2013-10-20, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Jag tycker uppriktigt sagt att du inte utför ngt arbete alls, du trampar vatten och låtsas, men lurar ingen, och det enda du verkligen lyckas med är att göra fantastiskt avskräckande antireklam för din egen falang, till glädje för mig och många andra. Du samlar i en kropp alla de sämsta dragen hos Hanna Olsson, Rajs, Diesen & Co, och du skäms inte alls för att exponera dina sämsta sidor som debattör och tänkare, och det är på sätt och vis gott att se Man behöver vara läsa 20 av dina inlägg för att fatta exakt vilket sorts tänk som ledde helt åt helvete på 80-talet

Och ditt resonemang är totalt felaktig, från början till slut, självklart. Vi letar för guds skull inte efter ngn som redan styckmördat, inte just en sådan person, och om någons punktlista innehåller ett styckmord så bör det tala emot personen, inte för, lustigt nog, och Gonerka innehar såklart en högst ambivalent plats, för hans tidigare styckmord (Wanda/1974) talar paradoxalt nog emot honom, för en dubbel-styckmördare är hisnande sällsynt, och de flesta mördare är dessutom engångsmördare.

Gonerka är däremot en extrem människotyp, mkt ovanlig i sig själv, och bör enligt mig vara kvar på listan över möjliga gärningsmän. Han har ju i medelåldern (hög ålder för denna typ av råa, korkade brott) gjort sig skyldig till både styckmord och dubbelmord, och har sas redan brutit sig ur kriminalstatistiken. Knepigt fall ...

Nå, det man gör med hjälp av en punktlista är att peka ut ngn med potential för styckmord, eller ng som kan förväntas frottera sig med personer som skulle kunna styckmörda, och i utredningsmaterialet finns verkligen inte många klockrena kandidater. De personer som jag funderar över nu är Vincent, Bosse (utreddes inte i samband med Catrines död iofs) Saba och hennes krets, samt den kriminella man som skötte charkbutik ca 25 meter från Sabas fästmans adress i S-berg.

Du har svårt att hantera konceptet, verktyget punktlista överhuvudtaget märker jag. Punktlistan ska vara en slagruta, en kompass, den ska inte vara ngn sorts konstig gärningsmannaprofil där det begångna brottet ingår sedan tidigare. Det är som vanligt svårt att sondera din privata logik.

Nå, nu undrar jag vad du och Lawn åstadkommit på ett halvår, förutom att repetera textsnuttar till vansinne, material som lyfts direkt ur Catrine och rättvisan, Diesen-uppsatsen och Borgnäs-boken, och dess textsnuttar repeteras hundratals ggr, helt riktningslöst, monotont, mekaniskt, idisslande. Man har rätt att gnälla på andras arbete, jovisst, men när man inte tillför ngt nytt stoff själv fast man skriver i tråden dagligen, då faller ens kritik helt platt. Den blir patetisk

Du har inte tillfört en enda ny molekyl på alla dessa månader

Och man kan sura över mina och andras gärningsmannakandidater hur mkt man vill, det görs ju så mkt annat också, och du har nog inte märkt det, men det pågår ett övergripande informationsarbete hela tiden, och man måste vara sjukligt självupptagen och inskränkt för att hetsa mot det dygnet runt

Faktum är att Hagenbach har postat en hel del högintressanta uppgifter här i tråden och jag är säker på att många läsare inte heller har känt till detta tidigare.
Hagenbach har bidragit till debatten och postat nya uppgifter för alla oss som inte haft tid att gräva i tonvis med material som du gjort det senaste året.

I en debatt ska givetvis alla få göra sig hörda och det från båda lägren, passar det inte med yttrandefrihet så är det nog bäst att hålla sig borta från denna tråd

1. Läkarna var tydligen kollegor i början av sina karriärer då dom arbetade ihop på samma avdelning på KS under 8 veckor.
Dom hade alltså arbetat ihop och dom var fd kollegor.
8 veckor är trots allt 8 veckor, man lär känna en kollega rätt så bra under denna tid

2. Allmänläkarens alibi för den 11/6-84 är grumligt och diffust, han lämnade hemmet med dottern i släptåg men återvände inte till hemmet förrän flera timmar senare klockan 18 00 ca, någon sorts bekant till exfrun hade tydligen varit på besök och sett detta.
Vad stod på schemat denna dag och varför lämnade han hemmet med dottern ?
Du har ju tillgång till FUP, varför inte gräva lite i detta och skingra våra tvivel ?

3. Obducenten har haft tid att åka in till innerstan/St Eriksplan för att plocka ut en 500-hundring den 9/6 -84 kl 16:13 på självaste Pingstafton , ett bankomatkvitto som polisen hittade hemma hos O talade sitt tydliga språk, vad exakt hade obducenten för ärende i stan denna dag förutom att plocka ut pengar ?
Bankomater måste ju ha funnits i Täby också eller i vart fall närmre hans hem ?
Varför i herrans namn grävs det inte i detta ????
Man fattar ju misstankar direkt, hade det istället varit Gonerka som plockat ut pengarna på Pingstafton i innerstan så kan vi ju bara föreställa oss hur intressant detta då skulle vara.

4. Allmänläkaren åt tydligen Valium 1984 (hösten eller vintern), man kan fråga sig varför ?
Valium är inte receptfritt Magnecyl, det skrivs ut på recept och det finns en anledning till att man "knaprar" detta.

5. Allmänläkaren började arbeta i Karlstad i början av augusti 1984, vad var anledningen till att han lämnade Stockholm i en sådan hast ?
Stockholm verkar inte så intressant längre, Karlstad ligger kanske på lagom avstånd, lite lagom långt bort ?

Varför gör du inte istället en riktig kraftansträngning där du minutiöst och grundligt granskar och undersöker läkarnas förehavanden och alibin istället för att koncentrera dig på Vincent som med stor sannolikhet har noll med Catrines död att göra ?
Vem vet vad du kan hitta ?
Vad har du att förlora egentligen ?

Vincent, Bosse och Gonerka känns mest av allt som tröttsamma återvändsgränder och helt bortkastad tid, tyvärr så har du lagt ner alltför många timmar på dessa herrar och ditt envisa grävande kommer tyvärr aldrig någonsin att utmynna i något resultat.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-10-20 kl. 02:23.
Citera
2013-10-20, 02:17
Medlem
cuchulainns avatar
@Hagenbach

En grej till som slog mig: du gjorde en stor affär av att Härm hade "privata obduktioner med inbjudna" där han gjorde saker som inte var förenligt med vad som skulle obduceras, vet inte exakt vart du fått det ifrån eller vad du menar, men för 20-25 år sedan kunde man gå en kurs som hette brottsplatsundersökning eller förundersökning, kommer inte ihåg vilket. Där ingick bl a att delta vid obduktion, det var inte obligatoriskt men en del av kursen. På de obduktionerna kunde man fråga om lite av varje och åtminstone på de jag var med vid var det inga problem för rättsläkaren att öppna upp delar av kroppen och visa hur det såg ut om någon undrade även om det inte hade ett dyft med obduktionen som så att göra. Det var inget märkvärdigt med det. Nu har inte jag varit på någon obduktion Härm utförde men jag kan svårligen se att det var något annorlunda med vad han gjorde jämfört med vad de andra läkarna gjorde.

Du bygger en stor del av ditt resonemang på rena antaganden och på hur de etiska reglerna ser ut idag men det var en helt annan tid då, med helt andra regler. Ingen tyckte sånt var spciellt konstigt eller anmärkningsvärt.

Mycket av ditt resonemang bygger du också på påståenden av Rajs. Du bör ändå ha förstått att han var otroligt kontroversiell och uttalade sig ofta på sätt som fullständigt stred mot vad andra etablerade rättsläkare ansåg. Han var en karriärist, och förde närmast ett veritabelt krig mot oliktänkande och är tämligen illa ansedd i de kretsarna, just för att hans resonemang är byggt på hans egna känslor och inte har vetenskapliga belägg.

Sen tar du upp Cattis Härms självmord som du anser är "skumt". Jag kan garantera dig att det antagligen är ett av Sveriges mest utredda självmord. Det är 4-5 från varandra oberoende utredningar som alla kommit fram till samma sak, det var ett självmord.

Sen påstår du att du inte är en fanatiker vad gäller läkarnas skuld, men du presenterar ingen konkret bevisning annat än vad "du tror" och "antar", och ignorerar totalt alla skribenter i tråden som argumenterar emot dig och också har konkreta fakta till hands.

Om du ska behålla någon som helst trovärdighet och inte bara bli sedd som en fanatiker är det nog dags att du slutar nonchalera svar och frågor till dig och som en repig grammofonskiva om och om igen repeterar samma saker oavsett vilka motargument du får.

Se så, upp till bevis nu.
Citera
2013-10-20, 02:26
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
./.
Jovisst, men hur vanligt var det att en rättsläkare avskilde huvudet på ett lik som tillhört en kvinna som jobbat som prostituerad - när detta ingrepp inte ens var nödvändigt ur ett rättsmedicinskt perspektiv? Och sedan valde att ha kraniet i en hylla i sitt tjänsterum?
Det var väldigt vanligt, precis som jag skrivit vid ett flertal tillfällen tidigare.

Citat:
Och kom ihåg att Obducenten själv var sexkund. Varför skrev han inte ett ljud (för att citera åklagare Helin) om det i obduktionsutlåtandet? Och varför hade han det hemma hos sig, sedan? Kan du eller någon annan Ge läkarna upprättelse!-skandör förklara det? Och det var inga andra rättsläkare som stod åtalade här, eller hur? Det var nämligen bara en: den s.k. Obducenten.

Bevis? Exempelvis tror jag på fotohandlarparets vittnesmål. Och nej, jag har som sagt ingen anledning att ifrågasätta deras vittnesmål.
Driver du med mig? Har du någon som helst kunskap om rättspsykologi och minnesforskning? Det finns inte på kartan att de kan minnas det så långt efter, särskilt med tanke på att de framkallat tusentals "likbilder" för sjukhuset. Fattar du inte hur dumt det här är? Vet du hur inlärda minnen fungerar? Inser du att det efter tre år med massiv mediabevakning blir ett totalt värdelöst vittnesmål. Har du ens tagit del av det? De är inte ens säkra och säger två helt olika saker tills de blir ledda "rätt" av polisen. Om du läst kursen rättspsykologi så kommer just det vittnesmålet tas upp på ett exempel på när förhörsledaren gör helt åt helvete fel, han serverar dem bokstavligen minnen.

Så på vilka grunder anser du att du inte kan ifrågasätta deras vittnesmål?
Citera
2013-10-20, 02:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
OK. Intressant.

Något annat som någon alldeles nyligen kläckte ur sig är att läkarna kan var för sig, i varsin bil, ha dumpat säckarna...en kör åt ett håll och den andra åt ett annat. Ja, därför två FP:er. Personligen tror jag Obducenten gjorde detta själv, med ett par veckors mellanrum. Med andra ord att de sista likdelarna dessförinnan förvarats i ett tillräckligt kallt utrymme under tiden.

Precis exakt vad jag själv tänkte häromdagen

Två fyndplatser, den ena på väg mot Täby och den andra på väg mot Kungsholmen, allt sett från rättsläkarstationen i Solna som är själva utgångspunkten då, inget orimligt scenario alls faktiskt.
Citera
2013-10-20, 02:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cuchulainn
Det var väldigt vanligt, precis som jag skrivit vid ett flertal tillfällen tidigare.

Så, det talar emot att Obducenten valde att göra så av rent personliga skäl?

Citat:
Driver du med mig? Har du någon som helst kunskap om rättspsykologi och minnesforskning? Det finns inte på kartan att de kan minnas det så långt efter, särskilt med tanke på att de framkallat tusentals "likbilder" för sjukhuset. Fattar du inte hur dumt det här är? Vet du hur inlärda minnen fungerar? Inser du att det efter tre år med massiv mediabevakning blir ett totalt värdelöst vittnesmål. Har du ens tagit del av det? De är inte ens säkra och säger två helt olika saker tills de blir ledda "rätt" av polisen. Om du läst kursen rättspsykologi så kommer just det vittnesmålet tas upp på ett exempel på när förhörsledaren gör helt åt helvete fel, han serverar dem bokstavligen minnen.

Så på vilka grunder anser du att du inte kan ifrågasätta deras vittnesmål?

Nej, kunde inte ha varit mer allvarlig. Faktiskt.

Skiter ärligt talat i din "rättspsykologi" och ger inget för den. Kan du inte ens försöka tänka dig tanken att fotohandlarparet möjligtvis varit med om detta? Ert dissande är väldigt tröttsamt...

Har själv lyssnat av banden från vittneskonfrontationen och tyckte inte alls att de verkade styrda av dem som höll i det hela. Det de sagt verkar helt enkelt självupplevt. Lev med detta att jag anser det.
Citera
2013-10-20, 02:53
Bannlyst
Citat:
@Hagenbach

En grej till som slog mig: du gjorde en stor affär av att Härm hade "privata obduktioner med inbjudna" där han gjorde saker som inte var förenligt med vad som skulle obduceras, vet inte exakt vart du fått det ifrån eller vad du menar, men för 20-25 år sedan kunde man gå en kurs som hette brottsplatsundersökning eller förundersökning, kommer inte ihåg vilket. Där ingick bl a att delta vid obduktion, det var inte obligatoriskt men en del av kursen. På de obduktionerna kunde man fråga om lite av varje och åtminstone på de jag var med vid var det inga problem för rättsläkaren att öppna upp delar av kroppen och visa hur det såg ut om någon undrade även om det inte hade ett dyft med obduktionen som så att göra. Det var inget märkvärdigt med det. Nu har inte jag varit på någon obduktion Härm utförde men jag kan svårligen se att det var något annorlunda med vad han gjorde jämfört med vad de andra läkarna gjorde.

Du bygger en stor del av ditt resonemang på rena antaganden och på hur de etiska reglerna ser ut idag men det var en helt annan tid då, med helt andra regler. Ingen tyckte sånt var spciellt konstigt eller anmärkningsvärt.

Mycket av ditt resonemang bygger du också på påståenden av Rajs. Du bör ändå ha förstått att han var otroligt kontroversiell och uttalade sig ofta på sätt som fullständigt stred mot vad andra etablerade rättsläkare ansåg. Han var en karriärist, och förde närmast ett veritabelt krig mot oliktänkande och är tämligen illa ansedd i de kretsarna, just för att hans resonemang är byggt på hans egna känslor och inte har vetenskapliga belägg.

Sen tar du upp Cattis Härms självmord som du anser är "skumt". Jag kan garantera dig att det antagligen är ett av Sveriges mest utredda självmord. Det är 4-5 från varandra oberoende utredningar som alla kommit fram till samma sak, det var ett självmord.

Sen påstår du att du inte är en fanatiker vad gäller läkarnas skuld, men du presenterar ingen konkret bevisning annat än vad "du tror" och "antar", och ignorerar totalt alla skribenter i tråden som argumenterar emot dig och också har konkreta fakta till hands.

Om du ska behålla någon som helst trovärdighet och inte bara bli sedd som en fanatiker är det nog dags att du slutar nonchalera svar och frågor till dig och som en repig grammofonskiva om och om igen repeterar samma saker oavsett vilka motargument du får.

Se så, upp till bevis nu.

Japp, och det har jag tagit med i beräkningen.

Rajs var ändå en person som Obducenten såg upp till. Och är Obducenten per automatik oskyldig bara för att Rajs var/är en kontroversiell person? Och behöver Rajs ha fel för det? Han var ändå en ytterst meriterad rättsläkare redan då.

Jag tror ändå att Obducentens hustru inte tog sitt eget liv.

Trovärdighet har jag hos mina likasinnade. Det räcker gott och väl för mig, tack. Vad mina s.k. fiender här anser om mig bryr jag mig inte ett dyft om.

Nej, har inga bevis för att läkarna är skyldiga, men inte desto mindre är det fler omständigheter (indicier) som pekar på läkarna som skyldiga och det baserar jag på allt det jag tagit del av om fallet. Japp, jag har även läst en helsikes massa vad läkarvännerna har skrivit. Det bör tilläggas.
Citera
2013-10-20, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Precis exakt vad jag själv tänkte häromdagen

Två fyndplatser, den ena på väg mot Täby och den andra på väg mot Kungsholmen, allt sett från rättsläkarstationen i Solna som är själva utgångspunkten då, inget orimligt scenario alls faktiskt.

Bingo! skulle jag gärna vilja utropa. Nej, men det är förbannat intressant alltså.

Japp, rättsläkarstationen är det svårt att bortse ifrån. Nej, absolut inte orimligt.
Snarare tvärtom, ärligt talat.

Kan säckarna verkligen ha placerats ut under ett och samma datum? Ungefär samtidigt? Ja, med tanke på förruttnelseprocessen? Kan de verkligen ha legat ute lika länge?
Citera
2013-10-20, 03:12
Medlem
cuchulainns avatar
Citat:
Japp, och det har jag tagit med i beräkningen.

Rajs var ändå en person som Obducenten såg upp till. Och är Obducenten per automatik oskyldig bara för att Rajs var/är en kontroversiell person? Och behöver Rajs ha fel för det? Han var ändå en ytterst meriterad rättsläkare redan då.

Jag tror ändå att Obducentens hustru inte tog sitt eget liv.

Trovärdighet har jag hos mina likasinnade. Det räcker gott och väl för mig, tack. Vad mina s.k. fiender här anser om mig bryr jag mig inte ett dyft om.

Nej, har inga bevis för att läkarna är skyldiga, men inte desto mindre är det fler omständigheter (indicier) som pekar på läkarna som skyldiga och det baserar jag på allt det jag tagit del av om fallet. Japp, jag har även läst en helsikes massa vad läkarvännerna har skrivit. Det bör tilläggas.
Och vad baserar du det på? "Du tror", ja det är ju spännande. Men 4-5 utredningar visar på motsatsen. Så redogör nu för vilka konkreta bevis du har för motsatsen. Det gör du ju aldrig, du bara "tror".

Citat:
Så, det talar emot att Obducenten valde att göra så av rent personliga skäl?

Nej, kunde inte ha varit mer allvarlig. Faktiskt.

Skiter ärligt talat i din "rättspsykologi" och ger inget för den. Kan du inte ens försöka tänka dig tanken att fotohandlarparet möjligtvis varit med om detta? Ert dissande är väldigt tröttsamt...

Har själv lyssnat av banden från vittneskonfrontationen och tyckte inte alls att de verkade styrda av dem som höll i det hela. Det de sagt verkar helt enkelt självupplevt. Lev med detta att jag anser det.
Du får anse vad du vill. Om detta, Kennedymordet och månlandningen också. Men så länge du inte presenterar några mer konkret underbyggda bevis annat än "du tror", så är det inte värt ett dyft. Att du skiter i vedertagen minnesforskning och förhörsteknik säger ju väldigt mycket om dig som person. "Du tror" är alltså mer värt än vedertagen forskning?

Det verkar som "fotohandlarparet" är allt du har att komma med. Du försöker febrilt stycka upp allt i enskilda händelser och använder dig av att "just den händelsen kanske är sann" skulle utgöra någon form av bevisning. Så fungerar det inte inte, tyvärr. Man gör en sammantagen bedömning, och hittills har jag inte vid ett enda tillfälle sett dig binda ihop ett trovärdigt händelseförlopp utan du påstår lite olika saker här och där angående enskilda vittnesmål och händelser. Men faktum kvarstår, det finns inte tillstymmelse till bevis som binder samman dem så att händelseförloppet blir trovärdigt. Dessutom så ändrar du ju rätt friskt vad gäller händelser och använder dig till stor del av "guilt by association" i likhet med "Härm köpte sex" och det har han ju heller aldrig förnekat, men du vet inte i vilken utsträckning, där är du ute och "tror" igen. Och även om det så var 1 miljon ggr han gjorde det så bevisar inte det att han är en perverterad styckmördare som iklädd kåpa och ansiktsmålning hade homosexuellt umgänge med en annan läkare på en rättsläkarstation för att sedan mörda och stycka en kropp. Allt detta i närvaro av ett litet barn och hela alltet fotograferades, under en tidsrymd som är fullständigt omöjlig.

Se så, upp till bevis nu. Bygg ett tidsmässigt trovärdigt händelseförlopp och visa att du inte bara är ytterligare en av dessa tramsare som "tror" en massa utan någon som helst grund att stå på. När du väl gör den saken kommer folk också ta dig på allvar och argumentera med dig.
Citera
2013-10-20, 03:20
Bannlyst
Citat:
Inser du att det efter tre år med massiv mediabevakning blir ett totalt värdelöst vittnesmål.

Mellan det faktum att Obducenten släppts i december 1984 och det faktum att de båda läkarna greps i slutet av 1987, så var det väl knappast någon massiv mediabevakning. Jösses, Palme-mordet hade ju slukat alla polis- och utredningsresurser och det s.k. styckmordsfallet låg på hyllan i ca. 1½ år. Så, inte fasiken hade det varit någon massiv mediabevakning. Däremot blev det så efter att de båda läkarna gripits och häktats och fram till, under och en tid efter rättegångarna. Så, exakt vad hade fotohandlarparet hunnit läsa in sig på dessförinnan? Perioden mellan det att Obducenten första gången hade gripits och okt./nov. 1987-gripandet var det väl inte så många notiser i blaskorna. Sommaren 1985 var det en artikel i någon tidning (AB?) om olösta mord och där fanns ju fallet CdC med. Men, i övrigt? Vill minnas att det inte var speciellt mycket, faktiskt.
Citera
2013-10-20, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
5. Allmänläkaren började arbeta i Karlstad i början av augusti 1984, vad var anledningen till att han lämnade Stockholm i en sådan hast ?
Stockholm verkar inte så intressant längre, Karlstad ligger kanske på lagom avstånd, lite lagom långt bort ?

(svarar på detta också)

Karlstad skriver nog Styckmordsmålet av sekretess-skäl. Jag tror det i själva verket var Borås...kan någon rätta mig, ifall jag har fel?
Citera
2013-10-20, 10:51
Medlem
Citat:
Går det inte en bro direkt från Kungsholmen (där Allmänläkaren bodde redan 1984) till FP1?

Du vet mycket väl att det inte går "någon bro" från Kungsholmen, det finns ett stort antal broar i olika riktningar från Kungsholmen och ingen av broarna går från Thomas Allgéns adress och ingen av broarna går till Fp2 och Allgén har inte gått med lik på några broar och han har inte kört bil med lik på någon bro. Men, du chansar och insinuerar.
Citera
2013-10-20, 11:20
Medlem
Den icke-bevisade motvärnsskadan

Häromdagen skrev jag om den möjliga motvärnsskadan, den som Rajs påstod att han hittat på Catrines vänsterhand, men Rajs bevisade faktiskt ingenting, och detta kan man påstå av flera skäl.

Man kan inte ens säkert säga att Rajs hittade en möjlig motvärnsskada (med mikroskop dessutom), för handen som Rajs undersökte var förruttnad, så förruttnad att en motvärnsskada på handen borde ha försvunnit, suddats ut, vid den tidpunkt då Rajs började med sin undersökning. Och fanns det en tydlig skada som kunde upptäckas trots föruttnelsen kunde skadan kanske ha uppkommit när Catrine misshandlades (tidigt i juni enligt vittnen) eller pga att Catrine var omtöcknad och föll osv.

Och det är hur som helst mer troligt att den missfärgning och svullnad som Rajs hittade berodde på en längre tids slitage, och man kan gissa att vänsterhanden uppvisade skador pga att Catrine injicerade i händerna. Rajs skrev så här: Handryggen är diffust uppsvälld, lila missfärgad. Underliggande vävnader är kraftigt blodfärgade dvs kraftigare än de övriga vävnaderna.

Och den 7/6 (inte på våren som jag påstod nyligen) hämtades Catrine till SÖS, hon var mkt illa däran, och man noterade: Kvinnan hade injektionsmärken på händer och armar. Catrine injicerade alltså i händerna under slutet av sitt liv. (källa: spaningsuppslag 841026)

Att den fula skadan fanns på vänsterhanden borde också vara logiskt, eftersom Catrine nog var högerhänt, som de allra flesta människor är, och hon föredrog nog att injicera i vänsterhanden. Vad jag vet noterades ingen ska motvärnsskada eller tecken på injektionsskador på högra handen.

Det är allmänt känt att narkomaner förstör sina kärl, och om Catrine nu injicerade i händerna är det självklart att hon kunde ha fula skador på handryggarna.

Jag är ingen expert, men det verkar väl rimligt att Catrine helt enkelt punkterade ett kärl på fel sätt och fick en stor blödning under huden, på handryggen, kort innan döden ... narkomaner finlirar ju inte

Vittnen har också sagt att Catrine tuggade på händerna, inte att förglömma. Hon var i mkt dåligt skick.

Och skicket på Catrines händer kan också få en att tänka på Mariannes rövarhistorier. Skulle en narkoman som skjuter i händerna och kollapsar i tunnelbanan valla Thomas barn i en park, mitt i S-holm, bland pensionärer, joggare och småbarnsfamiljer? Skulle inte tro det
Senast redigerad av Eremona 2013-10-20 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in