Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-10-07, 14:24
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
Det börjar bli rörigt och jag har svårt att hålla rätt på personerna. Den där Caroline som fick en bröstförstoring i födelsedagspresent av sin man, vad har hon för samband med resten av handlingen? Eller har det inte framgått än?
Har inte jag heller fattat riktigt. Var hon inte rektorn som gav den där lesbiske läraren sparken? Eller var det nån annan kanske?

Men hon kommer ju garanterat att ringa det där numret hon fick för att få sig ett redigt knull.
Citera
2013-10-07, 14:25
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Tror följande bild talar för det.
http://www.dr.dk/dr1/broen/mistaenkte
Du har nog rätt. Det känns logiskt att de dör eftersom det måste till en mördare till handlingen som man ännu inte vet vem det är.
Citera
2013-10-07, 14:51
Medlem
Mollgans avatar
En grej jag tänkt på. Borde inte Saga vara bättre vid det här laget på sociala konventioner och liknande? Hon är ändå nästan 40 år och är en smart person som försöker lära sig hur man agerar i sociala sammanhang, och hon har jobbat länge i arbetslivet. Det känns ju därför ganska orealistiskt att hon t.ex. börjar snacka med sex helt öppet med Martin och frågar om han är bra på det osv. Hon borde givetvis vid det här laget efter mängder av fikaraster osv. osv. förstått att man inte snackar om det. I verkligheten borde hon väl fungera rätt bra socialt? Ex. ha lärt sig när man säger hej, och tack osv. och vad man snackar och inte snackar om i samtal med andra.
Citera
2013-10-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Det ligger ju på SVT play. Säsong 1 finns på Piratebay.

Har sett säsong 1, svtplay funkar inte i utlandet.
Citera
2013-10-07, 17:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Jo, i detta avsnitt började det hetta till.
Även om fotot är bra tycker jag att de har brassat på onödigt mycket med lågkontrastfilter/gråfilter för att få det dunkelt.
Jag tog screenshots, använde autokontrast i Photoshop och gjorde en jätte-GIF. Här kan man se hur pass mycket de har fördunklat bilderna:

http://img706.imageshack.us/img706/3755/j035.gif
Citera
2013-10-07, 18:12
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
En grej jag tänkt på. Borde inte Saga vara bättre vid det här laget på sociala konventioner och liknande? .

Hon lider av Aspergers syndrom eller liknande.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
Citera
2013-10-07, 18:21
Medlem
Trumpeters avatar
[quote=hektorjoa|45569205]Jag tror inte vi har sett det sista av mördaren från första säsongen... jag tror att han kommer rymma från fängelset i episod 7, kanske 8... Jag fick även en vibb igår när vi såg 3 episoden att det skulle kunna vara han som samordnar detta, och ligger bakom... men det är nog för långsökt.
QUOTE]

Jens kommer vi med säkerhet se mer av. Att han kommer att rymma har slagit mig också. Inte alls otroligt. Att han ligger bakom det som händer tror jag som du känns för långsökt.
Citera
2013-10-07, 19:28
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Hon lider av Aspergers syndrom eller liknande.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
Jo jo, men även dem kan ju träna sig till att funka bättre i sociala sammanhang. De kan ju lära in vad man ska säga och inte trots att de inte förstår varför man inte ska säga det.
Citera
2013-10-07, 19:30
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Jens kommer vi med säkerhet se mer av. Att han kommer att rymma har slagit mig också. Inte alls otroligt. Att han ligger bakom det som händer tror jag som du känns för långsökt.
Nja. Enda rollen han fyller den här säsongen är att vara ett hjärnspöke för Martin och en källa till psykiska problem för honom. Han har ingenting med själva brotten att göra, det är jag säker på.
Citera
2013-10-07, 19:31
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jo, i detta avsnitt började det hetta till.
Även om fotot är bra tycker jag att de har brassat på onödigt mycket med lågkontrastfilter/gråfilter för att få det dunkelt.
Jag tog screenshots, använde autokontrast i Photoshop och gjorde en jätte-GIF. Här kan man se hur pass mycket de har fördunklat bilderna:

http://img706.imageshack.us/img706/3755/j035.gif
Haha, snyggt. Ja man har fläskat på lite väl mycket, det tycker jag också.
Citera
2013-10-07, 19:34
Medlem
Säsong 1 var bra men 2:an har ta mig fan börjat ännu bättre.
Riktigt bra skrivet och härligt foto. Bland de bästa jag sett inom svensk/nordisk tv.
Senast redigerad av Kaymano 2013-10-07 kl. 19:40.
Citera
2013-10-07, 23:44
Medlem
lastpasss avatar
Den blonda tjejen som spelar snut måste vara det sämsta jag någonsin på svensk TV

Het otroligt dålig och pinsam skådespelerska, hur hon har fått det jobbet är en gåta

Man vrider och vänder på sig så fort hon kommer i bild med sin stirrande idiotblick
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in