2013-10-15, 23:08
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Om våra allsvenska spelare är bättre, varför spelar de i allsvenskan då?

Men är du dum eller? Tror du det är så enkelt? Hellre en formstark allsvensk spelare än en bänkvärmare i ett bottenlag ute i Europa. Man blir inte magiskt bättre bara för att man inte är i allsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Albornoz ska naturligtvis inte spela högerback i ett landslag. Han är en briljant fotbollsspelare men en tämligen usel högerback. Han klarar ju knappt av defensiven i Allsvenskan...

Det gör inte de andra heller. Håller Mattias Johansson högre än Albornoz sett till helheten.
Citera
2013-10-15, 23:10
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Vad gör han för fel då?
Bra fråga. Men när du har så många spelare som konsekvent gör misstag de vanligtvis inte gör, så är det något som inte stämmer. Spelarna under Lagerbäcks tid var inte så fasligt mycket mer namnkunniga än de vi har idag, men där var försvarsspelet nästan alltid stabilt oavsett vilka som gick in och spelade back eller mittfältare.
Citera
2013-10-15, 23:11
Medlem
P.Gs avatar
Svårt att snacka bort en assist, men samtidigt tycker jag att Kongo är giftigare som inhoppare.

Försvaret är uruselt, avgå. Därför är det skönt att bli oseedade, lättare för min hjärna att rationalisera bort när de snubblar bort VM-biljetten.
Citera
2013-10-15, 23:15
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Men är du dum eller? Tror du det är så enkelt? Hellre en formstark allsvensk spelare än en bänkvärmare i ett bottenlag ute i Europa. Man blir inte magiskt bättre bara för att man inte är i allsvenskan.

Det gör inte de andra heller. Håller Mattias Johansson högre än Albornoz sett till helheten.
Vilka av våra spelare är bänkvärmare? Sen så fattar jag att allt inte är svart eller vitt och att allsvenska spelare visst kan göra det bra ifrån sig, men denna övertro på allsvenskan här på flashback är ibland helt galen. Det finns en anledning till att allsvenskan är rankad som den 24e (tror jag) bästa ligan, nämligen kvaliteten på spelarna. Att gå från att möta Orlov och Ekenberg till att stå öga mot öga med Özil, Shurrle, Götze och grabbarna känns som ett aningen långt kliv.
Citera
2013-10-15, 23:19
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Vilka av våra spelare är bänkvärmare? Sen så fattar jag att allt inte är svart eller vitt och att allsvenska spelare visst kan göra det bra ifrån sig, men denna övertro på allsvenskan här på flashback är ibland helt galen. Det finns en anledning till att allsvenskan är rankad som den 24e (tror jag) bästa ligan, nämligen kvaliteten på spelarna. Att gå från att möta Orlov och Ekenberg till att stå öga mot öga med Özil, Shurrle, Götze och grabbarna känns som ett aningen långt kliv.
Hysén gjorde det jävligt bra och Svensson är inte dålig han heller. Jag vägrar tro att exempelvis Per Karlsson, Hamad och Jansson hade gjort dåligt ifrån sig.
Citera
2013-10-15, 23:20
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Hysén gjorde det jävligt bra och Svensson är inte dålig han heller. Jag vägrar tro att exempelvis Per Karlsson, Hamad och Jansson hade gjort dåligt ifrån sig.
Både Hysén och Svensson är ju exempel på spelare som redan varit utomlands men som trivs bättre hemma.
Citera
2013-10-15, 23:22
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det enda riktigt negativa i kvällens match var väl de individuella misstagen från Nilsson och Antonsson som båda bjöd på mål.

Mjo... Det faktum att Tyskland spelade helt på våran planhalva och att bollinnehavet var ungerfär 80-20% var inget större problem? Bara man slumpar in några mål från folk som har tur om de nätar i Allsvenskan så är det lugnt.

Citat:
Både Hysén och Svensson är ju exempel på spelare som redan varit utomlands men som trivs bättre hemma.

Båda har testats utomlands och funnits mediokra, som bäst. Det säger egentligen mer om landslaget och allsvenskan än det gör spelarna i sig. Men visst, om folk vill lura sig själva att det finns massor av oupptäckta stjärnor i AS, U-landslagen eller utomlands så är det helt okej med mig.
Senast redigerad av Aigis 2013-10-15 kl. 23:26.
Citera
2013-10-15, 23:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Ja..Hysén (och Svensson) hade ju hur lätt som helst kunnat spela i bättre ligor om dom bara velat..så den diskussionen känns döfödd.
Citera
2013-10-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Han spelar Per Nilsson och Antonsson. Där har du en förklaring till att Sverige torskar.

Vilka skulle han spela istället då?
Citera
2013-10-15, 23:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Hysén (och Svensson) hade ju hur lätt som helst kunnat spela i bättre ligor om dom bara velat..så den diskussionen känns döfödd.

Mmm så låter det nu när Hysén har haft sin bästa säsong någonsin, hur var det förut då? 5-6 mål i AS på en säsong? Het skit.
Citera
Medlem
Skull-Kids avatar
Har aldrig sett Sverige släppa in så mycket mål som under Hamrens ledning...
Citera
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Svårt att snacka bort en assist, men samtidigt tycker jag att Kongo är giftigare som inhoppare.

Var det inte två assister? I vilket fall håller jag med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in