2013-10-15, 23:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Mmm så låter det nu när Hysén har haft sin bästa säsong någonsin, hur var det förut då? 5-6 mål i AS på en säsong? Het skit.

Du får ju se över tid...Jag pratar många år nu.
Citera
2013-10-15, 23:33
Medlem
Ferry31s avatar
Kom in i matchen när det stod 2-3 så jag missade större delen av matchen men av det jag såg så kändes det som en oseriös match. Nu vet jag att Sverige gjorde det bättre i första halvlek men av det jag såg så kändes det som att bägge lagen gick ut med inställningen att spela en kul match och mest få den överstökad. Jag köper inte att Larsson låtsades vara irriterad i intervjun, men visst ska man inte tappa 2-0 till 2-3 så kvickt. Det känns dock inte som att det hade skett om Sverige hade haft mer att spela för. Sverige är sedan fredagens match klara för play-off och har redan siktet inställt på det. Jag gissar på att man visste om förutsättningarna och helt enkelt förstod att seedning inte var så mycket värt.

Prematch kändes en förlust väntad trots allt. Nu är väl Portugal det värsta vi kan möta, men samtidigt riskerar vi inte att lottas mot Frankrike. Ukraina hade vi kunnat få oavsett och sen känns väl Rumänien och Grekland som rätt likvärdiga. Möjligtvis att grekerna är lite mer rutinerade, starkare defensivt och taktiskt skickligare, men Rumänien har nog lite mer offensiv kraft. Överlag ingen större skillnad på dessa lottningar. Det som skiljer seedat mot oseedat är väl därmed att Sverige kan få Kroatien nu, men hade vi seedats hade vi kunnat få Island. Jag tror dock inte svenska landslaget var alltför sugna på att kunna få möta Island. De är lätta att underskatta, men har flera bra spelare ute i Europa och sen är ju Lagerbäck en tränare av hög klass som känner svenska landslaget bättre än någon annan. Kroatien tror jag överskattas lite. Finns individuellt skickliga spelare, men laget har gått lite trögt i kvalet och Sverige slog de i en träningsmatch förra året.

Blir spännande att se lottningen.
Citera
2013-10-15, 23:35
Medlem
blackfaces avatar
Kommer vi köra på Nilsson/Antonsson i playoff och eventuellt VM eller kör vi andra namn?

Jonas Olsson har gått lite knackigt i landslaget, men han är väl trots allt vår överlägset bäste mittback? Varför inte ge honom ordentliga chanser?
Citera
2013-10-15, 23:35
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du får ju se över tid...Jag pratar många år nu.

Över många år!? Bullshit! Hysén har som bäst varit en medioker ytter/anfallare i AS och har som sagt haft sitt bästa år nu. Ska vi kolla "över tid" så sjunker hans snitt som en sten.
Citera
2013-10-15, 23:36
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Var det inte två assister? I vilket fall håller jag med.
Toivonen på första, Kongo på andra och Larsson på tredje, eller? 101greatgoals mållänkar verkar vara nere dock så jag kan inte dubbelkolla.
Citera
2013-10-15, 23:41
Medlem
med backarna vi spelar idag har vi inte i ett VM att göra. Jämför 1994 års backar:

Joakim björklund, Roland Nilsson, Patrik Andersson och Roger Ljung (Teddy Lucic)
Citera
2013-10-15, 23:44
Medlem
NoTruces avatar
Asså Ola e så dålig. Jag sku dra på han en smäll. De e sant de ...
Citera
2013-10-15, 23:47
Medlem
blackfaces avatar
Ja vår nuvarande backgeneration är inget vidare. Har vi några yngre förmågor som kan växa fram och bli en stomme i laget? Eller är våra nuvarande backar tillräckligt bra, men för dåligt organiserade?
Citera
2013-10-15, 23:51
Medlem
Aigiss avatar
Sverige visar igen varför förbundskaptenen och startelvan borde utses genom val.

http://imgur.com/V0rbquq
Citera
2013-10-16, 00:05
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
med backarna vi spelar idag har vi inte i ett VM att göra. Jämför 1994 års backar:

Joakim björklund, Roland Nilsson, Patrik Andersson och Roger Ljung (Teddy Lucic)
Jakobsson, Lucic, Alexandersson, Edman, Östlund och Micke Nilsson spelade inte direkt i europeiska toppklubbar de heller. Men av någon anledning gick det alldeles utmärkt att spela organiserat försvarsspel med dessa spelare.
Citera
2013-10-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Jakobsson, Lucic, Alexandersson, Edman, Östlund och Micke Nilsson spelade inte direkt i europeiska toppklubbar de heller. Men av någon anledning gick det alldeles utmärkt att spela organiserat försvarsspel med dessa spelare.

för att ovanstående spelare var vassare än dagens skit.
Citera
2013-10-16, 00:09
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
för att ovanstående spelare var vassare än dagens skit.
Varför spelade de inte för bättre klubbar än dagens backar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in