Citat:
Ja, och det var förmodligen därför det ledde till ett frikännande.Du hann radera (eller om någon annan gjorde det) ditt svar om fotohandlarparet. Det var ju lite intressant. Jag väntar fortfarande på resten av svaret (?) för nu har du väl ändå sovit? Fast vet du vad, vi struntar i det och tar något annat, betydligt enklare att besvara, se nedanstående två frågor.
Citat:
Ja, inte särskilt märkligt att jag talar om Obducenten, det var ju han som var (huvud)ansvarig för obduktionen av Annika Nordberg, hans första riktiga obduktion i sitt eget namn.
Du talar ju själv ytterst i Obducentens (och Grundins) sak och verkar veta på pricken vad han (de) ytterst tänkte på. Obducenten kunde ha genomfört röntgenundersökningen, utan att avlägsna huvudet. Det har han själv medgivit, som sagt var.
Har även PLs bok (och den reviderade versionen fr. -08) i min hylla. Glöm inte det. Jag kommer även ha FUP:et. Plus den s.k. slasken.
Du talar ju själv ytterst i Obducentens (och Grundins) sak och verkar veta på pricken vad han (de) ytterst tänkte på. Obducenten kunde ha genomfört röntgenundersökningen, utan att avlägsna huvudet. Det har han själv medgivit, som sagt var.
Har även PLs bok (och den reviderade versionen fr. -08) i min hylla. Glöm inte det. Jag kommer även ha FUP:et. Plus den s.k. slasken.

Du har ett märkligt, och i mitt tycke nästan obehagligt, sätt att debattera. Du negligerar fullständigt vad andra skriver, även om det bevisligen är styrkta fakta och fortsätter sen i samma hjulspår, gång efter gång, uppenbarligen outtröttlig, närmast fanatisk. Sen spelar det ingen större roll vilket ord du använder, tror/antar/anser/förmodar etc, om du inte kan underbygga det med någon form av fakta. Sen struntar du i att besvara stora delar av inläggen som innehåller frågor eller fakta till dig och ett litet tag senare återkommer du till samma sak igen, fullständigt oberörd av det faktum att någon redan tagit sig tiden att gå igenom det med dig.
Ta Nordbergs kranium, t o m Valverius försvarade det agerandet offentligt. Det fanns absolut ingenting märkligt eller "skumt" med det, ändå fortsätter du. Och sen lägger du till saker som ska göra det "misstänkt" i stil med "man får väl inte ta med obduktionsprotokoll hem". Inom staten så är nog mängden arbetsdokument som förflyttas mellan hem och arbete varje dag i det närmaste oräknelig. Detta oavsett om man får eller inte får det. Men i de allra flesta fall så är det inga problem. Möjligen om det rör en kvalificerat hemlig handling där det finns särskilda föreskrifter för hanteringen. Mig veterligt så ingår inte obduktionsprotokoll i den kategorin normalt sett.
Ytterligare en sak som du tjatar om är Cattis Härms död, som du också framställer som "skum och märklig". Detta trots att det är utrett vid 4-5 tillfällen och har konstaterats vara ett självmord varje gång.
Hela din debatteknik går ut på att misstänkliggöra enskilda händelser (t o m de som är konstaterade som osanna) i syfte att skapa en bild som tjänar dina syften. Hur vore det om du istället lade lite energi på att ta fram en riktig teori som styrker din uppfattning med åtminstone en viss juridisk stringens, och då menar jag med påvisbara fakta och då sådana inte finns, med kompletterande antaganden som åtminstone är plausibla och inte bara rent svammel.
Vi kan ju börja väldigt enkelt, genom att du redogör för två saker som du tjatat väldigt mycket om.
1) Cattis Härms död. Eftersom du nu tror att det var mord eller dråp och därmed underkänner 4 eller 5 oberoende utredningar av sakkunniga så vore det ju trevligt om du på ett sakligt sätt redogör för hur du kommit till den slutsatsen.
2) Du har även tjatat om det där obduktionsprotokollet vilket du enkelt hade kunnat kolla upp själv. Varför inte undersöka om det finns lag, förordning eller föreskrift som förbjuder den hanteringen och sen skriver du vad du kommit fram till i tråden? På det sättet så slipper du ju tjata om det i fortsättningen. Då vet du ju vad som verkligen gäller, det vore väl roligt som omväxling?
Var nu snäll och besvara åtminstone dessa två frågor sakligt så kanske vi kan lägga det till handlingarna och gå vidare. Jag, och säkert många med mig, har stor behållning av att läsa den här tråden men inte när den hackas sönder med samma saker, gång efter gång, varvat med rena tramsinlägg.
Senast redigerad av cuchulainn 2013-10-21 kl. 19:24.
Senast redigerad av cuchulainn 2013-10-21 kl. 19:24.
KS och Eugeniavägen var två helt olika zoner