Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-21, 20:46
Medlem
NoTruces avatar
Jag tycker det är lite för många olika trådar att hålla i nu. Den här Victoria Nordengren, exempelvis. Har hon ens fått mer än fem minuters screentime än så länge? Jag tänker på när hon sitter och pratar med Caroline. Ändå verkar hon vara extremt viktig för handlingen. Har jag missat något?

Några tankar
  • Att Martins son kissar blod kan vara ett villospår från Hasse R:s sida. Behöver inte ha med huvudhandlingen att göra.
  • Alexander ser ut som en svullen version av Niklas Wikegård. Praktsvin är han också.
  • Rörande scen i polishusets kök när Saga och Martin bondar.
  • Rasmus kommer att flippa snart. Känner det på mig.
Citera
2013-10-21, 21:23
Medlem
Vad tycker ni malmöiter om skådisarnas uttal av Kirseberg?
Citera
2013-10-21, 21:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagyoloyolo
Vad tycker ni malmöiter om skådisarnas uttal av Kirseberg?

Jo, jag reagerade på det. En liten detalj som hade varit så lätt att göra rätt.
Citera
2013-10-21, 21:32
Bannlyst
Jag håller med Rasmus, jag hade också blivit arg på Saga. Framför allt eftersom hon verkar gå hårdast på honom. Sen i nästa sekund fick jag en klump i halsen, när Saga såg så ledsen ut. Gaah!

Känns som att det var meningen att man skulle börja tycka synd om henne redan där för att man verkligen skulle lämnas med cliffhangern from hell när djurmaskerna stormar hennes rum.

Vad tror ni; Kommer Saga vara bortrövad i ett eller fler avsnitt och vara det som driver utredningen, eller kommer hon bli sövd och vakna på hotellrummet med ett meddelande från djurmaskerna och Högste Bossen.

Blodpinket måste ha mer betydelse, just den där subtila ledtråden att Anna-Dea var bestämd med att rätt person fick rätt glas i tidigare avsnitt tyder på det.

JÄVLIGT SPÄNNANDE ÄR DET NU.
Citera
2013-10-21, 22:08
Medlem
Jag tror att Sagas sambo kommer tokdö. Gärna plågsam död. Det passar inte handlingen att Saga har ett seriöst förhållande. Hon kommer att vara singel om det blir en tredje säsong. Dessutom har de gjort sambon så go och mysig för att man ska gilla honom. Ännu större anledning att manuset tar död på honom.
Citera
2013-10-21, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Lauras pappa är lätt lurig, varför var han ensam kavar på sjukhuset när Laura blev förhörd av Saga och Martin.
Känns som sprutan i sjukhussängen var menad till Laura och inte Beate. Om inte pappan såg vem det var som var in där så känns han som en misstänkt.
Håller med.

Mins ni fartygsägaren i första avsnittet, han verkade inblandad på nått sätt också, känns dock inte som att han är en av aktivisterna. Han är möjligtvis hotad på nått sätt...
Citera
2013-10-22, 01:49
Medlem
Reagerade lite på att det låg snö vid Malmö Stadion när dom försökte få tjejen att minnas vem som sköt henne, när det inte var i närheten av att snöa när hon skulle filma Julian och kidnapparen. Visst kan snö komma fort och lägga sig på några timmar, men det verkade inte alls vara så kallt då, och dessutom låg det inte snö någon annanstans efter det där.

Annars bra serie.
Citera
2013-10-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Jag håller med Rasmus, jag hade också blivit arg på Saga. Framför allt eftersom hon verkar gå hårdast på honom. Sen i nästa sekund fick jag en klump i halsen, när Saga såg så ledsen ut. Gaah!

Känns som att det var meningen att man skulle börja tycka synd om henne redan där för att man verkligen skulle lämnas med cliffhangern from hell när djurmaskerna stormar hennes rum.

Vad tror ni; Kommer Saga vara bortrövad i ett eller fler avsnitt och vara det som driver utredningen, eller kommer hon bli sövd och vakna på hotellrummet med ett meddelande från djurmaskerna och Högste Bossen.

Blodpinket måste ha mer betydelse, just den där subtila ledtråden att Anna-Dea var bestämd med att rätt person fick rätt glas i tidigare avsnitt tyder på det.

JÄVLIGT SPÄNNANDE ÄR DET NU.

Jag kan se det från två sidor. Hade jag varit Rasmus hade jag också blivit arg på paragrafryttar-Saga när han ju gjort något som förde utredningen framåt. Däremot tror jag inte hon är medvetet hårdare mot honom, utan det är väl så att hans sätt att vara/arbeta skär sig mest med hennes. Exempelvis hans vana att berätta om saker han jobbar på men inte är klar med ännu, som Saga uppenbarligen inte kan förstå sig på.

Men det fanns ingen ursäkt för Rasmus att vara så svinig som han var. Han gick på tok för långt med det han sa, precis som Martin poängterade. Jag gillade för övrigt Sofia Helins skådespel i den scenen. Det är inte helt lätt att uttrycka känslor och samtidigt inte gå emot Sagas reserverade natur: att visa utan att visa för mycket, med andra ord.

Ja, det är väldigt spännande nu
Senast redigerad av griffen 2013-10-22 kl. 11:13.
Citera
2013-10-22, 12:43
Medlem
Svt har lagt ut lite kort information om kommande avsnitt. Läs inte om du inte vill veta något om vad som ska hända.
Senast redigerad av Mexx35 2013-10-22 kl. 12:47.
Citera
2013-10-22, 13:36
Bannlyst
Nu är jag verkligen hardcorefan av Bron, det kanske märks haha, men jag undrar... Om man ser om alla sex avsnitt, tror ni det finns chans att snappa upp nån undermedveten ledtråd som ger oss alla mer info ang om vem som ligger bakom detta? Nån detalj bara liksom?
Citera
2013-10-22, 14:58
Medlem
Oerhört spännande nu.

Vem la egentligen sprutan eller giftet i Lauras säng? Pappan? Men varför skulle han vilja döda sin egen dotter? Han skulle ju inte hinna lägga sprutan i sängen och sedan skynda ut.
Jag lutar åt att Oliver är inblandad på något sätt. Tror att Nikolajs sjukdom kan vara framkallad av Anna-Dea för att hon ska få stanna. Hon vill göra sig själv behövlig tror jag. Tror inte att det har med det andra att göra. Jag tror fortfarande att Alexander är inblandad på något sätt. Kan Axel, Lauras pappa, vara en av aktivisterna? Står i hans presentation att han håller på med en dokumentär om miljöförening i Östersjön.

Sen så tror jag att det var Alexander som slog ner Claudio. Han kollade ju Carolines mejl. kan han ha hittat numret till Claudio?
Senast redigerad av susanlynette 2013-10-22 kl. 15:13.
Citera
2013-10-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Nu är jag verkligen hardcorefan av Bron, det kanske märks haha, men jag undrar... Om man ser om alla sex avsnitt, tror ni det finns chans att snappa upp nån undermedveten ledtråd som ger oss alla mer info ang om vem som ligger bakom detta? Nån detalj bara liksom?
Ja, absolut. Någon liten kommentar, en replik som gick en förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in