2013-10-17, 19:42
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg

Favoritavsnittet är "Pine Barrens", helt underbart!

Tony: It's a bad connection so I'm gonna talk fast! The guy you're looking for is an ex-commando! He killed sixteen Chechen rebels single-handed!

Paulie: Get the fuck outta here.

Tony: Yeah. Nice, huh? He was with the Interior Ministry. Guy's like a Russian green beret. He can not come back and tell this story. You understand?

Paulie: I hear you.

Paulie: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.

Christopher: His house looked like shit.

Garvade så tårarna rann.

You and me both, så jävla underbart det där avsnittet är. Ett av mina favorit episoder, om inte det bästa haha.

Att kolla igenom Sopranos kan ha varit bland det bästa du gjort, en riktigt ljuvlig serie, härligt.

Boxen måste jag också införskaffa mig! Har HBO Nordic iof (det var där jag kollade igenom hela serien), men själva känslan av att äga hela boxen är ju kunglig. Den är riktigt snygg också. Fan vad avis jag blev.

Världens bästa serie som sagt.

Btw, vilka är dina favoritkaraktärer då? Vad tyckte du om Richie och Ralph?

Mina personliga favoriter (förutom T) är väl Richie, Ralph och Chris. Paulie i all ära, men Chris råkar alltid ut för trubbel och det är så jävla roligt att se. Samtidigt så älskar jag Johnny Sack också. Så jävla svårt att välja. Personerna bakom serien är väl mina favoriter, i och med att de skapade alla karaktärer. Fyfan vad bra. Kommer aldrig komma sånna här serier i framtiden, HBO i sitt fucking esse.

Senast redigerad av Parniel 2013-10-17 kl. 19:56.
Citera
2013-10-17, 20:14
Medlem
Dimaks avatar
Grabbar jag köpte Sopranos boxen idag, 399 kr på Elgiganten KÖÖP!!! så jäkla gött! Köpte toblerone också, tyvärr har jag ont i magen ;( Jävla godis
Citera
2013-10-17, 20:21
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Grabbar jag köpte Sopranos boxen idag, 399 kr på Elgiganten KÖÖP!!! så jäkla gött! Köpte toblerone också, tyvärr har jag ont i magen ;( Jävla godis

399 spänn, satan vilket bra pris!
Citera
2013-10-17, 20:26
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
399 spänn, satan vilket bra pris!
Jajemensan , förut låg det på 500,600 i varje affär, kolla in din lokala Elgiganten eller kolla på prisjakt.se
Citera
2013-10-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel

Justja När Chris höjer köttyxan och rycker av honom peruken Att man börjar garva i en sån bizzarr scen beskriver hela serien på ett sätt.

Silvio och Chrissy är nog mina favoritkaraktärer.
Citera
2013-10-17, 22:17
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Justja När Chris höjer köttyxan och rycker av honom peruken Att man börjar garva i en sån bizzarr scen beskriver hela serien på ett sätt.

Exakt,det är ju det som är det bästa med Sopranos! Den där dolda och inte direkt uppenbara humorn, så klockrent.

Blir nog för mig att kolla om serien, har sagt detta ett jävla bra tag, men blir nog att kolla ett-två avsnitt innan man slaggar.

Silvio är riktigt skön, tycker om honom som fan. Han var lojal till slutet.
Citera
2013-10-18, 00:16
Medlem
Citat:

En riktigt rolig scen den också, minns direkt när peruken flög av:

Christopher: Ah! Holy shit! I had no idea... Did you?
Tony: 'Course I did... You're so high on scag, you wouldn't know if he had your mother's muff on his head.
Citera
2013-10-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
En riktigt rolig scen den också, minns direkt när peruken flög av:

Christopher: Ah! Holy shit! I had no idea... Did you?
Tony: 'Course I did... You're so high on scag, you wouldn't know if he had your mother's muff on his head.

Haha, den hade jag helt glömt bort!
Citera
2013-10-19, 00:05
Medlem
Dimaks avatar
Bara jag som tycker det är kul när Vito dör och Phil kommer ur garderoben?
Citera
2013-10-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Bara jag som tycker det är kul när Vito dör och Phil kommer ur garderoben?
Det var ett riktigt message-job.
Citera
2013-10-31, 15:04
Medlem
Försöksdjurs avatar
Tog mig i kragen för att äntligen se om världens bästa serie. Var ett tag sen man såg säsong 1, många fina scener man glömt, som denna:

http://www.youtube.com/watch?v=NpRVnukEgWE
Citera
2013-10-31, 16:11
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Tog mig i kragen för att äntligen se om världens bästa serie. Var ett tag sen man såg säsong 1, många fina scener man glömt, som denna:

http://www.youtube.com/watch?v=NpRVnukEgWE
Lite smått okänsligt och egoistiskt av chris att prata om knarkaffärer när deras vän Jackie hade dött .

Gillar denna scen som fan med Paulie. http://www.youtube.com/watch?v=0pDsfa7XyUY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in