2013-10-25, 20:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På sid 291 kan man se att huvudänden sluttar uppåt på ett sätt som är vanligt på motorstyrda sängar. Det är alltså sannolikt att det pappan berättade var att den gamla dubbelsängen slängdes ut och ersattes med en motorstyrd säng från farfar. Så då är sängmysteriet löst. Om inte grannen misstar sig så döljer KJ något. Men det är knappast VB som bars ut, lägenheten är inte mordplats. Det saknas ingen säng.

Är inte lägenheten sedan länge avförd som mordplats? Eller är det några gökar som tror han mördat henne utomhus för att sedan bära upp henne och stycka henne i en säng som han sedan burit ut under tiden polisen hade han och lägenheten under bevakning? Under tiden har båda mobilerna legat på vardagsrumsbordet. Varav bara den ena mobilen reagerat på hög belastning och växlat till 2g under sex minuter.
Citera
2013-10-25, 20:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Givetvis, om dörren är öppen absolut. Men KJ sades vara mycket noggrannare med att låsa bilen efter att hans vän "låtsasstal" bilen för att skoja med honom.

Det är riktigt men det var ett bra tag sen jag skrev det. Numera har jag skippat planteringen helt och hållet.
Men man kan ju inte heller säga att han alltid låste bildörren.
Citera
2013-10-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Från MBs första förhör på sidan 986:

Det verkar inte stämma med vad som senare kommit fram om han inte uppfunnit det kontaktlösa samlaget.

Att köra förbi Luleå när man åker mellan boden och kalix är inte den vanligaste vägen.
Citera
2013-10-25, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissie67
Mitt första inlägg! Jag har följt tråden rätt så länge nu och jag måste säga att efter att ha läst fup så är jag övertygad om att KJ är skyldig.

Först alla tekniska bevis som talar för att det är KJ.

Han ljuger.

Alla felsägningar och han försäger sig.

Verkar nästan ha vanföreställningar bland annat med tanke på de vittnen som säger att KJ har kört på dom bakifrån, kört om och har försökt att preja av dom från vägen och lagt sig före. Då har polis stått och stoppat den bakomvarande och säger att KJ ringt och sagt att han är förföljd.

Känt sig hotad.

Plus en hel del annat också.

Kollade lite på google angående schizofreni. Känns spontant som att det är mycket som stämmer in på KJ.

Nu ställer inte jag någon diagnos här! Med tanke på vissa som rasar över detta och kallar det respektlöst..då tycker nog jag att det är mer respektlöst att sitta och hänga ut MB och AN som bevisligen inte har med saken att göra. Snudd på trakasserier tycker jag.

MrsMagoo Måste bara säga att du har verkligen samma tänk som jag i detta. Du har skrivit en del gånger precis det jag har suttit och tänkt. Rent hajat till

Vilka tekniska bevis? är ju precis det ( DOM ) inte har mot han....dom har ingen teknisk bevisning där du inte kan väcka tvivel.
Säger inte att KJ är oskyldig, men jag säger att denna utredning är en jävla Kalle-Anka utredning finns så många luckor som dom inte lyckats stänga...dessa öppna luckor är något som en bra försvars advokat kan använda sig utav och väcka ( rimlig tvivel ) och om det görs så promenerar han fri, kanske inte för att han är oskyldig, utan för att dessa jävla nötter till polis & åklagare har klantat sig glamoröst mycket.

1. ingen mordplats
2. ingen styckplats
3. Dom kan inte binda KJ till platsen där kroppen/benen hittats via teknisk bevisning
4. inga vittnen som inte ( fabulerar )

Allt är som en gröt & vänta ska ni få se, det kommer även rådmännen i tingsrätten tycka, kan hända att han blir dömd där & det beror på att det enbart sitter lekmän & dömer i tingsrätten, vänta tills han kommer till hovrätten, där alla är utbildade jurister, då kommer det krävas mer än nuvarande indicer för att döma honom bortom all rimlig tvivel
Citera
2013-10-25, 20:44
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ingen kvinna med asiatiskt utseende i Boden har uppgett att hon gått där vid den tiden.

Ligger det inte en flyktingförläggning där (i Boden). Dom lär man ju inte ens frågat om dom har varit ute och flanerat.

Sen finns det väl Thailändskor som inte läser Svenska nyheter heller av ointresse eller för att dom inte kan.

Luleå ligger inte långt bort heller, och där finns det säkert flera med asiatiskt utseende. Men att (på håll) skilja en asiat från en specifik kvinna (VB) kan vara marigt. Dom ser ganska likadana ut om man inte är van.
Citera
2013-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
jag har tidigare vart hardcore att Cibba gjort det! ...men efter läst 2016 sidor på betald arbetstid (okay scrollade 40 procent!!) så vette fan...det som fick mig att börja tvivla var typ nåt som hans yngre bror sa... nånting åt hållet "mannen är typ handikappad, han klarar inte ens av att borsta sina egna tänder, läraren på "aspie"utb. i övertorneå utryckte väl det ännu bättre.. "han är ett skolexempel på en aspergers"

Hur skulle denna dokumenterat semiretard ligga bakom, samt lyckas dölja ett av sveriges värsta mord genom tiderna (om inte det värsta!).."det som dock talar duktigt emot han är tejprullen och blodet... hmm blir inte klok på detta!

M.B spåret borde ha körts parallellt mycket längre...detta kan vara ett historiskt ödesdigert misstag av polisen.
Du kan glömma tejprullen, är konstaterat ej den tejp som hittades på VB. den har nog inte lämnat hans lägenhet sen den kom dit. troligtvis har VB plåstrat om sin tå el liknande med den.
Senast redigerad av Goldenman1 2013-10-25 kl. 20:52.
Citera
2013-10-25, 20:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Att köra förbi Luleå när man åker mellan boden och kalix är inte den vanligaste vägen.

Där ser man och det var sagt av en som inte har Asperger.
Citera
2013-10-25, 20:46
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kroppen har hanterats och upphittats i området där KJ är uppväxt.

KJ har andra möjligheter än MB att röra sig fritt ute på nätterna för att mörda, stycka och sprida kroppsdelar. Samtidigt så finns det ju de här omständigheterna att KJ varit på fyndplatsen och letat, men inte funnit något.

KJs mobil är positionerad så att det visar att han befunnit sig i området, dock så täcker dessa master förvisso in både fyndplats och stugan.

När det gäller MB finns inget som talar för att han varken har träffat VB denna kväll eller att han har varit i området vid fyndplatserna.

Du menar att, trots att inte KJ har någon förklaring, så kan andra förklara åt honom hur dessa har hamnat där på naturlig väg. Det fungerar säkert för ett eller par bevis/indicier, men det är besvärande många sådana att förklara bort.

2013-05-06 är han uppkopplad mot en mast i Buddbyn, så ock KJ samma datum men olika master.
Det verkar dock inte vara långt mellan masterna.
Citera
2013-10-25, 20:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det är tre mils omväg. Inte ens ett stenkast i de trakterna.
Citera
2013-10-25, 20:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ligger det inte en flyktingförläggning där (i Boden). Dom lär man ju inte ens frågat om dom har varit ute och flanerat.

Sen finns det väl Thailändskor som inte läser Svenska nyheter heller av ointresse eller för att dom inte kan.

Luleå ligger inte långt bort heller, och där finns det säkert flera med asiatiskt utseende. Men att (på håll) skilja en asiat från en specifik kvinna (VB) kan vara marigt. Dom ser ganska likadana ut om man inte är van.

Har denna asiat tagit en promenad från Luleå så hade hon tagit en liten kvällspromenad på 7 mil cirka om hon även knallat hem till Luleå.
Citera
2013-10-25, 20:50
Medlem
Tror inte någon i Boden har undgått att höra att en ung kvinna blivit mördad. Eftersom det var en Thailändska borde naturligtvis den thailändskan hört av sig och berättat att hon vistades på den tiden på den vägen? Men ingen har yppat ett ord, alltså tror jag att det var VB.
Vittnet har sett just VB.
Citera
2013-10-25, 20:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vittnesuppgifterna på den svarta pickupen och den vita skåpbilen då?
Kan du precisera lite närmare (ev. sidhänvisning i FUP); det har florerat alla möjliga bilar tillhörande såväl sökare som andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in