Citat:
Ursprungligen postat av
Kjell-Britt
lustigt hur alla hänvisar till faktumet att han var på väg att utslussas för 20+ år sedan som ett tecken på att pedofilsadisten är frisk som en nötkärna.
Har det aldrig hänt förut menar ni då, att totala knäppskallar blivit utsläppta på gatorna som sedan visat sig vara ganska så felaktigt?
Jag har en god vän som åkt jojjo ut och in på säter , hans tidigare brott är inga brott av allvarlig dignitet, misshandelsfall, olaga hot, skadegörelse, våld mot tjänstemän och ett rån mot en servicebutik som 18 åring.
Mycket av brotten är klassiska ungdomsbrott från 14 år tills han var runt 26 alltså väldigt ung och förvirrad ung man.
Det är flera gånger han firat försöksutskrivnen genom att införskaffa alkohol och andra droger som slutade med blackout och får minst sätt en chock när han nyktrat till och upptäckt att han är tillbaka på avdelningen och ruta ett igen. Men han är nöjd med medicineringen på säter och tycker läkare och oss sjuksköterskor är bra och lyssna och förstå

Sture och advokat Olsson måste upphöra med försöken att svartmåla Säter och pissa på våran historia.
Lyssna på sådana som min gode vän som trivs bra alla år han vistats här.
Jag och många många andra ska göra allt för att skydda vårt säter och alla bra människor på avdelningar, allt från städperonal till läkarna.