2013-10-21, 19:49
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Tvärt om. Den 6 maj har hans telefon gjort en jätteintressant resa söderut.

Det har jag missat, var såg du den noteringen?
Citera
2013-10-21, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Vassa ögon!
Kollat runt på diverse el/bygg forum och det verkar som att det är någon form av krav att ha jordfelsbrytare om man ska ha el-tork i badrummet.
Vem i forumet var det som just hade varit inne i lägenheten för något jobb? Den personen borde kanske veta om det finns jordfelsbrytare?
Spelar ingen roll om det finns jordfelsbrytare om det finns ojordade uttag. Jordfelsbrytare löser ut vid ström mellan fas och jord. Om det inte finns jord, som i ojordade uttag, kan ingen jordfelsbrytare lösa ut.
Citera
2013-10-21, 19:53
Medlem
Jag ser att många skriver om GM borde ha motiv. Glöm inte att VB blev brutalt torterad innan hon mördades. Då måste GM vara en pervers person som har ingen empati och är väldigt sjuk i huvudet. En sån person behöver inget speciellt motiv. Vilken av de två, KJ och MB, passar bäst i den här profilen d.v.s. pervers, helt utan empati som kan tortera en annan människa och som är sjuk i huvet?
Citera
2013-10-21, 19:54
Medlem
Denna förhörsledare Peter Ahlqvist & Biträdande föhörsledare Sixten Johansson
Vilka jävla tomtar, är ju bara ren tur för dom att dom har en fullblodsidiot till misstänkt.

Dessa två poliser beter sig som två jävla hobby poliser, har sällan sett så amatörmässigt skötta föhör

Dessutom så verkar det vara två snuskgubbar, dom vill som fastna i ämnet " Oralsex " Om hon tog sattsen i munnen m.m, Peter Ahlqvist har som jävligt svårt att lämna det ämnet.

Han sitter väl hemma efter arbetspasset & sliter i lill tasken & tänker tillbaka på föhöret

Vilka jävla stolpskott
Citera
2013-10-21, 19:54
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Det har jag missat, var såg du den noteringen?

Sid 865
Citera
2013-10-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Spelar ingen roll om det finns jordfelsbrytare om det finns ojordade uttag. Jordfelsbrytare löser ut vid ström mellan fas och jord. Om det inte finns jord, som i ojordade uttag, kan ingen jordfelsbrytare lösa ut.

Jag har talat med en elektriker nu, det finns ingen lag som säger att man måste ha jordfelsbrytare i hus och lägenheter, däremot är det lag på att det skall finnas inom vissa områden ex. skola/dagis/häststall m.m

Biter en hund sönder en elkabel ex. datorkabel. Så får hunden 230 volt i sig. Då kan man hoppas på att säkringen löser ut, men det är inte säkert. Däremot så är djur dubbelt så känsliga för att få elektrisk ström i sig än om man jämför med människor!
Citera
2013-10-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag ser att många skriver om GM borde ha motiv. Glöm inte att VB blev brutalt torterad innan hon mördades. Då måste GM vara en pervers person som har ingen empati och är väldigt sjuk i huvudet. En sån person behöver inget speciellt motiv. Vilken av de två, KJ och MB, passar bäst i den här profilen d.v.s. pervers, helt utan empati som kan tortera en annan människa och som är sjuk i huvet?

Vars har du fått ifrån att VB har blivit brutalt torterad innan hon mördades?
jag har lusläst obduktions rapporterna & hittar inget som tyder på det??

1 dödande stick i hjärtat & ett i lungan, vad är det du menar att han gjort med henne innan hon dog?
Citera
2013-10-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Vars har du fått ifrån att VB har blivit brutalt torterad innan hon mördades?
jag har lusläst obduktions rapporterna & hittar inget som tyder på det??

1 dödande stick i hjärtat & ett i lungan, vad är det du menar att han gjort med henne innan hon dog?
och vars i FUB har du hittat det?
Citera
2013-10-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jag har talat med en elektriker nu, det finns ingen lag som säger att man måste ha jordfelsbrytare i hus och lägenheter, däremot är det lag på att det skall finnas inom vissa områden ex. skola/dagis/häststall m.m

Biter en hund sönder en elkabel ex. datorkabel. Så får hunden 230 volt i sig. Då kan man hoppas på att säkringen löser ut, men det är inte säkert. Däremot så är djur dubbelt så känsliga för att få elektrisk ström i sig än om man jämför med människor!

Eftersom elektrisk ström utlöser kramper, är det inte alls omöjligt att KJS hund bet sig i tungan.
Citera
Bannlyst
Frågan är när på dygnet han har dödat henne och vart det skett. Det får vi kanske aldrig reda på.
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eluttaget på bild 5, sid 286 ser inte ut att vara jordat. Så jag tvivlar på att det finns jordfelsbrytare till alla uttag.

Jordfelsbrytare sitter i säkringsskåpet och känner även av ojordade uttag, dvs jordfelsbrytaren känner av onormaliteter i elnätet även på de ojordade uttagen.
Själv har jag ett gammalt hus med ojordade uttag och jordfelsbrytare.

Citat:
En vanlig missuppfattning är att jordfelsbrytare bara fungerar om de sitter i jordade uttag, men de ger ett gott personskydd även i ojordade uttag
. Källa wiki + elsäkerhetsverket
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag tror absolut inte MB är delaktig i detta.
Skulle det visa sig att MB och KJ på något sätt haft kontakt och kunnat planera, så skulle jag vara benägen till att tänka om.

Att MB eller någon i hans vänskapskrets utfört dådet och lyckats plantera bevis i KJ:s riktning förefaller uteslutet.

MB är väldigt väl undersökt, det ser man i FUP:en, så det har helt enkelt inte funnits några misstänksamheter som stärkts mot MB.

Att MB verkar vara en skitstövel som hotar, är aggressiv och är otrogen samt förföljd av en stalkande VB gör inte honom till en mördare.

Nej, MB är inte mördartypen, han har inte detta inom sig. Men det har KJ, och i förening blir den här kombinationen livsfarlig, vilket jag tror VB fick erfara. Tror MB eller AN tog kontakt med KJ och kollade om han hade något bra förslag att komma tillrätta med den allt besvärligare thaitjejen. Och det hade KJ, han fick blodvittring direkt, och så gick det om det gick för Vatchareeya Bangsuan. Två pesos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in