Citat:
Ursprungligen postat av Itssofine
Okej. Det låter bra. Men hur farligt tror du vi snackar här? Jag har käkat 6 st totalt, 3 st vid två olika tillfällen. Tror du att jag riskerar att åka på något efter detta? Jag är nojig utav natur så det är därför jag frågar. Dessutom har jag väldigt lite kunskaper om droger och biverkningar generellt.
Nej det är nog lungt. Som Psychorama säger så skulle det ha dykt upp rapporter vid det här laget om de hade varit så att pyrazolam är direkt toxiska.
Det är väl snarare biverkningarna från långtidsbruk med höga doser som skulle kunna visa sig vara farligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Finns många som gått på Pyrazolam i flera månader utan några som helt bekymmer.. Har svårt att tro att just Pyrazolam i sig skulle vara värre än andra bensodiazepiner. Låter som skräckpropaganda i mina öron.. Visst kan det vara så att något bindemedel i dom amatörpressade pillerna är lite giftigt. Det handlar i så fall om så pass små mängder att det inte är farligt öht. Fast vad vet jag.. I så fall är det extremt sällsynt fall vi har att göra med då bensodiazepiner över lag knappt är toxiska.
Det är bara vad jag tror!
Är det någon som ärligt kan säga att ni fått någon allvarlig biverkning av Pyrazolam här i tråden?? Utöver de vanliga biverkningarna bensodizepiner ger överlag?
Noja inte i onödan.
Mvh
Håller med dig, är lätt att man stressar upp sig för ingenting. Allt har biverkningar.
Men sen kan det säkert vara så att pyrazolam är smutsiga och eller att det bildas giftiga ämnen vid nedbrytningen i kroppen.
Det vore intressant hur dom som utvecklar rcdroger testar sina produkter, dom måste ju ha någon form av tester på människor eller djur innan dom börjar sälja något kommersiellt, man vill ju inte döda sin kundkrets liksom?
Även om det inte är i närheten av lika noggranna tester som vid ett nytt läkemedel så tror jag endå att de flesta rcs genomgår ganska mycket tester innan lansering.
Vore intressant om det gjordes någon dokumentär om det här ämnet, är ju en ganska stor industri.