Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Är det värt att börja med mining från min egen dator, alltså den jag använder själv. Och hur är det om man har en ostabil internet lina, Blir disconnectad till & från vilket leder till att jag måste starta om routern för att få det att fungera igen.
Tänker om jag skulle köra i pool med andra, hur snabbt får jag ihop till en coin ex? Och blir elräkningen chock hög eller skiljer det en hundring i månaden kanske?
Väldigt nyfiken på detta med mining, men känns lite komplicerat för min smak, men går det fort att få ihop bitcoins är det ju helt klart värt det.
0,04 BTC skulle ju vara (4,73 U.S. dollars = 30,9336333 Swedish kronor)
Vet inte vad en sådan dator drar igång men säg 500 watt?
12 kwh = Knappt 11 kr (hur påverkas nätavgiften? Kanske är över 12 kr med den? Även vid 15 hade det ju varit dubbla pengarna tillbaka dock. Å andra sidan om man behöver köpa datorn man kör på så 15*365 = 5475 ... Och beräkningskapaciteten ökar snabbt så om ett år får du gissningsvis inga 15 kr per dag i vinst (beror ju på hur kursen på dem utvecklas med.))
När jag kollade på det tidigare med möjligen fel elpriser verkade det ju vara rätt kraftigt värt, även om det inte var vad jag förväntade mig.
Vet inget om nätverkskapacitet dock.
Imho är det skillnad på att köpa ett grafikkort man ändå vill ha för att kunna spela på men låta det jobba dubbelt och att köpa grejer bara för att minea med.