2013-10-18, 00:19
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha men vi har diskuterat om hur vi tycker att DC-laget ska se ut. Om inte det är en reflektion om hur svensk tennis ser ut, vad är det då?

Man är inte så bra om man inte är närvarande. Jag tycker du överskattar Sverige. Landet har helt enkelt inte så mycket att erbjuda i tennisväg längre, då är det bättre att bygga upp något nytt från grunden på lång sikt. Hade Sverige haft en ärlig chans att vinna Davis Cup så hade jag köpt resonemanget att laget alltid under alla omständigheter ska toppas om möjligt. Men nu är så inte fallet, så jag gillar den mer långsiktiga satsningen som görs nu.

Du kan ge dig fan på att jag inte ser något värde i att en svensk spelare blir utklassad på 70 minuter och knappt vinner några bollar istället för att få ett jämnt och bra motstånd i fem set som de har en ärlig chans att vinna över. Det har ju bevisligen inte fungerat heller de senaste åren då Söderling var den enda bra singelspelaren.

Dessutom så finns det bra toppspelare i de lägre divisionerna som man kan stöta på ändå. Baghdatis och Dimitrov t.ex.

Sverige ska kunna slå lag som Danmark med det laget de har nu.

Och nu bytte du fråga helt plötsligt? Förut var det "vad som är bra för svensk tennis i dagsläget" och nu är det "hur svensk tennis ser ut". Bestäm dig snälla nån... Och jag har fortfarande bara diskuterat Davis Cup.

Vi har större chans att vinna mot Danmark om Pim-Pim är med, det håller du med om? Vinner vi mot Danmark håller vi oss kvar. Jag som svensk hejar på Sverige, jag vill att vi håller oss kvar. Jag drar hockeyparallellen igen, jag hejar på Västerås jag vill att de ska spela i elitserien, även om de inte har så goda chanser där. Men jag kommer be till gudarna att de ska gå upp.

Har vi en bra singelspelare kan vi komma långt på det med tanke på att vi har ett dubbelpar i världsklass.

Var det inte de här bra spelarna du ville att vi skulle undvika? Eller?

Sverige ska absolut kunna slå Danmark ändå, men vi skulle höja våra chanser avsevärt om Pim-Pim hoppade in. Även om det inte verkar vara aktuellt nu.
Citera
2013-10-18, 00:48
Medlem
Månsans avatar
Makalöst bra av pimpim. Hur tusan kan spela så bra trots att han lagt av? Gör en bra match mot Raonic som knappt gjorde några misstag. En världsspelare mot en tennistränare.
Citera
2013-10-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Och nu bytte du fråga helt plötsligt? Förut var det "vad som är bra för svensk tennis i dagsläget" och nu är det "hur svensk tennis ser ut". Bestäm dig snälla nån... Och jag har fortfarande bara diskuterat Davis Cup.

Vi har större chans att vinna mot Danmark om Pim-Pim är med, det håller du med om? Vinner vi mot Danmark håller vi oss kvar. Jag som svensk hejar på Sverige, jag vill att vi håller oss kvar. Jag drar hockeyparallellen igen, jag hejar på Västerås jag vill att de ska spela i elitserien, även om de inte har så goda chanser där. Men jag kommer be till gudarna att de ska gå upp.

Har vi en bra singelspelare kan vi komma långt på det med tanke på att vi har ett dubbelpar i världsklass.

Var det inte de här bra spelarna du ville att vi skulle undvika? Eller?

Sverige ska absolut kunna slå Danmark ändå, men vi skulle höja våra chanser avsevärt om Pim-Pim hoppade in. Även om det inte verkar vara aktuellt nu.

Nej vi stannar nog där om du ska hålla på och märka ord? Hur svensk tennis SKA eller BÖR se ut då.

Ja Sverige har väl större chans att vinna med honom i laget men det spelar liksom INGEN SOM HELST ROLL FÖR FRAMTIDEN när han tar semester från nästa landskamp. Ska det vara så svårt att förstå verkligen? Hade Sverige varit i högsta divisonen nu och haft en chans på titeln hade det varit en annan sak.

Nej jag vill inte att Sverige inte ska spela mot bra spelare, jag vill inte att de ska spela mot spelare de inte har en ärlig chans mot som de blir totalt utspelade mot. För det ger sämre träning och således mindre utveckling än att spela mot spelare som är bra fast som man kan spela jämnt mot och eventuellt slå.

Det motståndet som Eriksson har haft i DC och även i sina två ATP-matcher är en bra nivå, sen kan det toppas med lite bättre spelare som t.ex Dimitrov och Baghdatis emellanåt. Det finns bra spelare i de lägre divisionerna, det var min poäng för det verkade som att ni hade missat det.

Vad det gäller din parallell till ishockey så har jag redan sagt vad jag tycker där.

Du ber för kortsiktiga små framgångar, jag tänker mer långsiktigt helt enkelt.
Citera
2013-10-18, 12:11
Medlem
Månsans avatar
Sverige borde redan idag kunna slåss om slutsegern i Davis Cup.
Staga upp Robin och övertala Pimpim - singlarna klara. Duger mot de allra bästa.
Dubbeln ordnar sig också. Ur Lindstedt, Söderling, Björkman, Brunström m fl går lätt att vaska fram ett dubbelpar i elitklass med lite övning.

Strunta i alla värdelösa unga "talanger" som ändå aldrig blir något av. De får vara med om de mot förmodan presterar något av värde.
Citera
2013-10-18, 13:12
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Var det någon som såg serven som Gulbis slängde iväg i tredje game i andra set. Såg bara en snutt av det på reprisen, men det såg helt sjukt ut.
Citera
2013-10-18, 13:16
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sverige borde redan idag kunna slåss om slutsegern i Davis Cup.
Staga upp Robin och övertala Pimpim - singlarna klara. Duger mot de allra bästa.
Dubbeln ordnar sig också. Ur Lindstedt, Söderling, Björkman, Brunström m fl går lätt att vaska fram ett dubbelpar i elitklass med lite övning.

Strunta i alla värdelösa unga "talanger" som ändå aldrig blir något av. De får vara med om de mot förmodan presterar något av värde.

Nu är du inne och nosar på ett annat rätt intressant perspektiv. Teoretiskt sett så har ju Sverige faktiskt segerchanser i Davis Cup. Dubbelparet håller redan åtminstone nästan världsklass, och det räcker med att Robin kommer tillbaka så har vi ju faktiskt ett potentiellt världslag. Kanske är det inte heller omöjligt att få pim-pim att ställa upp om han bara behöver spela ett par matcher och stämningen mellan honom och förbundet skulle bli bättre.
Citera
2013-10-18, 13:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Nu är du inne och nosar på ett annat rätt intressant perspektiv. Teoretiskt sett så har ju Sverige faktiskt segerchanser i Davis Cup. Dubbelparet håller redan åtminstone nästan världsklass, och det räcker med att Robin kommer tillbaka så har vi ju faktiskt ett potentiellt världslag. Kanske är det inte heller omöjligt att få pim-pim att ställa upp om han bara behöver spela ett par matcher och stämningen mellan honom och förbundet skulle bli bättre.

Det finns ju inga pengar i Davis Cup-spel. Jag tänker mig en tennis-tokig mångmiljonär som är beredd att satsa en slant. Erbjud sex spelare + lagledare ett antal miljoner var för att de satsar på Davis Cup i ett par år. Plus en jättebonus om de går till final eller vinner. Det rör sig bara om några matcher per år. Lättförtjänta pengar, borde locka våra duktiga föredettingar.
Citera
2013-10-18, 13:38
Medlem
Glöm Robin Söderling. Han kommer aldrig att komma tillbaka till världstoppen.

Ni baserar era idéer kring saker som inte finns.
Citera
2013-10-18, 14:29
Medlem
Ferrer-Verdasco inställd

För övrigt, vem fan är det som lägger spelschemat? Är ju typ omvänd ordning idag mot hur det borde vara...
Citera
2013-10-18, 15:06
Medlem
Synd där. Ferrer hade tur nu, han hade kunnat fått en bra match där.

Det ska bli kul att se hur Björkman klarar av Gulbis servar.
Citera
2013-10-18, 15:12
Medlem
Vobblers avatar
Jahopp, där fick man för att man smet hem tidigare från jobbet för att se den matchen.
De två resterande kvartarna känns inte glödheta om man säger så.
Citera
2013-10-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Var det någon som såg serven som Gulbis slängde iväg i tredje game i andra set. Såg bara en snutt av det på reprisen, men det såg helt sjukt ut.

haha ,ja han gjorde en underhands serve, inte ofta man ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in