Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Nedvärdera dig inte, det är inget långskott tycker jag. Varför annars småbitar?
EDIT; Varför småbitar i håret? Det är inte ett dugg osannolikt att en plastpåse satts om huvudet för att anonymisera liket. Inte heller märkligt att den påsen kommer från badrummet då det troligen är där kroppen tvättats och emballerats, den fanns närmast tillhands.
Exakt min tanke. :-) Vad gäller frågan, om ammoniak, om den utplånar spår av blod, det skulle jag vilja ha svar på för är det så så skulle vb först blivit strypt, sen tar han in henne i badrummet och sätter henne i badkaret. Som är fyllt med vatten, sticker henne först fram med två stick, sätter påsen på huvudet och åker till sin bror, åker hem, byter vatten och gör ytterligare stick på ryggen så att blodet späds ut. Där kan hon ju då ha legat och han har bytt vatten ett antal ggr. Styckat, mer vatten sen iväg med henne väl förpackad i plastsäckar i ryggsäcken eller stor bag i bilen som får lite blod i sig på kanten och på mattan.
Nåväl, om det är så att detta skett, i badkaret och han efter använt klorin, ammoniak, propplösare eller be sjutton som helst, blod måste väl gå att lösa upp i ett badkar och inte lämna spår, med tex ammoniak. Om det nu fungerar vill säga. Någon som vet det?