Citat:
Haha men vi har diskuterat om hur vi tycker att DC-laget ska se ut. Om inte det är en reflektion om hur svensk tennis ser ut, vad är det då?
Man är inte så bra om man inte är närvarande. Jag tycker du överskattar Sverige. Landet har helt enkelt inte så mycket att erbjuda i tennisväg längre, då är det bättre att bygga upp något nytt från grunden på lång sikt. Hade Sverige haft en ärlig chans att vinna Davis Cup så hade jag köpt resonemanget att laget alltid under alla omständigheter ska toppas om möjligt. Men nu är så inte fallet, så jag gillar den mer långsiktiga satsningen som görs nu.
Du kan ge dig fan på att jag inte ser något värde i att en svensk spelare blir utklassad på 70 minuter och knappt vinner några bollar istället för att få ett jämnt och bra motstånd i fem set som de har en ärlig chans att vinna över. Det har ju bevisligen inte fungerat heller de senaste åren då Söderling var den enda bra singelspelaren.
Dessutom så finns det bra toppspelare i de lägre divisionerna som man kan stöta på ändå. Baghdatis och Dimitrov t.ex.
Sverige ska kunna slå lag som Danmark med det laget de har nu.
Man är inte så bra om man inte är närvarande. Jag tycker du överskattar Sverige. Landet har helt enkelt inte så mycket att erbjuda i tennisväg längre, då är det bättre att bygga upp något nytt från grunden på lång sikt. Hade Sverige haft en ärlig chans att vinna Davis Cup så hade jag köpt resonemanget att laget alltid under alla omständigheter ska toppas om möjligt. Men nu är så inte fallet, så jag gillar den mer långsiktiga satsningen som görs nu.
Du kan ge dig fan på att jag inte ser något värde i att en svensk spelare blir utklassad på 70 minuter och knappt vinner några bollar istället för att få ett jämnt och bra motstånd i fem set som de har en ärlig chans att vinna över. Det har ju bevisligen inte fungerat heller de senaste åren då Söderling var den enda bra singelspelaren.
Dessutom så finns det bra toppspelare i de lägre divisionerna som man kan stöta på ändå. Baghdatis och Dimitrov t.ex.
Sverige ska kunna slå lag som Danmark med det laget de har nu.
Och nu bytte du fråga helt plötsligt? Förut var det "vad som är bra för svensk tennis i dagsläget" och nu är det "hur svensk tennis ser ut". Bestäm dig snälla nån... Och jag har fortfarande bara diskuterat Davis Cup.
Vi har större chans att vinna mot Danmark om Pim-Pim är med, det håller du med om? Vinner vi mot Danmark håller vi oss kvar. Jag som svensk hejar på Sverige, jag vill att vi håller oss kvar. Jag drar hockeyparallellen igen, jag hejar på Västerås jag vill att de ska spela i elitserien, även om de inte har så goda chanser där. Men jag kommer be till gudarna att de ska gå upp.
Har vi en bra singelspelare kan vi komma långt på det med tanke på att vi har ett dubbelpar i världsklass.
Var det inte de här bra spelarna du ville att vi skulle undvika? Eller?
Sverige ska absolut kunna slå Danmark ändå, men vi skulle höja våra chanser avsevärt om Pim-Pim hoppade in. Även om det inte verkar vara aktuellt nu.
Hur svensk tennis SKA eller BÖR se ut då.