Citat:
Ursprungligen postat av
Quoter
Vet någon med säkerhet hur saftig da Costa-utredningen är - i antal sidor?
Mkt är strunt, byråkratiskt skräp, extrapapper, formalia, en djungel av tips, lösa trådar, lagtexter, och den samlade pappersmängden, det man verkligen behöver läsa för att få grepp om hela eländet, omfattar ung 4000 A4-sidor. Inget omöjligt arbete, men tidskrävande, och ung hälften av alla centrala papper är låsta för allmänheten, obönhörligen. För tillfället torde jag vara den i tråden som har grävt djupast i pappershögarna, den som läst flest förhör och spaningsuppslag osv, inkl några angränsande förundersökningar - jag har läst allt jag kommit över i ung ett halvår - och jag har avverkat ca 3000 A4-sidor, så det oartikulerade hånet mot mig och de som jag jobbar ihop med känns ofta ganska absurt, ibland otroligt irriterande, oftast bara korkat och larvigt. Det pyr ngn sorts bildningsförakt i tråden som är jävligt ofräscht. Den samlade pappersmängden torde fylla ett kontorsrum, det är riktigt, om man räknar med alla lagpapper, kopior på lagpapper, GW & Co:s prylar från 90-talet osv (inkl hans idiotiska gärningsmannaprofil). För ett tag sen fick jag förresten gamla krimuppgifter av en snäll person, det skulle vara 25 A4, och det visade sig att 10 av sidorna var fyllda med värdelös formalia, så ser det ut i byråkratins värld, och styckmordsutredningens hyllor är säkerligen fyllda med bedövande tråkiga uppgifter. Apropå att ta saker på allvar undrar jag, som vanligt, vad fan du gör. Ingenting uppenbarligen. Att raljera över andra utan att jobba själv är ju gratis

Och därvidlag är du på pricken Lawn och Hagen. Bara babbel, ingen arbetsinsats.