Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Att han måste bort har jag aldrig påstått, lägg inte ord i min mun.
Det var detta citat jag grundade det på:
Citat:
Det är en bra fråga, det finns ju några relativt lovande namn på väg upp nu och det är hög tid för Isaksson att stiga åt sidan en gång för alla och då gäller det att de här killarna får chansen, förtroendet och inte minst att de också tar chansen.
Något som jag tolkade som att du vill ha bort Isaksson och få in någon yngre?
Citat:
Jo på sistone så är det ju Wiland som har legat närmast tillhands så klart men inför framtiden så finns det ju andra intressanta namn.
Pär Hansson, bägge bröderna Dahlin, Viktor Noring och kanske någon mer som jag glömmer.
Det är stora talanger som i alla fall jag hoppas mycket på inför framtiden.
Pär Hansson står helt klart närmast på tur i dagsläget.
Pär Hansson, bägge bröderna Dahlin, Viktor Noring och kanske någon mer som jag glömmer.
Det är stora talanger som i alla fall jag hoppas mycket på inför framtiden.
Pär Hansson står helt klart närmast på tur i dagsläget.
Förhoppningsvis bra potentiella framtida målvaktskandidater, men knappast i nuläget? Det är ju ändå nutid vi pratar om i den här diskussionen, inte hur det kommer se ut om ett antal år. Så om du nu inte tycker att dessa ska in i laget nu förstår jag inte varför det är relevant att rada upp ett antal framtidsnamn.
Citat:
Shaaban är ju det tydligaste exemplet när han ersatte en skadad Isaksson i VM -06 och gjorde det med bravur, för att sedan petas när Isaksson var hel igen. Och minns jag rätt så upprepades väl den proceduren under hösten när kvalet drog igång?
Men det finns ju en del andra som i perioder storspelat i sina klubblag men ändå aldrig fått chansen, Eddie Gustafsson, John Alvbåge, Jonas Sandqvist t.ex. Innan du går igång så påstår jag inte att de är bättre än Isaksson, däremot så påstår jag att om de hade fått chansen på allvar så tror jag att de haft potential att bli bättre än Iskasson.
Men det finns ju en del andra som i perioder storspelat i sina klubblag men ändå aldrig fått chansen, Eddie Gustafsson, John Alvbåge, Jonas Sandqvist t.ex. Innan du går igång så påstår jag inte att de är bättre än Isaksson, däremot så påstår jag att om de hade fått chansen på allvar så tror jag att de haft potential att bli bättre än Iskasson.
Shaaban som i sin landslagsdebut mot Trinidad VM -06 i stort sett inte hade ett jota att göra petades när Isak var tillbaka i nästa match. Det får stå för dig om du tyckte det var fel. Han gjorde det riktigt bra följande höst också, speciellt Spanien hemma som var hans bästa landskamp. Hur kan man dock med facit i hand säga att det var fel att låta Isaksson ta över platsen igen? Shaaban som strax där på vände till Allsvenskan där han var allt annat än stabil för att sedan gå skadad och slutligen ses som en av seriens sämre värvningar någonsin. Du menar att allt detta hade utspelat sig annorlunda om han bara fått spela mer i landslaget? Att övriga målvakter du nämner också skulle haft potentialen att bli bättre landslagsmålvakter än Isaksson om det bara fått spela blir ju sån låg nivå att det nog är bäst att vi slutar där. Det blir ju bara rena spekulationer på samma sätt som det är stört omöjligt att hävda att Lasse Nilsson eller Rade Prica inte hade växt ut till nyckelspelare för landslaget om de bara fått spela mer!