2013-10-21, 18:42
Medlem
Vet inte om vi tänkt på det tidigare. Men vilka av dem som brukar höra av sig till VB har gjort det eller rättare sagt slutat höra av sig kring 21-tiden på söndagen i början av maj!? Tänker på mobiltrafiken. Både KJ och annan möjlig GM kan ju omöjligt vetat att hon varit mördad/bortrövad sent söndag eller tidigt måndag innan allt media pådrev. Om jag inte läst fel så är det många som plötsligt slutat sms:a/ringa.
Citera
2013-10-21, 18:44
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, den kan dö, men den blöder inte enligt expertisens utlåtande i FUP.
En eloge att polisen tog sig mycket tid att ta reda på vad som sker då en hund tuggar på en elkabel.

Hans sk vårdare/stödjare noterade några droppar i snön utanför bostaden, och inne i bostaden efter hunden vilket bli märkligt med tanke på uttalandet.
Han säger själv att den blödde, så vem vet vad som skett med hunden. Den skällde så han fick klagomål, bajsade, kissade inomhus och gick loss på inredningen. Han kanske bara tröttnade eller så kan det vara som han säger även om inte jag tror på det,.

KJ sa väl att hunden nog bitit sig i tungan när den fick ström i sig... därav blodet...

"Kristoffer var ledsen över att hunden dött, Daniel ser inget blod på Kristoffer, hunden hade
ätit på en elkabel och dött. När Daniel var i lägenheten såg han att det låg ett förband som var
blodigt på golvet, huden hade bitit sig i tungan och därför var det blod." (sid 1200)
Senast redigerad av ME077 2013-10-21 kl. 18:47.
Citera
2013-10-21, 18:46
Medlem
Cyborg_ses avatar
Pratade med några som känner släkten MB och dom sa att det är väl känt att både MB och R*nald B*rg (oe) har "problem" med humöret.

Vidare kollade en som varit sjukvårdare inom armen att tapen på badrumsskåpet verkar vara en gammal variant av kirurgtape dom använde förut.
Citera
2013-10-21, 18:46
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Google is a man's best friend. http://sourze.se/2008/07/06/slasken---polisens-och-aklagarnas-maktverktyg__66957#.UmU_okB8o7w

Jävligt bra artikel.

Känns som slasken måste begäras ut. Vad kan den kosta?
Citera
2013-10-21, 18:47
Bannlyst
Citat:
Den kan dö av hushållsel, säger en veterinär på sidan 1511.

Ganska modern lägenhet KJ hade så borde ju funnits en jordfelsbrytare.
Citera
2013-10-21, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jävligt bra artikel.

Känns som slasken måste begäras ut. Vad kan den kosta?
Ca 2 kr per sida. Gissningsvis 2000-4000 sidor.
Citera
2013-10-21, 18:54
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Har vi någon hemlig miljonär i tråden..? Eller gick det att skramla "anonymt"?
Citera
2013-10-21, 18:56
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan inte utesluta det, men det kan lika mycket bero på att jag är ett gott stycke över gränsen för min egen kompetens nu. De eventuella stryptecknen som finns är unilaterala, dvs bara på ena halvan av halsen och huvudet. Vad som händer om man stryper någon på ena sidan av halsen, men inte den andra kan jag mest bara gissa om. Man torde inte gå ner i chock - inte alls lika lätt, iaf. Det faktum att skadorna ändå är såpass måttliga gör att jag skulle förvåna mig om den eventuella strypningen skulle ha varit så väldigt långvarig. Men egentligen vet jag ingenting alls om halvsidiga strypningar, och jag vet inte ifall någon annan gör det heller.

Den här tråden rasslar på så fort att man kommer ohjälpligt efter om man avviker en stund.
Har också funderat kring skadorna på huvudet och halsen.
Halvsidig strypning?
Kunde det inte istället vara så att han drämt till henne bakifrån på höger sida av huvudet och halsen med något, t ex en väska med grejor i, så att hon stupat i backen, eventuellt förlorat medvetandet på en gång? Blödningen i sköldkörtelns överlob och på huvudet sitter båda på höger sida.
Det kan ha varit inledningen.
När hon därigenom inte kan försvara sig, drar han av kläderna och sticker henne med sitt eggverktyg i bröstet varigenom hon dör. Skulle tro att det är därefter han vänder på henne och sticker sönder henne i ryggen.

Om styckningen har skett i samma veva eller vid ett senare tillfälle går tydligen inte att utläsa av kroppen.

Jag skulle tänka mig att han behövt ett mer ändamålsenligt verktyg för att kapa benen, men även händerna. Stämjärn tror jag inte på i det sammanhanget. En hyfsat vass och någorlunda stor kniv, gissar jag. Han lyckas få av lårbenshalsen på båda sidor, tror jag. Hur svårt det är med hjälp av kniv, kan jag inte riktigt avgöra. Ytterskiktet på benet kan vara ganska hårt, men är rätt tunt där. Med därför avsedd elsåg är det mycket lätt, men kniv? Kanske om man slår på knivens bakkant med något?

Hanteringen av kroppen är bisarr och offensiv. Sticken i hjärttrakten verkar ju ändamålsenliga och syfta till att döda, men karvandet på ryggsidan verkar bara konstigt.
Att kapa händerna skulle ju kunna syfta till att försvåra identifiering, men huvudet sitter ju kvar.
Att ta av benen kan ju tänkas syfta till att underlätta transport, men hela styckningen verkar ju halvgjord och detta bär ju KJ signum.
Planlöst karvande verkar ju gjort i samma anda som att skära sönder en död hund.

Tejprullen sedan: Vad har han haft tejpen till? Kanske att sätta fast en plastpåse över huvudet på BO, föreslog någon. Den misshandlade tejprullen från badrumshyllan ser ut som sådana allt för ofta gör. Likadana dräller i lådorna på varje sjukvårdsmottagning, där användare inte hyfsat till rullen efter sig. Den klyver sig och resten sitter kvar. Man ser att de sista delarna som tagits bort, varit smalare än de första.

Inte vet jag hur SKL gjort för att analysera. Vad jag skulle ha gjort efter provtagning, vore att dra ut den kvarvarande tejpen som lämnats kvar i hela sin längd, tejpa den på ett plant underlag och sedan prova var tejpbitarna från liket eventuellt passar utefter den kluvna delen av tejprullen. De sista bitarna har ju varit cirka 1 mm smalare än de första som fattas efter vad det ser ut på bilden 2. sid 375 på .pdf. En del av tejpbitarna på liket kan ju vara från en hel bit som kluvits. I så fall borde de i ena kanten passa mot varandra.
Citera
2013-10-21, 18:59
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag har studerat KJ:s tfn-trafik i FUP:en.
Han har varit medveten om att tfn kan spåras då tfn. mot brukligt legat hemma i lght framför allt under kvällen då VB försvann. KJ hade inte tfn. med sig när han var hem till DJ på kvällen.

Vidare finns ingen rörelse på tfn varken den 5 eller 6 maj. Många missade sms och samtal.
Även andra dagar närmsta tiden efter VB:s försvinnande uppvisar liknande tendenser, förutom då han varit på MP sök och liknande då tfn funnits med.

Det verkar som om han låtit tfn. ligga hemma då han varit ute i skogen och städat upp efter VB.

Tvärt om. Den 6 maj har hans telefon gjort en jätteintressant resa söderut.
Citera
2013-10-21, 19:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Inte vet jag hur SKL gjort för att analysera. Vad jag skulle ha gjort efter provtagning, vore att dra ut den kvarvarande tejpen som lämnats kvar i hela sin längd, tejpa den på ett plant underlag och sedan prova var tejpbitarna från liket eventuellt passar utefter den kluvna delen av tejprullen. De sista bitarna har ju varit cirka 1 mm smalare än de första som fattas efter vad det ser ut på bilden 2. sid 375 på .pdf. En del av tejpbitarna på liket kan ju vara från en hel bit som kluvits. I så fall borde de i ena kanten passa mot varandra.
Det är det de har gjort på sidan 333:
Citat:
Tejpbitarna och tejpen på rullen kunde inte sammanpassas, varken mot ändkanter eller mot den rivna kanten längsmed (den totala tejpbredden stämde inte överens då de rivna delarna lades jämsides).
Citera
2013-10-21, 19:01
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Kan tänka mig begära ut den. Ska kontakta TR och fråga om pris imorgon.
Citera
2013-10-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrovsal
Hade mycket väl kunnat klistra in resten av texten i sammanhanget, men oavsett om det gällde armhävningar tyckte jag att han uttröck sig obehagligt och på ett upprepande sätt en tränare inte brukar eller bör göra. Nämna att han ska straffa henne ett flertal gånger under samma konversation samt hinta om att detta skett förut tror jag faktiskt inte egentligen syftar till dessa armhävningar.

Men my bad! ska tänka på detta i forts.

Jo, han kan ju menat knull också. Men jag kan inte få till att han menar något mer skadligt för henne än armhävningar av tonen i meddelanden. Det är rätt klart att han inte menar att han ska mörda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in