2013-10-25, 18:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om den nu har blivit utkastad från 3G nätet så måste väl någon annan mast ha gett hennes telefon tillgång till 2G nätet. Det måste väl finnas ett fungerande 2G nät även i detta område, eller tänker jag fel?

Helt rätt.

Finns några alternativ: Sävastklinten, Sävast KC2, Hednoret M1, BD1 Strandvägen... mest troligt Sävastklinten eftersom tidningarna tidigare omnämnt denna mast som "sista kontakten".
Citera
2013-10-25, 18:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Helt rätt.

Finns några alternativ: Sävastklinten, Sävast KC2, Hednoret M1, BD1 Strandvägen... mest troligt Sävastklinten eftersom tidningarna tidigare omnämnt denna mast som "sista kontakten".

Du får nog ta och bevisa att masten enbart har 3G först och främst innan man ens ska reagera på påståendet. Och enligt då rikskrims analyser lämnar inte telefonen KJs basstation.
Så ta gärna fram att masten enbart är för 3G för jag tror att det kan antingen finnas fler master eller så har masten båda näten.
Man har karta för positionerna dessutom.
863
Signaler i mobiltelefonnätet loggas i teleoperatörernas växlar och kan begäras ut i så kallade
signaleringslistor. I samtalslistor framgår uppkopplade samtal det vill säga teletrafik från en A-part till
en B-part. I signaleringslistor loggas även annan information som till exempel när en mobiltelefon
byter basstation, byter nät mellan 2G/3G/4G eller om man stänger av eller sätter på en mobiltelefon.
Om en mobiltelefon är på men inte brukas görs även en automatisk uppdatering ca var fjärde timma.
I signaleringslistan framgår i vissa fall även vilken basstation som mobiltelefonen kopplar upp på vid
dessa tillfällen

Är det telia så är det väl bara att gå in på deras täckningsområde så framgår det väl vad man har för nät.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-25 kl. 18:31.
Citera
2013-10-25, 18:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Analysresultat RKP analys av signaleringslistor
Nedan listas Bangsuans basstationsuppkopplingar 871

23:53 Inkommande samtal till röstbrevlåda. Telefonen är avstängd/saknar täckning
Bangsuans telefon är påslagen klockan 20:32 och 20:38, och befinner sig under Johanssons
hembasstation
. Klockan 23:53 är telefonen inte på eller befinner sig utanför täckningsområdet.
Bangsuans telefon har inte stängts av normalt via avstängningsknappen då koden för detta saknas i
signaleringslistan. Detta betyder att Bangsuans telefon antingen har hamnat utanför
täckningsområdet eller stängts av på ett onaturligt sätt, till exempel att batteriet eller SIM-kortet tagits
ur, telefonen har gått eller slagits sönder, hamnat i vatten etc.

Om batteriet laddats ur, blir det även då en "onaturlig" avstängning av telefonen?
Citera
2013-10-25, 18:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om batteriet laddats ur, blir det även då en "onaturlig" avstängning av telefonen?
Sid 875:
Citat:
Detta betyder att Bangsuans telefon antingen har hamnat utanför täckningsområdet eller stängts av på ett onaturligt sätt, till exempel att batteriet eller SIM-kortet tagits ur, telefonen har gått eller slagits sönder, hamnat i vatten etc.
Jag antar att samma sak händer om batteriet laddas ur. Mobilen kan inte säga "hejdå" till nätet, som vid en normal avstängning.
Citera
2013-10-25, 18:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Flottiljvägen, 961 43 Boden, Sverige

Förväntad täckning
Utomhustäckning
2G 100 kbit/s
3G < 32 Mbit/s
4G 50 Mbit/s

Telias sida
Citera
2013-10-25, 18:34
Medlem
chrissie67s avatar
Mitt första inlägg! Jag har följt tråden rätt så länge nu och jag måste säga att efter att ha läst fup så är jag övertygad om att KJ är skyldig.

Först alla tekniska bevis som talar för att det är KJ.

Han ljuger.

Alla felsägningar och han försäger sig.

Verkar nästan ha vanföreställningar bland annat med tanke på de vittnen som säger att KJ har kört på dom bakifrån, kört om och har försökt att preja av dom från vägen och lagt sig före. Då har polis stått och stoppat den bakomvarande och säger att KJ ringt och sagt att han är förföljd.

Känt sig hotad.

Plus en hel del annat också.

Kollade lite på google angående schizofreni. Känns spontant som att det är mycket som stämmer in på KJ.

Nu ställer inte jag någon diagnos här! Med tanke på vissa som rasar över detta och kallar det respektlöst..då tycker nog jag att det är mer respektlöst att sitta och hänga ut MB och AN som bevisligen inte har med saken att göra. Snudd på trakasserier tycker jag.

MrsMagoo Måste bara säga att du har verkligen samma tänk som jag i detta. Du har skrivit en del gånger precis det jag har suttit och tänkt. Rent hajat till
Citera
2013-10-25, 18:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är väl lika mycket MB:s hemtrakter? Varför skulle han behöva vara ute på nätterna? Han far ju uppenbarligen runt en hel del om dagarna.

Det övriga känner jag till redan.
Det jag menar är att KJ är uppväxt i det exakta området vid den aktuella skogen och kan den utan och innan, vilket även märks i förhöret där han känner till varje hus och värn.

Att MB, som verka ha hyfsad kontroll i skallen, skulle åka till området och flytta kroppsdelar under dagtid tycker jag inte är sannolikt, det är alldeles för stora risker.
Citera
2013-10-25, 18:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du får nog ta och bevisa att masten enbart har 3G först och främst innan man ens ska reagera på påståendet. Och enligt då rikskrims analyser lämnar inte telefonen KJs basstation.
Så ta gärna fram att masten enbart är för 3G för jag tror att det kan antingen finnas fler master eller så har masten båda näten.
Man har karta för positionerna dessutom.
863
Signaler i mobiltelefonnätet loggas i teleoperatörernas växlar och kan begäras ut i så kallade
signaleringslistor. I samtalslistor framgår uppkopplade samtal det vill säga teletrafik från en A-part till
en B-part. I signaleringslistor loggas även annan information som till exempel när en mobiltelefon
byter basstation, byter nät mellan 2G/3G/4G eller om man stänger av eller sätter på en mobiltelefon.
Om en mobiltelefon är på men inte brukas görs även en automatisk uppdatering ca var fjärde timma.
I signaleringslistan framgår i vissa fall även vilken basstation som mobiltelefonen kopplar upp på vid
dessa tillfällen

Är det telia så är det väl bara att gå in på deras täckningsområde så framgår det väl vad man har för nät.

Har redan gjort det i ett tidigare inlägg: https://www.flashback.org/sp45792554
Citera
2013-10-25, 18:39
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag tycker polisen kunde rotat mer i det här med hunden. Ena stunden säger brodern att det var massa blod, nästa att det inte var det.
R säger att KJ sagt att han lade hunden i en plastpåse. En granne säger att hunden var avlivad men hade också sett blodet utanför och att pappan hjälpt honom bära ut sopsäckar.
Enligt en granne slog han hunden samt rastade den på balkongen.
Det är många som sett blod i trappan, utanför samt en stor blodfläck (30 cm i diameter).
Så mycket blöder inte en död hund som bitit sig i tungan.
KJ skulle sagt att hunden sprang in i ett häststaket.
Dog hunden på natten eller dagen?

Var föräldrarna där eller inte?
Var hunden ensam eller inte?
Har någon sett den söndriga kabeln?
Varför hjälpte ingen till med skötseln av hunden?

Dessutom tycker jag det är märkligt att han, med sina diagnoser och sin nedstämdhet, så fort och handlingskraftigt gjorde sig av med hunden innan någon hann se att den var död.

Intressant är också den sparade bilden på handens leder och ben med tanke på att de är borta.

Ifall vården kring honom beslutat att inte hjälpta till med hunden:

i ett LSS beslut avseende Boendestöd ingår inte husdjur, detta tenderar dock säkerligen att skilja sig enormt sinsemellan arbetslagen i hur mycket man vill hjälpa till men troligtvis inget som står på något papper då detta ej är ett krav att ingå i beslutet enligt lag och med hänvisning till tiden det kräver då faller således detta då på anhöriga.

I ett LSS beslut kan man beviljas olika sorters städ, hemtjänst städ där kommunnen ålägger psykiatrin/vård och omsorg att uföra en fullständig städ utan att brukaren i sig behöver vara med och städa. Detta utförs emot en månads kostnad för brukaren eller 'vanlig städ' där städar man tillsamans med brukaren genom att motivera brukaren med det stora målet att till slut klara det själv, detta är en fri kostnad för brukaren då kommunens biståndshandläggare beviljat städ stöd. Brukar även kallas att man "jobbar med händerna på ryggen." (tror K hade sistnännda.)

Däremot har dom en skyldighet att det inte blir osanitärt, men det kanske enbart är kommunens egna lägenheter?
Så djurfrågan kan disskuteras.
Mvh
Senast redigerad av Imthisnice 2013-10-25 kl. 18:49.
Citera
2013-10-25, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag vet inte på vilket sätt KJ skulle vara mer kvalificerad att utföra detta än MB. Han må ha asperger och ADD men det har väl snart sagt halva Sveriges befolkning, och inte gör det någon till styckmördare i sig.

Huruvida styckningen varit defensiv eller ej vill jag låta vara osagt. Det grundar sig ju på att KJ är mördaren och att styckningen inte skett i hans bostad, grundat på brist på spår i bostaden. Och av detta dras slutsatsen att han inte haft några praktiska skäl att stycka henne utan snarare gjort detta för sitt höga nöjes skull (hur vanligt är det i kriminalhistorian?). Om man tänker sig en annan GM så kan ju styckningen mycket väl vara transportbetingad.

Styckningen var antagligen transportbetingad såtillvida att det är lättare att flytta delar från (MP)/SP till FP1/FP2 då ingen av platserna FP1/FP2 var styckplats. Han har rekat ödehuset innan han senare dumpar benen där.

Mellanlagringen är förmodligen värnet uppe vid fortet där hundarna markerade både inne i värnet och vid avlånga värngluggen. Så förmodligen har kroppen/delar passerat in eller ut eller bådera genom gluggen om han ej använt trappen ner i värnet. Han har styckat av praktiska skäl för det var nog inte alltför enkelt att bära VB från bil till värnet, ej enkel terräng framförallt i mörker.

Pannlampa/flashlampa eller liknande bör han haft tidigare som rekvisita och kanske nu är borta, han hade tre stendöda ficklampor i bilen, har man kollar på dem om det finns några blodspår som s.a.s. hamnat där via direktkontakt handskar/händer. Nu kanske han lånat ut dem under t.ex. nattliga söket efter cykelvägen torpgärdsleden-sävast kvällen 8 maj med polarna så det kanske inte ger något.

Sen kan det förmodas att det ingår i hans "projekt" att framförallt ta väck hennes händer, det har han ju läst och sett (TV) att så gör den perfekte mördaren.
Citera
2013-10-25, 18:45
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är inte värt mycket mot KJ:s "meritlista" i fallet. Dessutom var det ju inte offret han hotat, utan en annan person i en situation då jag tror att en ganska stor mängd män hade uttalat dödshot eller åtminstone något liknande i det upprörda och pressade läge man hamnar i.

Ta och backa lite istället och titta på de fakta som pekar mot KJ:

https://www.flashback.org/p45822109#p45822109

Det är här man måste börja INNAN man börjar spekulera om alternativa GM utifrån att man tycker att de har ett bättre motiv och verkar mer osympatiska rent allmänt. Det är bara om man verkligen tycker att det som finns mot den huvudmisstänkte ger anledning för verkligt rimliga tvivel som det är fruktbart att utifrån motiv och personlighet börja titta på andra personer som tänkbara alternativ. För du förstår väl att det finns massor av brottsfall där det finns obehagliga typer med motiv i offrets bekantskapskrets som ändå inte är skyldiga?

Visst förstår jag det.
Visst förstår du att man även måste kritiskt granska?
Det finns vissa saker i FUPn där dom dragit fel slutsatser bla.
Eller inte följt upp upplysningar som kan vara av intresse för utredningen.
Citera
2013-10-25, 18:48
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Visst förstår jag det.
Visst förstår du att man även måste kritiskt granska?
Det finns vissa saker i FUPn där dom dragit fel slutsatser bla.
Eller inte följt upp upplysningar som kan vara av intresse för utredningen.

Det låter intressant, har du några exempel på där det har dragits fel slutsatser eller när man inte har följt upp spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in