2013-10-20, 17:16
Medlem
MagnusJ666s avatar
Kul att singelfinalen i Stockholm Open är så spännande och sevärd! Mycket bra bollar och spel!
Citera
2013-10-20, 17:23
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Kul att singelfinalen i Stockholm Open är så spännande och sevärd! Mycket bra bollar och spel!

Ja mycket bra match. Och kul för Dimitrov lyckan ler mot han .
Citera
2013-10-20, 17:33
Medlem
Grymt bra singefinal vi fått se Och jag kan inte låta bli att imponeras av Ferrer ändå Vilken jävla krigare han är!! och vilken grym inställning han har. Älskar sånna personer som ALDRIG ger upp oavsett hur situationen ser ut.
Senast redigerad av Rouko 2013-10-20 kl. 17:36.
Citera
2013-10-20, 18:33
Medlem
Dimitrov vann sin första ATP-titel i Sthlm, ganska logiskt då han tränar där.
Citera
2013-10-20, 21:16
Medlem
Kul att det lossnade för Dimitrov. Jag tror detta kan vara början på något riktigt stort för honom. Jag tror mycket på honom.

Detta var hans andra final, bra att han lyckades vinna, hade han förlorat så hade det kunnat bli tungt för honom mentalt. Det är inga lätta finaler han har spelat, första var mot Murray i Brisbane i januari i år och nu mot Ferrer, så att ha lyckats vunnit en av dessa är riktigt bra gjort. Han slog alltså världtrean i en final efter att ha förlorat första set, det ska man inte glömma!

Så nu när denna vecka är förbi så ska det bli väldigt intressant att följa spelarna som slåss i racet till slutspelet i London. En högst intressant detalj är att Tsonga och Raonic har valt att vila denna vecka, därmed så satsar de "all in" på Paris. De har alltså bara en enda chans att spela bra, misslyckas de så är det kört. Wawrinka, Federer, Gasquet och Haas satsar på att spela två turneringar.

Raonic får det väldigt svårt, han måste troligtvis vinna i Paris för att direktkvalificera sig, ingen omöjlighet men det är ändå en högoddsare, han måste överträffa sig själv helt enkelt.

Tsonga måste spela otroligt bra också, han har dock större segerchans än Raonic, han har ju vunnit turneringen förut så han behöver inte överträffa sig själv.

Jag tyckte det såg mörkt ut för Gasquet när han slarvade i Shanghai men nu ser det ljusare ut, han har en bra chans nu i och med segern i Moskva.

Sen hoppas jag att Dimitrov fortsätter att vara fokuserad nu direkt efter vinsten för han ska spela i Basel. Lyckas han vinna två matcher där så kan han få möta Federer. Det skulle vara roligt att se.

Paris inomhusturnering kan mycket väl bjuda på otroligt bra tennis detta år när det är så många spelare som slåss om platserna till slutspelet. Det bästa som kan hända vore egentligen om Wawrinka, Federer och Gasquet misslyckades denna vecka samtidigt som Haas lyckades. Då har vi nämligen en turnering som har känts ganska kall de senaste åren som kommer bli stekhet direkt.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-20 kl. 21:21.
Citera
2013-10-20, 23:24
Medlem
Cilangs avatar

Fantastisk Stockholm Open-turnering i år! Det var kul att se Björkman igen och de gjorde det fantastiskt som tog sig till final. Fast som väntat var Qureshi och Rojer för tuffa. Dimitrov var värdig singelvinnare också i en mycket bra final.
Citera
2013-10-22, 21:40
Medlem
Trist att se att Wawrinka är på väg att tappa sin plats i slutspelet. Förluster som dagens har man inte råd med när man är i den sitsen han är. Nu blir det att spela med kniven mot strupen i sista turneringen som kommer att avgöra precis allt.

Det vore ett antiklimax om han missar slutspelet med den säsongen han har gjort med minnesvärda matcher och bra resultat. Den där skadan i somras förstörde mycket så nu blir det otroligt spännande ända till sista bollen.
Citera
2013-10-23, 15:59
Medlem
Llodra är lite utav veckans hjälte som håller kriget om slutspelsplatserna vid liv genom att slå Gasquet

Är han i form så blir han farlig i Paris också, där han har varit väldigt bra förut.
Citera
2013-10-25, 14:51
Medlem
BleAivanos avatar
De har lyckats riktigt bra nere i Poitiers :

Citat:
Sofia Arvidsson ‏@Sofia_Arvidsson

Raindelay..........indoors.
https://twitter.com/Sofia_Arvidsson/status/393720974639919104
Citera
2013-10-25, 18:16
Medlem
Underläge i dc:n ............... Ja ja men jag är ganska säker vi vinner 4-1 i matcher ändå , Ymer såg lite spänd ut ,kunde vänt ändå faktiskt , sen serva han inte så dåligt som det sägs tycker jag, är väl mest att han spänner sig och är nervös som gör att han inte får nån fart ibland , ibland drar han ju in nå ess också. men 4-1
Citera
2013-10-25, 19:18
Medlem
Nu är det dags för alla tennisfans att ta fram popcorn och bara sätta sig för snart ska "Baby-Fed" lira mot the man himself. Det ska bli jävligt intressant att se. Jag tror bäbisen har väldigt bra segerchanser.

Det är deras första möte. Jag har längtat, kul att det kommer i en tidpunkt då oddsen känns ganska jämna också.

Pospisil är en annan yngling som har spelat bra denna vecka, han är framme i semifinal i Basel nu och får möta Dimitrov eller Federer.

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
De har lyckats riktigt bra nere i Poitiers :

Inte första gången, det var någon turnering i Asien för några veckor sedan då det läckte från taket också. Dock bara på ett ställe så det fungerade att torka bort eftersom.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-25 kl. 19:24.
Citera
2013-10-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nu är det dags för alla tennisfans att ta fram popcorn och bara sätta sig för snart ska "Baby-Fed" lira mot the man himself. Det ska bli jävligt intressant att se. Jag tror bäbisen har väldigt bra segerchanser.

Det är deras första möte. Jag har längtat, kul att det kommer i en tidpunkt då oddsen känns ganska jämna också.

Pospisil är en annan yngling som har spelat bra denna vecka, han är framme i semifinal i Basel nu och får möta Dimitrov eller Federer.

Inte första gången, det var någon turnering i Asien för några veckor sedan då det läckte från taket också. Dock bara på ett ställe så det fungerade att torka bort eftersom.

Kikar på avis cupen på viasat sport .se jag,jag gillar davis cup ,är som en speciell spänning på nä sätt hehe . har inte kanalen så jag kan se federer -Dimitrov heller men tror också ynglingen har en chans , ja pospisil är rätt duktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in