5-2-2-1! Helt underbar formation i år!
Efter en mindre formsvacka tänkte jag att det var dags att prova något nytt. Kom ihåg att jag läst om någon nisse som förespråkade 5-2-2-1 och att den inte bara var stark defensivt utan också (med rätt spelare) en fröjd framåt. Har visserligen bara hunnit med tre matcher än så länge, men oj så rätt han hade!
Jag har visserligen sjukt bra spelare till mitt förfogande vilket naturligtvis hjälper, men det var nog längesedan jag haft så kul som i de tre senaste matcherna. Självklart är uppställningen brutalt bra defensivt, men vad jag inte räknat med var att den har gett mig mitt bästa offensiva spel på väldigt länge. Senaste matchen (div 4 just nu) hade jag 60-40 i bollinnehav, sköt 20 skott och vann med 5-2, med hatmeddelande som följd om att jag spelar destruktivt, vilket siffrorna ganska tydligt motbevisar.
Så har ni tråkigt råder jag er att testa denna!
Spelar förövrigt med detta lag, fullständigt magiskt. IF Alaba och IF Lahm är överallt på kanterna vilket skapar enorma ytor i anfallsspelet för Reus, IF Lewa och Robben! Schweini och Gundogan äger mittfältet trots att de bara är två.
http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=bPxR1OVunKltm
s3