2013-10-22, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Hur var det nu med tiderna..

De tillbringar knappt en timme på restaurangen innan de åker hem. det torde vara ett rätt snabbt restaurangbesök
Det är belagt. Första beställning 19:23, taxiresan började 20:28.
Citera
2013-10-22, 22:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Om inte KJ blivit misstänkt direkt så hade herr Berg suttit i häkte en längre tid, så säkert som Amen i kyrkan. Håller du med ?

MB/AN kanske var Englas kattvakt? Isf hade de ju möjlighet och tillfälle att plantera bevis.

Om man planerar det perfekta brottet, vore väl KJ det perfekta offret?
Citera
2013-10-22, 22:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Poliserna som förhör Kristoffer pressar honom rätt mycket om Vatchareeyas humör på kvällen hemma hos honom. Kristoffer säger att hon var som vanligt, glad och pratsam, eller liknande, och poliserna säger att det finns saker som pekar på att hon var orolig och nedstämd. Förståeligt nog blir Kristoffer irriterad över dessa upprepade frågor och säger att de får kolla/lyssna igenom tidigare förhör.

Det är nog 112* de är ute efter. Fyra månader i häkte gör ju inte att man minns bättre.

Citat:
Det som är rätt intressant är att den information som polisen säger att de har om sms och Vatchareeyas humör på kvällen den 4:e kommer från de sms som hon skickade till MB. De sms är väl vad de inte har kunnat återställa och därför litar på det MB säger att de handlade om? Eller finns det annan information de har som jag missat?

Är nog som ovan 112*.

Citat:
Än så länge tycker jag inte att KJ verkar speciellt konstig i förhören, utan mest irriterad över att vara häktad och tvungen att svara på frågor. Vissa saker pekar på att han kan ha gjort det. Om det stämmer har han kanske förträngt det helt och hållet och kommer därför inte ihåg denna händelse. Det är säkert få personer som vill minnas att man mördat och styckat någon. Hjärnan har väl bevisligen också en tendens att kunna fungera så för att skydda individen psykiskt.

Det är ju inte bara ett hastigt mord. Det är ju styckning och transporter o.s.v utsträckt under flera dagar så det blir väldigt mycket att förtränga.

Citat:
Jag får fortsätta att läsa förhören.

Låter ju bra hittills.
Citera
2013-10-22, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Grejen är den att MB har ett vattentätt alibi den kvällen. Han är därmed avförd från utredningen. Svårare än så är det inte.

Sedan kan du läsa i fup att polisen är 100% säkra på att VB inte lämnade lägenheten levande den kvällen. Har det då bara varit KJ och VB i lägenheten ja då finns det ingen annan gm. Skulle vara att hon tog livet av sig själv då.
Vem gav MB alibi efter 20:39? Tänk om polisen har fel därför att den har för enkelspårigt tittat på en misstänkt.
Citera
2013-10-22, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem gav MB alibi efter 20:39? Tänk om polisen har fel därför att den har för enkelspårigt tittat på en misstänkt.

Du tror de jobbar så? Att de bestämmer sig bara för en gm och gör allt för att sätta dit honom?
Citera
2013-10-22, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du tror de jobbar så? Att de bestämmer sig bara för en gm och gör allt för att sätta dit honom?
Jag har sett det förut. Vem gav MB alibi efter 20:39?
Citera
2013-10-22, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har sett det förut. Vem gav MB alibi efter 20:39?

Läs fup
Citera
2013-10-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nedvärdera dig inte, det är inget långskott tycker jag. Varför annars småbitar?

EDIT; Varför småbitar i håret? Det är inte ett dugg osannolikt att en plastpåse satts om huvudet för att anonymisera liket. Inte heller märkligt att den påsen kommer från badrummet då det troligen är där kroppen tvättats och emballerats, den fanns närmast tillhands.
Exakt min tanke. :-) Vad gäller frågan, om ammoniak, om den utplånar spår av blod, det skulle jag vilja ha svar på för är det så så skulle vb först blivit strypt, sen tar han in henne i badrummet och sätter henne i badkaret. Som är fyllt med vatten, sticker henne först fram med två stick, sätter påsen på huvudet och åker till sin bror, åker hem, byter vatten och gör ytterligare stick på ryggen så att blodet späds ut. Där kan hon ju då ha legat och han har bytt vatten ett antal ggr. Styckat, mer vatten sen iväg med henne väl förpackad i plastsäckar i ryggsäcken eller stor bag i bilen som får lite blod i sig på kanten och på mattan.
Nåväl, om det är så att detta skett, i badkaret och han efter använt klorin, ammoniak, propplösare eller be sjutton som helst, blod måste väl gå att lösa upp i ett badkar och inte lämna spår, med tex ammoniak. Om det nu fungerar vill säga. Någon som vet det?
Senast redigerad av moa-tove 2013-10-22 kl. 22:53.
Citera
2013-10-22, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Läs fup
Enligt FUP är det frun som ger honom alibi, en hårt kämpande hustru som försöker hålla ihop ett äktenskap med sin otrogne make. Är det det du kallar vattentätt alibi? Mitt durkslag är mer vattentätt.
Citera
2013-10-22, 22:53
Moderator
OYs avatar
Förhöret med Nils C är ju ganska intressant, han såg KJ samt en person till hjälpas åt att bära ett föremål som var cirka 150 långt och axelbrett förbi hans fönster och ner för trappan. Vem är medhjälparen tro? Jag är övertygad om att KJ hade en medhjälpare, stämmer bra med uppgifterna om att två personer har synts till vid det gula huset.

EDIT;Finns ju ett signalement på medhjälparen, en person som förekommer flitigt i tråden stämmer in på det, dessutom har en svart Nissan observerats parkerad vid Flottiljvägen vid tiden för att en sådan också observerats på Mjösjöberget, en person sågs då ligga mellan sätena när den stod på Flottiljvägen(gömma sig?) Vem med intresse för fallet kan ha en sådan Nissan tro?
Senast redigerad av OY 2013-10-22 kl. 23:04.
Citera
2013-10-22, 22:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Exakt min tanke. :-) Vad gäller frågan, om ammoniak, om den utplånar spår av blod, det skulle jag vilja ha svar på för är det så så skulle vb först blivit strypt, sen tar han in henne i badrummet och sätter henne i badkaret. Somnar fyllt med vatten, sticker henne först fram med två stick, sätter påsen på huvudet och åker till sin bror, åker hem, byter vatten och gör ytterligare stick på ryggen så att blodet späds ut. Där kan hon ju då ha legat och han har bytt vatten ett antal ggr. Styckat, mer vatten sen iväg med henne väl förpackad i plastsäckar i ryggsäcken eller stor bag i bilen som får lite blod i sig på kanten och på mattan.
Nåväl, om det är så att detta skett, i badkaret och han efter använt klorin, ammoniak, propplösare eller be sjutton som helst, blod måste väl gå att lösa upp i ett badkar och inte lämna spår, med tex ammoniak. Om det nu fungerar vill säga. Någon som vet det?
Jag vet att kriminaltekniker har näsa. Hade KJ använt klorin eller ammoniak hade det stått i protokollet.
Citera
2013-10-22, 23:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nedvärdera dig inte, det är inget långskott tycker jag. Varför annars småbitar?

EDIT; Varför småbitar i håret? Det är inte ett dugg osannolikt att en plastpåse satts om huvudet för att anonymisera liket. Inte heller märkligt att den påsen kommer från badrummet då det troligen är där kroppen tvättats och emballerats, den fanns närmast tillhands.

En större plastpåse kan ha satts på från andra hållet och förslutits med tejp runt huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in