Citat:
Ursprungligen postat av
dePaul
<klipp>
Det fanns trots allt några rätter som gick att äta. Till exempel köttsoppa med hårt bröd och ost, den redan omnämnda mandelfisken, köttbullar i brunsås, spaghetti och köttfärssås, samt ärtsoppa och pannkakor. Resten var av tveksam smak och kvalitet.
~Paul~
Köttsoppa vete gudarna om jag ätit i en skolmatsal, soppa med köttfärs hade vi nån gång (inte som nitkaloutkasoppa) men köttbulllar, spaghetti och köttfärssås gick ju ner, såsen var ju nästan bäst.
Ärtsoppan ger jag under medel i betyg, lite lustigt för i lumpen så vad det bland det bästa jag fått... Trodde att storkok på ärtsoppa alltid slår den lilla man gör hemma, men i skolan så nej. Sen var det ransonering på plättarna till ärtsoppan åxå.
Så roligt att se hur det kan variera, att alla inte gillar allt fattar jag ju. Men att jag ogillar mandelfisk eller fläsklägg med rotmos grundar sig i det jag testade i skolan.
Kan än idag inte ens tänka mig att testa rotmos, även om det säkert är jättegott.
Men skulle gärna sätta tänderna i fiskpinnar eller stekt fisk med deras filsås. Nu får jag nöja mig med remoulad, men som jag kommer ihåg den så var det en perfekt kombination.