2013-10-21, 21:16
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpglajd
Halvetingstid på denna med säkerhet?
Låt oss säga att man tar 5mg. Hur långt innan man säkert är ren? Pissprov/analys.

Mvh

17 timmar och utan aktiva metaboliter.

Säker källa http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11419-013-0187-4

forensic toxicology Volume 31, Issue 2, July 2013

Kan ses i urinen ca 6 dagar om man vet vad man letar efter annars syns den med stor sannolikhet inte.

Samma källa.
Senast redigerad av unleash82 2013-10-21 kl. 21:19.
Citera
2013-10-21, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
17 timmar och utan aktiva metaboliter.

Säker källa http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11419-013-0187-4

forensic toxicology Volume 31, Issue 2, July 2013

Kan ses i urinen ca 6 dagar om man vet vad man letar efter annars syns den med stor sannolikhet inte.

Samma källa.

Vad syns det som i urinet? Som Alpro eller måste de söka specifikt efter Pyrazolam?

/TT
Citera
2013-10-21, 22:47
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTripp
Vad syns det som i urinet? Som Alpro eller måste de söka specifikt efter Pyrazolam?

/TT

Söka specifikt uppfattar jag det som.

Det är modersubstansen, alltså pyrazolam som syns.

Läs studien vetja

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2013-10-21 kl. 22:53.
Citera
2013-10-22, 19:56
Medlem
Bör man börja bunkra upp med detta nu inför en snart kommande klassning eller kan man vänta lite till? Om jag nu ens ska ha en bunkring på den här överskattade substansen vill jag nog ha det som de gula tabletterna, därför jag frågar. Utgår från att de gula kommer tillbaka?
Citera
2013-10-22, 21:18
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Bör man börja bunkra upp med detta nu inför en snart kommande klassning eller kan man vänta lite till? Om jag nu ens ska ha en bunkring på den här överskattade substansen vill jag nog ha det som de gula tabletterna, därför jag frågar. Utgår från att de gula kommer tillbaka?

FHI har ite gjort framställan ännu så bör vara lugnt ett par månader framöver.

Men alltid bra att vara ute i god tid!

Mvh
Citera
2013-10-22, 21:25
Medlem
Stone..s avatar
Har dom flesta shoppar dom vita inne nu?
Citera
2013-10-22, 21:35
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Önskar jag hadde haft lite mer erfarenhet av Pyrazolam. Min närmsta vän blev mördad så jag käkade upp 50 st (första och ända gången jag kommit över dom) under en kväll och drack 1 liter sprit med 10 ksalol så det blir nog att pröva igen snart. Problemet har varit förr att när jag tar en så blir det 15. Men där sitter jag nog i samma båt som många av er andra
Citera
2013-10-22, 23:33
Medlem
Hur länge håller gula pyrazolamtabletter tro? Tänker om man nu vill bunkra upp och att man vill att det ska räcka i flera år. Kommer det funka? Om man förvarar de mörkt inne i någon byrå eller nåt?
Citera
2013-10-23, 00:07
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Hur länge håller gula pyrazolamtabletter tro? Tänker om man nu vill bunkra upp och att man vill att det ska räcka i flera år. Kommer det funka? Om man förvarar de mörkt inne i någon byrå eller nåt?

Torrt, mörkt och hyfsat svalt så håller dem förmodligen flertalet år som dem flesta andra benzos.

Men pyran kanske är extra känslig vem vet?

Du behöver nog inte oroa dig. Jag ser nog till att ha en 250 pack på lager innan den försvinner.

Känns på något sätt fel att bunkra upp för flera års förbrukning, lite som att man gett upp hoppet
Senast redigerad av unleash82 2013-10-23 kl. 00:13.
Citera
2013-10-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Känns på något sätt fel att bunkra upp för flera års förbrukning, lite som att man gett upp hoppet

Haha mjo...jag funderade först på bunkra upp med 500st, trots att jag inte tycket pyra varit särskilt bra och jag bara tar det i brist på etizolam. Grejen är att jag inte tar bensos dagligen (än så länge iaf), men det blir ofta ett flertal i veckan med undantag från vissa lov då jag helt och hållet är på uppehåll.
Hade jag bunkrat upp med 500st hade de antingen hunnit bli dåliga, eller så skulle jag käka upp dem bara för att de inte ska bli bortslösade, och det sistnämnda är ju jävligt onödigt att göra.
Så i slutändan vet jag inte. Har ju totalt bara köpt 30 pyra och det på en och samma gång. Och det var typ flera månader sen, och då har jag kvar 14 st (som sagt, inte fått så gott intryck av pyra). Men nu när den ska klassas känns det plötsligt värt att bunkra lite. 100-200st kanske blir mer rimligt.
Eller så bunkrar jag upp med etizolam vilket är mer riskabelt.

Edit: När jag säger flera års förbrukning så menar jag i mitt fall, typ 2-3st i veckan (med uppehåll då "tillfälle" ges) i flera år. Det är dock om jag räknar på etizolam, med pyra skulle det säkert krävas 3-7st i veckan.
Citera
2013-10-23, 08:25
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Haha mjo...jag funderade först på bunkra upp med 500st, trots att jag inte tycket pyra varit särskilt bra och jag bara tar det i brist på etizolam. Grejen är att jag inte tar bensos dagligen (än så länge iaf), men det blir ofta ett flertal i veckan med undantag från vissa lov då jag helt och hållet är på uppehåll.
Hade jag bunkrat upp med 500st hade de antingen hunnit bli dåliga, eller så skulle jag käka upp dem bara för att de inte ska bli bortslösade, och det sistnämnda är ju jävligt onödigt att göra.
Så i slutändan vet jag inte. Har ju totalt bara köpt 30 pyra och det på en och samma gång. Och det var typ flera månader sen, och då har jag kvar 14 st (som sagt, inte fått så gott intryck av pyra). Men nu när den ska klassas känns det plötsligt värt att bunkra lite. 100-200st kanske blir mer rimligt.
Eller så bunkrar jag upp med etizolam vilket är mer riskabelt.

Edit: När jag säger flera års förbrukning så menar jag i mitt fall, typ 2-3st i veckan (med uppehåll då "tillfälle" ges) i flera år. Det är dock om jag räknar på etizolam, med pyra skulle det säkert krävas 3-7st i veckan.

okok, jag förstår.

Jag hade oroat mig mer för onödig överkonsumtion än att dem blir dåliga faktiskt, Oavsett uppbunkrad mängd. förvarat väl är det säkert dugliga 10 år.

Jag har ätit flunisar och klonazepam efter med utgångna datum och dem har funkat hur fint som helst

Etizolam är ju inledningsvis mer riskabelt att bunkra upp pga att den är klassad, när pyra väl e klassad kvittar det ju trots allt vilken av dem du bunkrat upp på.

Har du en säker källa är ju trots allt Etizolam att föredra, dessutom är den trots allt ett legitimt läkemedel med ordentlig forskning bakom runt om i världen, något man inte borde bortse från.

mvh
Citera
2013-10-23, 10:37
Medlem
unleash82s avatar
Här har vi med största sannolikhet svaret på varför folk har olika uppfattning ang pyrazolam och olika batcher.

Not all products sold over the internet as "pyrazolam" consist of the same chemical however, some samples tested by forensics laboratories in Europe have a phenyl group in place of the pyridine making them the 8-bromo analogue of alprazolam instead

http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrazolam

Källa: http://www.emcdda.europa.eu/

Publikationen: New drugs in Europe 2012 EMCDDA

Intressant
Senast redigerad av unleash82 2013-10-23 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in