2013-10-22, 17:12
Medlem
MontyBurnss avatar
Bitcoin är väl så mkt mer än "myntet", det är protokollet som de som är insatta tycker är spännande och revolutionerande.
Citera
2013-10-22, 17:20
Medlem
Innehåller varje bitcoin koderna för varje transaktion sedan dess födelse? Dvs den växer och blir tyngre (fler bytes) ju längre den funnits i livet och ju fler transaktioner den varit delaktig i. Är det så det fungerar och det som kallas block chain..?
Citera
2013-10-22, 17:51
Medlem
Det var da voldsomt til økning i kursen de seneste dagene.
Hva i all verden er det som plutselig får dette til å skje?
Citera
2013-10-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Innehåller varje bitcoin koderna för varje transaktion sedan dess födelse? Dvs den växer och blir tyngre (fler bytes) ju längre den funnits i livet och ju fler transaktioner den varit delaktig i. Är det så det fungerar och det som kallas block chain..?

Nej, helt fel. Googla lite så hittar du enkelt hur den fungerar.
Citera
2013-10-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nej, helt fel. Googla lite så hittar du enkelt hur den fungerar.
Jag har försökt googla men har inte hittat någon text som jag fattar. Det mesta "finns på google" men detta är väl även ett diskussionsforum och det är mitt val om jag vill pröva lyckan att förkovra mig här eller på annat håll..? Det finns fördelar att kunna ha en dialog, precicera frågan och ställa följdfrågor.
Citera
2013-10-22, 20:27
Medlem
Citat:
Jag har försökt googla men har inte hittat någon text som jag fattar. Det mesta "finns på google" men detta är väl även ett diskussionsforum och det är mitt val om jag vill pröva lyckan att förkovra mig här eller på annat håll..? Det finns fördelar att kunna ha en dialog, precicera frågan och ställa följdfrågor.

Det vr inte min avsikt att vara dryg, men det krävs rätt mycket text för att förklara och det finns bättre, redan färdiga förklaringar på nätet än vad någon kan skriva ihop här. Google is your friend.
Citera
2013-10-22, 21:37
Medlem
Vad händer med Kapiton? Nån mer som har problem med uttag för tillfället?
Citera
2013-10-22, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majorminority
Vad händer med Kapiton? Nån mer som har problem med uttag för tillfället?

det står "hårddiskkrasch så det kan dröja lite extra, ursäkta för problemen" typ.
Citera
2013-10-22, 22:06
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:

Din wallet innehåller nycklar som motsvarar en viss mängd bitcoin i blockchain. Du behöver inte ha blockchain på din dator för att ha en wallet. Blockchain växer sakta men säkert och kommer fortsätta göra det.
Citera
2013-10-22, 22:49
Medlem
Är det värt att köpa bitcoins idag? Med tanke på att priset verkar ha stigit rejält (http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#tgSzm1g10zm2g25)

Hur gör man för att köpa bitcoin på fybse? Säg att man har 500kr insatt, vilka värden och var bör man skriva in för att få ut så mycket som möjligt? http://fuskbugg.se/file/Pd7j45/Skarmavbild%202013-10-22%20kl.%2023.01.08.png
Citera
2013-10-22, 22:53
Medlem
Än så länge har jag bara handlat obetydliga summor bitcoins så jag har inte brytt mig om säkerheten.
Jag har använt Kapiton och Multibit på en och samma internetuppkopplad dator.
Jag funderar dock på att kanske skaffa mig en ansenlig summa bitcoins och då måste jag kanske öka på säkerheten, det är väl inte så smart att ha allt på MultiBit på en enda dator om den t.ex. brinner upp.
Men jag fattar inte hur fan man ska göra, kan man kopiera sin MultiBit-plånbok och ha den på flera ställen, som typ en USB eller en annan dator?
Sen läste jag att man kan få bitcoins till en dator som aldrig varit i kontakt med internet någonsin, hur i fasen går det till? Då kan man ha en billig liten laptop som man verkligen använder som plånbok och som aldrig varit eller kommer komma i kontakt med internet?
Citera
2013-10-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Din wallet innehåller nycklar som motsvarar en viss mängd bitcoin i blockchain. Du behöver inte ha blockchain på din dator för att ha en wallet. Blockchain växer sakta men säkert och kommer fortsätta göra det.
Tack. Finns det endast en bitcoin blockchain som innehåller info om världens alla bitcoin, eller finns det flera blockchains?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in