Citat:
Men sanningen är ju faktiskt det som Vresrosen och palkranen litet grann pekar på. Egentligen borde jag citera Grismpngis men nu blev det Hr Bohlwinkel som fick bli måltavla.Ledsen, men det där är inget cirkelresonemang, det är två olika satsbyggnader av exakt samma påstående.
Det är dessutom aningen förmätet av dig att klandra det fåtal skribenter som inte unisont sjunger med i kören om hur illa behandlad SB har blivit. Själv får jag t.ex. mycket skit för att jag med jämna mellanrum upprepar vad SB gjort sig skyldig till en gång i tiden. Men de som klagar bortser då ifrån att alla mina inlägg med det innehållet tillkommer för att bemöta de ständigt återkommande lögnerna från vissa i nämnd kör. Och den flathet som uppvisas gentemot dessa lögnhalsar är mycket talande för vad ni är för människor egentligen. Flockdjur där majoritettillhörigheten legitimerar lögner och angrepp på meningsmotståndarna. Ni utgör en miserabel mobb som inte ens klarar av att bemöta argumenten i sak utan hela tiden hemfaller och personangrepp föranledda av ofta välunderbyggda inlägg. De i nämnd kör som klarar av att föra en vettig debatt kan räknas på ena handens fingrar.
Det är dessutom aningen förmätet av dig att klandra det fåtal skribenter som inte unisont sjunger med i kören om hur illa behandlad SB har blivit. Själv får jag t.ex. mycket skit för att jag med jämna mellanrum upprepar vad SB gjort sig skyldig till en gång i tiden. Men de som klagar bortser då ifrån att alla mina inlägg med det innehållet tillkommer för att bemöta de ständigt återkommande lögnerna från vissa i nämnd kör. Och den flathet som uppvisas gentemot dessa lögnhalsar är mycket talande för vad ni är för människor egentligen. Flockdjur där majoritettillhörigheten legitimerar lögner och angrepp på meningsmotståndarna. Ni utgör en miserabel mobb som inte ens klarar av att bemöta argumenten i sak utan hela tiden hemfaller och personangrepp föranledda av ofta välunderbyggda inlägg. De i nämnd kör som klarar av att föra en vettig debatt kan räknas på ena handens fingrar.
Vi diskuterar egentligen olika ämnen och därför blir det aldrig någon rätsida på debatten i tråden.
Ställningstagandena ser väl ut ungefär så här:
- Bergwall är en äcklig pedofil och bör låsas in. Därefter bör nyckeln kastas bort.
- Bergwall är visserligen oskyldig till många av de brott han frikänts för men bör fortsatt vistas på Säter för dessa brott
- Bergwall har dömts för vissa brott men "straffet" står inte i proportion till de brott han begått och bör slussas ut.
- Ett märkligt felsteg har skett i de rättsvårdande myndigheterna och inom psykiatrin. Detta är det enda riktigt stora ämnet att diskutera i frågan. Bergwalls öde lämnar vi därhän.
Detta är bara i stora, svepande drag de hållningar som olika debattörer har och ingen som helst diskurs kan egentligen urskiljas.
De som betonar rättsrötan antas vilja dalta med pedofiler och vice versa, antas de som ser allvarligt på övergrepp på minderåriga vara hjärtlösa och fåvitska. Etc., etc., etc.
Den här frågan har alltså flera dimensioner. För att en mer kursstabil diskussion kan man kanske råda debattörerna att försöka läsa vad den debattör man citerar, verkligen har för hållning. Då menar jag strikt och inte av egen förförståelse applicerad hållning.
Sedan kanske man bör ta sig en funderare på hur lagstiftningen ser ut och om man tycker att denna lagstiftning fungerar bra. Det kan gälla brottsbalken likaväl som LRV, LPT eller andra lagar som kan tänkas vara applicerbara på fallet i topic.
Senast redigerad av NurseRatched 2013-10-24 kl. 21:05.
Senast redigerad av NurseRatched 2013-10-24 kl. 21:05.