Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Saken är den att jag som medialäsare nog egenligen aldrig sett att TQ beskrivits som en folklig mysgubbe i media - jag skulle gärna se exempel. Ja undantag då Quicksfamilj och advokat, men det ingår väl närmast i deras uppgift att tala väl om Quick.
Om man går runt på gator och torg i alla städer i detta land, stora som små orter, kan jag bara konstatera att de flesta gubbar i medelåldern; ser inte mysiga ut.
För att vetenskapligt bevisa mitt påstående borde en vetenskaplig undersökning göras, på det uppenbara, för skojs skull, i syfte att ta reda på vad som är en mysgubbe.
För att evidensbasera undersökningen, kan man göra empiriska undersökningar, med typ enkäter där Sveriges kvinnor ger sin syn på hur man definierar en mysig gubbe.
Men sedan kommer frågan, vad har det med saken att göra och vad gör vi med resultatet? Blir det att vi samlar ihop alla som inte är mysiga, på typ Säterliknande ställen eftersom vi inte kan garantera att de inte begår brott?
Vissa gubbar ser faktiskt riktigt otäcka ut, med sina unga importerade fruar, och en del ser direkt äckliga ut med sina systemkassar. Det måste vara något i deras barndom som gör att de inte åldras värdigt, och ser Thailand som sitt andra hemland. Med den människosynen Säter visat går det säkert att åtgärda med terapi. Om inte annans så är experimentet med att låsa in dem, inte värre än det de sysslat med när de tog sig an SB.
Sen kommer de underordnade frågorna i denna sak, och det är den bristande legaliteten och objektiviteten, men den kan ju vissa leva med till någon tycker att de inte är så mysiga själva som de inbillar sig.