Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Tar han andra set vinner han säkert matchen. Han verkar vara mästare på att vinna matcher som går till tredje set.
Måste se mer av Mikael innan jag bildar mig en uppfattning om honom. Det lilla jag sett han har bra känsla, bra defensiv, bollsäker, och en riktigt fin backhand men saknar ett riktigt vapen.
Jag tycker inte att han saknar vapen. Hans styrka är att han har bra bollkänsla och kan vinna poäng som han inte borde vinna. Det är ett vapen, ett typ av vapen som är ett måste om man ska bli riktigt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Mikael pressade Ceccinato iallafall, blev 6-3 7-6 (7-1) , bra så, Men Mikael måste förbättra serven men sen måste han spela offensivare också, nu spelar han bara defensivt, han måste kunna slå en vinnare då och då också om han ska bli bra, jobbigt slå spelare som Ceccinato om man bara ska ligga på defensiv.
edit: men Mikael hade faktiskt 2 setbollar vid 5-4 och Ceccinato:s serve,synd han inte kunde knipa andra.
Tycker han kan få serva hur bedrövligt som helst bara han vinner. Finns mängder med spelare som inte servar så bra men som kommer jättelångt i alla fall. Faktum är att ingen av spelarna på topp-3 i dagsläget var några storservare när de var lika gamla som Mikael är nu och de har knappast utvecklats till att bli bland de allra bästa på det heller.
Det viktigaste är att grabben håller sig skadefri och får träna och spela matcher kontinuerligt. Är helt säker på att han kommer bli mycket bättre än sin storebror.