2013-10-21, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Hur som helst så droppade det blod av påsen där den fraktades. Det betyder att den måste ha tagits isär på något vis; före eller efter döden
Eller så bet den sig i tungan. Sid 1200:
Citat:
[KJ] var ledsen över att hunden dött, [DJ]ser inget blod på Kristoffer, hunden hade ätit på en elkabel och dött. När [DJ] var i lägenheten såg han att det låg ett förband som var blodigt på golvet, huden hade bitit sig i tungan och därför var det blod.
Citera
2013-10-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hundar kan ha dåliga dagar. Vissa missar att markera, den här kanske markerade där den kände lukt av död hund.

VB blödde ibland efter träningar. Hon blödde t.o.m. ur örat en gång. Hon kan ha fått blod på någon väska som slängdes bak.

Tvättat bort blodet?
Nej, Uno markerade två gånger.

Att blod kan ha överförts från kasse/väska till bagagemattan är föga troligt med tanke på att bagaget oftast är proppfullt.

Han transporterade hunden med en pulka har han sagt i förhören.
Senast redigerad av Nigeralia 2013-10-21 kl. 19:42.
Citera
2013-10-21, 19:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har haft en hundvalp som tuggande på elsladd hon fick en rejäl stöt. Det var allt.

Har trots hyfsad erfarenhet om hundar aldrig hört någon hund som skulle omkommit av detta.
Jag tror veterinären på sid 1511 har mer erfarenhet än du.
Citat:
Om en hund biter i en elsladd som går till hushållsel då kan den dö men den blöder inte.
Citera
2013-10-21, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
KJ hade inte tfn. med sig när han var hem till DJ på kvällen... Det verkar som om han låtit tfn. ligga hemma då han varit ute i skogen och städat upp efter VB.
Någon i FUP nämner att han en dag kom hem till KJ och märkte att dörren var olåst och telefonen lämnad hemma. Han tillade också att KJ inte alltid tog med sig telefonen när han gick ut. Så att den inte har flyttat på sig under vissa tider är kanske inte så ovanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av knisslare
Har för mig att det framgår någonstans i förundersökningen att han syftar på att låta Hells Angels dräpa pojken
Det är säkert bara något rykte. Flygare har nämnt telefonsamtalet från MB till en kompis och sedan har det förstorats. Brister i "djungeltelegrafen".
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Vem som är Sensei i Luleå Karateklubb? (FUP s1044/PDF s1058)
Det är karatetränaren i Luleå. Sensei är en titel som definierar hans gradering. Tror jag i alla fall.
Senast redigerad av pethom 2013-10-21 kl. 19:46.
Citera
2013-10-21, 19:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia

Att blod kan ha överförts från kasse/väska till bagagemattan är föga troligt med tanke på att bagaget oftast är proppfullt.
Den kan ha gjort samma misstag två gånger. Hur vet du att bagaget alltid har varit fullt?
Citera
2013-10-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia

Han nämner i förhör att det normala är att hon slänger in sin ryggsäck/väska i bagaget när han skjutsar henne. Orkar inte leta upp det men i FUP nånstans står det.
Citera
2013-10-21, 19:44
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Hello pippin!

Låter riktigt intressant. Var hittar du den?

Sid. 865. Posterna 119-123. Karta med masterna placering finns någon sida längre ner.
Skrev något inlägg om det igår. Hittar ingenstans i FUP att han fått frågan om det. Dock ska han tydligen ha synts söder om Boden på cykel med en ryggsäck den 10, men nekar till det. Har inte läst detaljerna än men funderar på om vittnen kan ha tagit fel på dag.
Citera
2013-10-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Han nämner i förhör att det normala är att hon slänger in sin ryggsäck/väska i bagaget när han skjutsar henne. Orkar inte leta upp det men i FUP nånstans står det.
Det står så, ja. Men det förklara fortfarande inte hur blodet från väska/kasse kommit i kontakt med bagagemattan då bagaget är i regel fullproppat med kläder/prylar (detta har han återgett i förhör).
Senast redigerad av Nigeralia 2013-10-21 kl. 19:48.
Citera
2013-10-21, 19:47
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Eluttaget på bild 5, sid 286 ser inte ut att vara jordat. Så jag tvivlar på att det finns jordfelsbrytare till alla uttag.

Vassa ögon!
Kollat runt på diverse el/bygg forum och det verkar som att det är någon form av krav att ha jordfelsbrytare om man ska ha el-tork i badrummet.
Vem i forumet var det som just hade varit inne i lägenheten för något jobb? Den personen borde kanske veta om det finns jordfelsbrytare?
Citera
2013-10-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ca 2 kr per sida. Gissningsvis 2000-4000 sidor.

Hur begär man ut slasken? Är det från tingsrätten?
Citera
2013-10-21, 19:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Hur begär man ut slasken? Är det från tingsrätten?
Polisen. Måste rätta mig själv. Jag skrev TR förut, men det är polisen som har den.
Citera
2013-10-21, 19:49
Medlem
shitdiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När jag läst vidare i förhören så frågar polisen en hel del kring om VB hade strumpbyxor. Kan det vara de som är i syntet och med gleshet 2,5 mm?

Har tittat på bilden på fibern på s. 277 och jag gissar att den är för grov för att komma från klädesplagg man har till vardags (och även från en handduk). Den kommer nog från en textil som ska tåla väder och/eller hårt slitage. Det finns förslag på vad den kan komma ifrån i inlägg #39848 (kamoflagedräkt och ansiktsmask) vilket är troligare än från ett vardagsplagg. Gissar jag.

Bortsett från det: fibern kommer, vilket syns tydligt på bilden, från en väv. Strumpor är inte vävda utan stickade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in