2013-10-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Förstod att Radio1 inte skulle överleva. Fisljummen pratradio om eldsjälar i förorter, anorexia och hunduppfostran räcker liksom inte. De salongsberusade inringarna gör det hela än värre. Dessutom verkar många av de som inte är berusade bara vara ute efter att driva med programledarna.

Jag är HELT enig med dig. Jag har ledsnat på Radio1 pga av dessa jävla tröttsamma stammisar som aldrig har något att komma med och JA jag räknar in den där förbannade historie-Lennart i "inget-att-komma-med-kategorin. Han själv skulle hävda motsatsen, definitivt.

Väck med stammisarna så hade jag stått ut med Aschberg och kanske även Eva och Cissi. Fast bara kanske. Den där hund-Steen får de gärna göra sig av med oavsett. Tål inte fjanten.
Citera
2013-10-24, 21:12
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var så de gjorde en gång i tiden när de drog igång ZTV. De letade igenom bland tidningar, studentradiostationer, närradio osv. efter kreativa roliga människor som skulle kunna göra något spännande. De fick sedan rätt fria händer. De borde gjort så nu också. Jag tror det hade kunnat bli toppen. Aschberg och Fylking känns faktiskt här som två proppar som stod i vägen för modern radio.
Ztv hade terror TV och lite annat nytt och kul, vad skulle vara nytt idag? Att hämta en kille från en förort som skall läsa högt ur Koranen eller något våp som skall gråta floder om ensamkommande flyktingbarn är inget som ger lyssnare. Det enda som idag kan ge konsumenter av media är om man går rakt mot det ljug/gammal-media kör på och det lär du inte se från MTG.

Kommande mediasatsningar är döfödda för man kan inte släppa åsiktsmonopolet som råder i samhället. Lek med att jag ges en timme i veckan att prata om skatteverket och skattelagstiftningen, någon annan pratar om hur underlig lagen kring vapenlagen, du kanske pratar om hur begränsande vår yttrandefrihetslag är och lite annat folk med något intressant att säga plockas in. Det är något som skulle ge lyssnare men knappast ligga i MTG's intresse. Därför blir det bleka kopior på P3 som lanseras.
Citera
2013-10-24, 22:08
Bannlyst
Märker att vissa här behöver få sina hjärnor undersökta. Ni berättar vad som är fel med programmet och föreslår ett HELT annat program. Det är ungefär som att klaga på att det är för mycket sport i Sportnytt och att fler nog hade tittat på SPORTnytt om de hade haft sångtävling i SPORTnytt

Jag gillar kanalen men att Aschberg utses till årets program och Radio1 till årets kanal säger nog mer om radiobranschen än om Radio 1.

Är det någon som vet vad de olika programledarna tjänar?

Skall bli kul att följa Cissis USA-karriär
Citera
2013-10-24, 23:06
Medlem
(Missförstå mig rätt nu.)

Kanske dags att lägga ner HELA MTG Radio/TV.

MTG var pionärer.
Först med reklam-TV (TV3),
Först med Bus-TV (ZTV),
Först med pratradio (Radio 1).
Kanske även störst, med tyvärr blir de akterseglade hela tiden.

Att lägga ner Radio 1 verkar lite skumt.
Om jag fattat det hela rätt så kostade kalaset 20 Millar, per år eller hela sändningstid fick jag ingen kläm på.
Men 20 millar är väl inte så mycket i sammanhanget, tänk på Metro (tidningen), var väl röda siffror hela tiden i början.
Jag tror det är något annat som ligger bakom.
Lugna Favoriter kan jag inte tänka mig är någon kassako.
Bandit vet jag inte.
Rix-FM kan jag tänka gå lite på plus.

Kan det vara så att Radio 1 började växa för mycket och gå om de andra kanalerna???
Lägger man ner en kanal som får "rätt" fina priser i radiovärlden????????
Utan orsak...
(Ja, jag vet dirrarna skyller på ekonomin).

Går det inte att göra Lugna Favoriter och Radio 1 till en kanal?
Musik på natten varvat med repris någon timme då och då.
På dagen Gerts Värld, Hundradio, Hanverkarna, Aschberg , Cicci? och kanske något mera program, varvat med musik någon timme då och då.

Hör på Gert i repris nu, och han sa att det är inte helt kört.
Kan bli en lansering på nätet eller så.
Det går bra för mig, då jag lyssnar på appen eller via nätet.

Så man får hoppas att det kommer på nätet, har lyssnat på kanalen sedan starten och hör nästan ingen annan kanal.

Jag efterlyste lite nya program, det har de börjat med nu, och så ska de lägga ner kanalen...

Hörde en sväng med Eva R här om dagen, Gert frågade hur länge hon jobbat på kanalen.
- 2½ år, svarade hon med tillägget, sedan Aug-2011...
Inte ens där kan hon hålla sig till sanningen, för mig blir Aug-11 till Okt-13 ca 2 år och 2 månader.
Så det är nog ett tydligt tecken att kärringen bara blajar och ljuger.
Om det blir någon nysatsning, så hoppas jag kärringen INTE får plats.
Citera
2013-10-24, 23:41
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
(Missförstå mig rätt nu.)

Kanske dags att lägga ner HELA MTG Radio/TV.

MTG var pionärer.
Först med reklam-TV (TV3),
Först med Bus-TV (ZTV),
Först med pratradio (Radio 1).
Kanske även störst, med tyvärr blir de akterseglade hela tiden.

Att lägga ner Radio 1 verkar lite skumt.
Om jag fattat det hela rätt så kostade kalaset 20 Millar, per år eller hela sändningstid fick jag ingen kläm på.
Men 20 millar är väl inte så mycket i sammanhanget, tänk på Metro (tidningen), var väl röda siffror hela tiden i början.
Jag tror det är något annat som ligger bakom.
Lugna Favoriter kan jag inte tänka mig är någon kassako.
Bandit vet jag inte.
Rix-FM kan jag tänka gå lite på plus.

Kan det vara så att Radio 1 började växa för mycket och gå om de andra kanalerna???
Lägger man ner en kanal som får "rätt" fina priser i radiovärlden????????
Utan orsak...
(Ja, jag vet dirrarna skyller på ekonomin).

Går det inte att göra Lugna Favoriter och Radio 1 till en kanal?
Musik på natten varvat med repris någon timme då och då.
På dagen Gerts Värld, Hundradio, Hanverkarna, Aschberg , Cicci? och kanske något mera program, varvat med musik någon timme då och då.

Hör på Gert i repris nu, och han sa att det är inte helt kört.
Kan bli en lansering på nätet eller så.
Det går bra för mig, då jag lyssnar på appen eller via nätet.

Så man får hoppas att det kommer på nätet, har lyssnat på kanalen sedan starten och hör nästan ingen annan kanal.

Jag efterlyste lite nya program, det har de börjat med nu, och så ska de lägga ner kanalen...

Hörde en sväng med Eva R här om dagen, Gert frågade hur länge hon jobbat på kanalen.
- 2½ år, svarade hon med tillägget, sedan Aug-2011...
Inte ens där kan hon hålla sig till sanningen, för mig blir Aug-11 till Okt-13 ca 2 år och 2 månader.
Så det är nog ett tydligt tecken att kärringen bara blajar och ljuger.
Om det blir någon nysatsning, så hoppas jag kärringen INTE får plats.
Chefen för MTG var hos Aschberg häromdan och berättade varför dom valt att lägga ner Radio1. Lyssna på det så förstår du.
Citera
2013-10-24, 23:42
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Märker att vissa här behöver få sina hjärnor undersökta.
Skall bli kul att följa Cissis USA-karriär

Att du vill följa CW USA-karriär berättar mer om en akut psykisk undersökning på dig än på någon annan.

Lyssnar nu på CW uppladdning från dagen. Hon körde en luring. Sverige skulle gå med i EMU (få Euro). Efter få inringare så säger hon "jag hittar bara på". Vilket var tur för jag hade antagligen tagit högaffeln och samlat alla blattar från orten och gjort ett nytt upplopp som skulle fått Husbykravallerna se ut som en lägereld i jämförelse.
Senast redigerad av Smackyhead 2013-10-24 kl. 23:55.
Citera
2013-10-25, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseman3
...... LÄS DETTA.........
Skriv under vår namninsamling som vi ska lämna in till chefen på MTG. Tacksamma om så många som möjligt kan skriva under så vi kan få ha kvar denna underbara kanal med alla programledare! http://www.skrivunder.com/radda_radio1

Kom ihåg att ni måste bekräfta att ni har skrivit under i ett mejl som kommer efter en stund.
Hur fan tänker du? Vem vill höra lögnerskan Eva Rusz fantisera och försöka lura i lyssnare om sina utbildningar, chefsposter, landslagscoatching och bla bla bla...igen?

Hoppas att kärringen blir arbetslös for ever för någon mottagning har hon inte kvar och har endast suttit hemma och försökt hitta på skit till programmet ledig tid. Hemsk kvinna som gjort bort sig tillräckligt för att aldrig mer få varken patienter eller anställning. Mycket konstig människa som inte ens kan hålla reda på sina lögner.

DENNA UNDERBARA KANAL får stå för dig och resten av stammisarna. EN PLÅGA MED REPRISER LIKA TRÅKIGA SOM DIREKTSÄNDNINGARNA borde du ha skrivit. Inget namn på någon lista från mig.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-10-25 kl. 01:59.
Citera
2013-10-25, 02:04
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vem vill höra lögnerskan Eva Rusz fantisera och försöka lura i lyssnare om sina utbildningar, chefsposter, landslagscoatching och bla bla bla...igen?

Hoppas att kärringen blir arbetslös for ever för någon mottagning har hon inte kvar och har endast suttit hemma och försökt hitta på skit till programmet ledig tid. Hemsk kvinna som gjort bort sig tillräckligt för att aldrig mer få varken patienter eller anställning. Mycket konstig människa som inte ens kan hålla reda på sina lögner.

Är det verkligen så dåligt ställt för henne? Har hon inga klienter? Hennes hemsida är lite rostig, men trodde inte det var endast radio1 som försörjde henne. Hur ser hennes bokförsäljning ut?

http://www.evarusz.se/mottagning/
Citera
2013-10-25, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Är det verkligen så dåligt ställt för henne? Har hon inga klienter? Hennes hemsida är lite rostig, men trodde inte det var endast radio1 som försörjde henne. Hur ser hennes bokförsäljning ut?

http://www.evarusz.se/mottagning/
Tror hon avslöjat sig själv och att kanalen blir hennes fall. Hon har suttit i direktsändning och daltat med en kvinnomördare, dekat ner Carola, Katrin samt sina före detta män utan att dom kunnat försvara sig. Rusz är lika bildad som Saida på sin tid och är endast en bedragerska som suttit på jobbet och gjort reklam för sina böcker vilket borde straffa sig.

Hon har inte dragit sig för att förnedra kollegor i radio. Hoppas att Aftonbladet också sparkar kärringen då hon borde söka vård på riktigt och lära sig veta hut. Jag avskyr kärringen.

LISTA
DOM JAG GILLAR MEST
1. Robert Aschberg (mest intressant och bildad)
2. Sportkillen ( trevlig, bra röst och visar intresse för ämnet)
3. Cissi Wallin ( Gillade inte henne förrut men har ändrat mig.)
JAG AVSKYR MEST
1. Eva Rusz
2. Delad plats Fredrik Steen, Kim Kärnfalk (fruktansvärda människor som inte har i radio att göra)
3. Gjert är så djävla senil och räknas inte
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-10-25 kl. 02:40.
Citera
2013-10-25, 06:35
Medlem
rutger9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseman3
...... LÄS DETTA.........
Skriv under vår namninsamling som vi ska lämna in till chefen på MTG. Tacksamma om så många som möjligt kan skriva under så vi kan få ha kvar denna underbara kanal med alla programledare! http://www.skrivunder.com/radda_radio1

Kom ihåg att ni måste bekräfta att ni har skrivit under i ett mejl som kommer efter en stund.

Inte för att vara en partypooper, men... Hur menar du att en namninsamling skulle lösa detta? Kanalen är inte lönsam att driva. Hosta upp stålar istället så kanske kanalen finns kvar.
Citera
2013-10-25, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Tror hon avslöjat sig själv och att kanalen blir hennes fall. Hon har suttit i direktsändning och daltat med en kvinnomördare, dekat ner Carola, Katrin samt sina före detta män utan att dom kunnat försvara sig. Rusz är lika bildad som Saida på sin tid och är endast en bedragerska som suttit på jobbet och gjort reklam för sina böcker vilket borde straffa sig.

Hon har inte dragit sig för att förnedra kollegor i radio. Hoppas att Aftonbladet också sparkar kärringen då hon borde söka vård på riktigt och lära sig veta hut. Jag avskyr kärringen.

LISTA
DOM JAG GILLAR MEST
1. Robert Aschberg (mest intressant och bildad)
2. Sportkillen ( trevlig, bra röst och visar intresse för ämnet)
3. Cissi Wallin ( Gillade inte henne förrut men har ändrat mig.)
JAG AVSKYR MEST
1. Eva Rusz
2. Delad plats Fredrik Steen, Kim Kärnfalk (fruktansvärda människor som inte har i radio att göra)
3. Gjert är så djävla senil och räknas inte

Är beredd att hålla med om Rusz - hon verkar faktiskt vara jävligt störd och efterbliven.

Här är min lista:
1. Aschberg
2. Gert
3. Fredrik Steen
4. Cissi
5. Kärnfalk
6. Rusz
7. Kim
Citera
2013-10-25, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
Att du vill följa CW USA-karriär berättar mer om en akut psykisk undersökning på dig än på någon annan.

Lyssnar nu på CW uppladdning från dagen. Hon körde en luring. Sverige skulle gå med i EMU (få Euro). Efter få inringare så säger hon "jag hittar bara på". Vilket var tur för jag hade antagligen tagit högaffeln och samlat alla blattar från orten och gjort ett nytt upplopp som skulle fått Husbykravallerna se ut som en lägereld i jämförelse.

Idiot! Fattar du inte att jag antydde att hennes USA-karriär skulle gå åt helvete? Och i nästa andetag erkänner du att du gick på Cissis löjliga bluff Är du femåring eller har du bara IQ som en sådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in