Citat:
Ursprungligen postat av
hektorjoa
Jag håller med Rasmus, jag hade också blivit arg på Saga. Framför allt eftersom hon verkar gå hårdast på honom. Sen i nästa sekund fick jag en klump i halsen, när Saga såg så ledsen ut. Gaah!
Känns som att det var meningen att man skulle börja tycka synd om henne redan där för att man verkligen skulle lämnas med cliffhangern from hell när djurmaskerna stormar hennes rum.
Vad tror ni; Kommer Saga vara bortrövad i ett eller fler avsnitt och vara det som driver utredningen, eller kommer hon bli sövd och vakna på hotellrummet med ett meddelande från djurmaskerna och Högste Bossen.
Blodpinket måste ha mer betydelse, just den där subtila ledtråden att Anna-Dea var bestämd med att rätt person fick rätt glas i tidigare avsnitt tyder på det.
JÄVLIGT SPÄNNANDE ÄR DET NU.
Jag kan se det från två sidor. Hade jag varit Rasmus hade jag också blivit arg på paragrafryttar-Saga när han ju gjort något som förde utredningen framåt. Däremot tror jag inte hon är medvetet hårdare mot honom, utan det är väl så att hans sätt att vara/arbeta skär sig mest med hennes. Exempelvis hans vana att berätta om saker han jobbar på men inte är klar med ännu, som Saga uppenbarligen inte kan förstå sig på.
Men det fanns ingen ursäkt för Rasmus att vara så svinig som han var. Han gick på tok för långt med det han sa, precis som Martin poängterade. Jag gillade för övrigt Sofia Helins skådespel i den scenen. Det är inte helt lätt att uttrycka känslor och samtidigt inte gå emot Sagas reserverade natur: att visa utan att visa för mycket, med andra ord.
Ja, det är väldigt spännande nu