2013-10-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jahopp, där fick man för att man smet hem tidigare från jobbet för att se den matchen.
De två resterande kvartarna känns inte glödheta om man säger så.

Verkligen, det var den match jag sett fram emot mest under den här turneringen... Istället får man en sketen dubbel, kul!

Aja, kan bli rätt kul imorrn iaf med Ferrer-Gulbis.
Citera
2013-10-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Vad det gäller din parallell till ishockey så har jag redan sagt vad jag tycker där.

Du ber för kortsiktiga små framgångar, jag tänker mer långsiktigt helt enkelt.
Håller helt med om att vi skall satsa långsiktigt. Att träna någon till att bli 2 meter lång och serva 250 Km/h är svårt,
jag ser inte Pim-Pim som speciellt intressant för svensk tennis i större perspektiv.

Att tysk fotboll idag är så stark (både sportsligt och ekonomiskt) beror på att man efter misslyckande i VM 98 grävde ända ner till botten och gjöt en ny grund med 80 akademier över hela landet för att samla upp och utveckla talanger.

Fidde är en imponerande och unik figur, kunde ha suttit med en paraplydrink i Florida nu och tjänat miljoner som chef för Bollitieri-akademin, istället kuskar han runt i minibuss med våra halvbegåvade juniorer och är lika tänd kl 9 på en måndagsträning med dem som när han coachade Norman mot Kuerten i Parisfinalen.
Citera
2013-10-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Nu är du inne och nosar på ett annat rätt intressant perspektiv. Teoretiskt sett så har ju Sverige faktiskt segerchanser i Davis Cup. Dubbelparet håller redan åtminstone nästan världsklass, och det räcker med att Robin kommer tillbaka så har vi ju faktiskt ett potentiellt världslag. Kanske är det inte heller omöjligt att få pim-pim att ställa upp om han bara behöver spela ett par matcher och stämningen mellan honom och förbundet skulle bli bättre.
Jag ser brister i teorin, nej, Sverige skall nog slåss för att vara kvar i andra divisionen.
Robin kommer inte tillbaka, hans kropp säger nej. JJ verkar inte komma överens med DC-kaptenerna som kör "alla skall göra likadant".
Citera
2013-10-18, 19:52
Medlem
Raonic kommer få gräva djupt om han ska gå vidare. Paire kan nog överraska om han lyckas vinna denna match. Jag har på känn att Gulbis vinner årets turnering, det känns som att matchen mot Ferrer blir lite utav en final för hans del. Det blir svårt men lyckas han slå honom då har han väldigt stora möjligheter att vinna finalen. Han har faktiskt aldrig förlorat en final heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Håller helt med om att vi skall satsa långsiktigt. Att träna någon till att bli 2 meter lång och serva 250 Km/h är svårt,
jag ser inte Pim-Pim som speciellt intressant för svensk tennis i större perspektiv.

Att tysk fotboll idag är så stark (både sportsligt och ekonomiskt) beror på att man efter misslyckande i VM 98 grävde ända ner till botten och gjöt en ny grund med 80 akademier över hela landet för att samla upp och utveckla talanger.

Fidde är en imponerande och unik figur, kunde ha suttit med en paraplydrink i Florida nu och tjänat miljoner som chef för Bollitieri-akademin, istället kuskar han runt i minibuss med våra halvbegåvade juniorer och är lika tänd kl 9 på en måndagsträning med dem som när han coachade Norman mot Kuerten i Parisfinalen.

Ja det känns bra att det finns personer som har tagit tag i problemet. Det var på tiden faktiskt.
Citera
2013-10-19, 12:41
Medlem
Det kan bli bra matcher idag. Dimitrov satte 74% av sina förstaservar igår. Håller han uppe den siffran så blir han svårslagen. Vore kul om han gick hela vägen, det känns som att han behöver ett genombrott nu.

Imponerande att se hur Björkman spelar också men idag kommer det bli svårare motstånd.

Telefonstolparna tävlar även utanför banan, hittade denna artikel

http://www.atpworldtour.com/News/Tennis/2013/10/42/Moscow-Karlovic-height.aspx

Karlovic är alltså drygt 210 cm lång
Senast redigerad av terribilis 2013-10-19 kl. 12:45.
Citera
2013-10-19, 12:52
Medlem
pellenicklass avatar
pim-pim snor tennistalangers wildcards. :/
Citera
2013-10-19, 15:49
Medlem
Dubbelfinal för Lindstedt och Björkman, inte illa.
Får se om Lindstedt kan få sin första Sthlm Open titel.
Citera
2013-10-19, 15:59
Medlem
Helt otroligt vad grym han är Björkman. Nu minns man varför man hade honom som favoritspelare i slutet av 90-talet

Lindstedt spelade grymt även han, spelar dem på detta sättet så finns det stor chans på titeln.

Citat:
Ursprungligen postat av pellenicklas
pim-pim snor tennistalangers wildcards. :/

Du bör vara lite försiktigare med hur du använder ordet talang
Citera
2013-10-19, 21:18
Medlem
MagnusJ666s avatar
Oj.. vad jag håller med Sunnervik:
"Han spelar på hög, hög världsklassnivå."
Om Joachim "Pim-pim" Johanssons seger mot Alejandro Falla.

Gunnarsson är pinsamt dålig "tennisexpert". Senast nu Sthlm Open: "Han spelar på hög, hög världsklassnivå."
Om Joachim "Pim-pim" Johanssons seger mot Alejandro Falla.
Citera
2013-10-20, 13:37
Medlem
god.childs avatar
Björkman spelar som i fornstora dar, hoppas Lindstedt kan släppa nerverna snart också.
Citera
2013-10-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Björkman spelar som i fornstora dar, hoppas Lindstedt kan släppa nerverna snart också.
Blev en enkel vinst för Rojer (Johan Brunström´s f.d partner) och Qureshi, 2a vinsten i Sthlm Open för deras del.
Citera
2013-10-20, 15:26
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Efter en sån här vecka så kan jag inte låta bli att undra hur bra våra gamla veteraner är jämfört med det nya landslaget. Vi vet nu att Joachim håller en minst lika hög nivå som alla nu aktiva svenska spelare, förmodligen högre. Det skulle inte förvåna mig om även Robin egentligen är lika bra trots sina nuvarande problem. Nu har Jonas Björkman visat att han fortfarande håller en väldigt hög nivå, visserligen i dubbel, men jag tror nog inte att han är helt värdelös i singel heller. Sedan kan jag även tänka mig att en sådan som Magnus Norman är bättre än vad man tror. Nu lär iofs aldrig en sån match bli av, men det skulle vara kul ändå att se en match som betydde något mellan gamlingarna och det nya landslaget.

En annan sak som slog mig. Gjorde inte även Mats Wilander en liknande comeback i mitten av 90-talet som Johansson gjorde nu i veckan, med den skillnaden att Wilanders comeback var mer långsiktig och seriös. Han hade vart borta ifrån tennisen ett antal år och kom tillbaka och spelade riktigt bra. Har för mig att han klättrade riktigt långt upp på rankingen och även tog plats i det svenska DC-laget (som var aningen bättre på 90-talet än vad det är idag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in