
Svar skickas från 073-*****79 , 2012-08-01, 19:45:18 med texten "Kom då".
Ett nytt sms skickad då till 073-*****79, 2012-08-01, 20:42:39 med texten "Men jag sa jag sluta ju förlåt igen "

Jag förstår inte sista svaret??

Väldigt skumt att VB av misstag SMSat till Karatetränarens son, men i alla fall så förstår jag sista svaret.
Efter att ha läst alla SMS och Facebookinlägg från VB i Fupen så förstår jag VBs knackiga svenska. Med "Men jag sa jag sluta ju förlåt igen "
så menar VB att säga att be om ursäkt för att hon kontaktar personen i fråga, hon har lovat att avsluta relationen och sluta SMSa...Någon smart som kan spekulera i hur VB av misstag SMSade Karatemannens son?
Senast redigerad av Itoy 2013-10-24 kl. 21:03.
Citera
2013-10-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Bytte han ut badkaret mot ett skitigt badkar?

En tanke som slog mig bara.
Han e ju inte så dum ändå att han inte fattar att det
hade sett väldigt konstigt ut med ett rent
badkar helt plötsligt när resten av lgh ser ut som
den gör.

Ett begagnat kan man nog komma över
på skroten.

Förutsatt att hon har legat i badkaret då
Citera
2013-10-24, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsan77
med en vän.
Långsökt kanske....

En granne vittnar om att det låtit som om KJ snickrat(mitt ord) eller något i den stilen, på nätterna. Funderar lite på om det är mormors säng som D berättar om, som KJ byggt om till något slags emballage, och som sedan bars ut tillsammans med en medhjälpare? Sängen skall enligt vad D berättar om att mamman har sagt, skurits sönder för att göras om till ett vapenfodral. Är det madrassen som skars sönder eller hela sängen?

Vidare kan det kanske vara i just den sängen som VB mördades, och KJ har sågat och slagit sönder sängen i beståndsdelar och sedan fraktat iväg den samma till förbränning? Det är det här arbetet som grannen uppfattat som att KJ snickrade?
Citera
2013-10-24, 21:05
Medlem
Måhända denna kommentar är lite hjärtlös med tanke på att Vachereeya är död. Men seriöst det skriker ju p-störning över henne. Smsen mellan henne och karatetränaren är ju tecken på ett enormt behov av bekräftelse och uppmärksamhet.
Inte för hon förtjänade att mördas men hon kan inte ha mått bra. Sen beblanda känslor med någon som så uppenbart är psykisktsjuk som Kristoffer, då kan det väl bara sluta på ett sätt.
Citera
2013-10-24, 21:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
kan vara ett troligt scenario, har hela tiden sagt att jag är fruktansvärt tveksam att KJ gjort detta ensammen....frågan är bara går det koppla ihop MB & KJ på något sätt...

Är det någon annan som hört ryktena som går?

Att MB i samband med detta skall ha bytt ut större delen av sitt avlopp i huset?
Är ett rykte som går så svårt att referera till något, men ett spännande scenario

Han säljer bilen, byter ut avloppet, de sista sms mellan han och offret går inte att återskapa,
hur det än är så går det att skapa precis lika mycket indicer mot honom som gjort mot KJ

I viss mån går det att göra en koppling mellan KJ och AN iaf. AN har fått meddelanden(facebook) från en person som har använt sig av en bild på KJ.
Citera
2013-10-24, 21:18
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Säker på det ?
Relativt säker ja.
Citera
2013-10-24, 21:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Allt som är med i FUP är inte hardcore evidence. Det handlar om pedagogik också. Att skapa en begriplig bild för rätten. Sen kan det i detta fall även ha betydelse avseende var grannarna bodde som hört skrik, sett KJ mm mm.
Det handlar inte om att ge rätten en begriplig bild. Rätten läser inte FUP. Det handlar om att ge läsarna av FUP en begriplig bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in