2013-10-23, 00:34
Medlem
Fettsugnings avatar
Jag vill bara generellt påpeka att AN enligt egen uppgift fick reda på otrohetsaffären den 9/5, alltså fem dagar efter att mordet tros ha skett.

Så om man vill spekulera i MBs motiv så fanns ju detta kvar vid tidpunkten för mordet.
Citera
2013-10-23, 00:35
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Var ser man att MB är dömd ? Har du belastningsregistret på misshandeln som alla talar om?

Dokumenterad=han säger det själv i FUP. Sannolikt tonar han ner den delen också.
Han slutade inte heller på NSD för att det är så kul att göra sushi.
Citera
2013-10-23, 00:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Dokumenterad=han säger det själv i FUP. Sannolikt tonar han ner den delen också.
Han slutade inte heller på NSD för att det är så kul att göra sushi.

Säger han att han misshandlat någon? Vem då och när va detta samt hur mycket stryk fick vederbörande?
Citera
2013-10-23, 00:36
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag vill bara generellt påpeka att AN enligt egen uppgift fick reda på otrohetsaffäen den 9/5, alltså fem dagar efter att mordet tros ha skett.

Precis. MB antyder i sitt kompletterande förhör efter det första upplysande att han lyckats ljuga bort saken.
Citera
2013-10-23, 00:39
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Säger han att han misshandlat någon? Vem då och när va detta samt hur mycket stryk fick vederbörande?

Han säger att han slagit till både AN och barn. Hans tidigare otrohetsaffärspartner har också nån story om när han går bananas på hennes son.

Av vad jag hört innan hela denna utredning ens började kan man bara misstänka att det som står i FUP är kraftigt underdrivet.
Citera
2013-10-23, 00:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Han säger att han slagit till både AN och barn. Hans tidigare otrohetsaffärspartner har också nån story om när han går bananas på hennes son.

Av vad jag hört innan hela denna utredning ens började kan man bara misstänka att det som står i FUP är kraftigt underdrivet.

Sida i FUP är ? Och dömdes han för det eller? Du har hört det ja, men då borde han väl va dömd eller?
Man hör en hel del i Boden måste jag säga, och det verkar som en del är mer skvallerkärringar än andra om man läser FUP och förhör med en del vittnen.
Citera
2013-10-23, 00:41
Medlem
RaffaPancamos avatar
Har någon laddat upp filmerna från FUP på Youtube än?
Annars: finns något intresse?
Citera
2013-10-23, 00:42
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag vill bara generellt påpeka att AN enligt egen uppgift fick reda på otrohetsaffären den 9/5, alltså fem dagar efter att mordet tros ha skett.

Så om man vill spekulera i MBs motiv så fanns ju detta kvar vid tidpunkten för mordet.

MB var känd som "häradbetäckare" långt innan dess. VB var bara en i raden.
Citera
2013-10-23, 00:44
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Sida i FUP är ? Och dömdes han för det eller? Du har hört det ja, men då borde han väl va dömd eller?
Man hör en hel del i Boden måste jag säga, och det verkar som en del är mer skvallerkärringar än andra om man läser FUP och förhör med en del vittnen.
Han har själv vidgått vissa saker vill jag minnas. Sida i FUP kan du leta upp själv.

Sen finns det väl knappast anledning att ifrågasätta Camillas uppgifter om hur han har agerat mot henne.
Citera
2013-10-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förhöret med Nils C är ju ganska intressant, han såg KJ samt en person till hjälpas åt att bära ett föremål som var cirka 150 långt och axelbrett förbi hans fönster och ner för trappan. Vem är medhjälparen tro? Jag är övertygad om att KJ hade en medhjälpare, stämmer bra med uppgifterna om att två personer har synts till vid det gula huset.

EDIT;Finns ju ett signalement på medhjälparen, en person som förekommer flitigt i tråden stämmer in på det, dessutom har en svart Nissan observerats parkerad vid Flottiljvägen vid tiden för att en sådan också observerats på Mjösjöberget, en person sågs då ligga mellan sätena när den stod på Flottiljvägen(gömma sig?) Vem med intresse för fallet kan ha en sådan Nissan tro?
var go att inte vara negativ.. det finns en GM iaf .. medhjälpare vet vi inget om.. det vill annan veta..
Citera
2013-10-23, 00:45
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:

Varför skulle han dömas för något som inte anmälts och som han berättar i denna FUP?
Läs FUP så tror jag du kommer dela min syn på MB.
Min åsikt är att han är en rätt obehaglig och olustig typ som ger ett kusligt intryck när man träffar han.
Man märker rätt snabbt att han inte fungerar som andra och kan toka ur för smågrejer som inte går hans väg.
Citera
2013-10-23, 00:45
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
MB var känd som "häradbetäckare" långt innan dess. VB var bara en i raden.
Rykten på stan och att bli tagen på bar gärning av frugan är ju enligt min mening två helt skilda saker.

Lite märkligt är det ju att VB tas av daga i nära anslutning till att en viss person börjar ringa AN och insinuera otrohet. Så visst fan är MB en god kandidat. Men nu pekar ju det tekniska i annan riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in