2013-10-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
En anledning till mäns arbetslöshet är det höjda skattetrycket och omfördelningen av resurser från män till kvinnor samt informell kvotering av kvinnor. Det är ju inte så att majoriteten av alla kvinnor jobbar i den konkurrensutsatta sektorn medan männen jobbar i offentlig sektor.

De flesta män skulle inte kunna skaffa barn eftersom de inte har råd att försörja kvinnan och ge henne mödravård, förlossning, eftervård och BVC, förskola och skola för barnen.

Så kanske om vi då steriliserade de män som inte hade en inkomst på minst två miljoner om året är det ju en tanke.
Citera
2013-10-14, 18:49
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Ja är det skitsamma att han skiljer sig från sina barns mor så ska han ju inte satsa på det. Varför inte låta bli att skaffa familj helt och hållet? Han kan bo ihop med rationella män och resa utomlands med dem och knulla horor på helgerna.

Du är verkligen all over the place. Du verkar varken erkänna biologiska eller sociologiska förklaringsmodeller.
Citera
2013-10-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteLady
Ja, du har fullständigt korrekt i att vi som art inte är särskilt monogam - Dock för att få ett så STABILT samhälle som möjligt måste vi ibland gå emot våran darwinistiska anda.

Hur fan tror du ett darwinistiskt samhälle skulle se ut? Det ska jag beskriva för dig här:

Djungelns lag skulle råda, bara de absolut starkaste männen skulle få reproducera. De svaga männen och de fula kvinnorna skulle vara bottenskrap, det skulle vara ett oerhört DESTRUKTIVT och bakåtsträvande icke-modernt o-civiliserat ondskefullt samhälle.

Dit vill vi inte, och det är därför vi i väst avancerat så oerhört mycket som civilisation de senaste hundra åren - för att vi skapade ett system som "höll oss i schack" som människor.

Vem har tid att hindra de fula kvinnorna och de svaga männen från att ha samlag och få barn då?
Citera
2013-10-14, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiteLady
Sitter just nu och väntar på att feministgalningarna ska förneka att kvinnor dras till män med status, har ett par smaskiga studier att spotta ur mig så fort dom börjar
Det är dumt å generalisera så här. I min bekantskapskrets finns flera par som levt lyckliga i många år där kvinnan har högre lön än mannen. Vi är alla olika som individer. Och vad är en relation värd om ena parten endast stannar pga tvång?
Citera
2013-10-14, 18:51
Bannlyst
Citat:
Men då skiter han väl i att ha ett förhållande med en kvinna. Det verkar ju vara efterblivet om det går ut på att skaffa så många barn som möjligt som man sen inte vill se röken av. Blir han lyckligt på det så är det väl bara att tuta och köra. Vad är problemet?

Återigen så är det en skillnad på hur vi är och fungerar av naturen och hur vi bör agera för ett så optimalt, civiliserat och fredligt samhälle som möjligt.

Att en elit av män har ett harem av kvinnor medans resterande män (och fula kvinnor) är slavar för dessa är knappast något jag skulle föredra.
Citera
Medlem
Sprutmusts avatar
Tror att orsaken till ökningen är att femtioåriga kärringar och gubbar får för sig att dom är 20år och vill "förverkliga sina drömmar och leva livet". Skiter i allt och ser bara till sig själva. Speciellt kärringarna verkar vara extra duktiga på detta. Så nog är feminismen en del av problemet.

Patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Du är verkligen all over the place. Du verkar varken erkänna biologiska eller sociologiska förklaringsmodeller.

Det var ett förslag för män att leva på. De som inte tycker att kvinnor är fina nog att ha förhållanden med men ändå vill knulla så är det väl ett utmärkt förslag. Många tycker ju kvinnor är så dåliga och män är så bra så varför inte bo ihop med en eller flera män?
Citera
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Vem har tid att hindra de fula kvinnorna och de svaga männen från att ha samlag och få barn då?

Sådana med typ 11 inlägg varje dag sedan registreringen. Dessa personer verkar ha mycket tid som kanske staten kunde få bruka i utbyte mot t.ex matkuponger så de kan växa.
Citera
2013-10-14, 18:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
De flesta män skulle inte kunna skaffa barn eftersom de inte har råd att försörja kvinnan och ge henne mödravård, förlossning, eftervård och BVC, förskola och skola för barnen.

Eh, varifrån kommer skattepengarna till det? Från utlänningar? Marsianer? Eller multiplicerar staten skattepengarna så att de räcker till mycket mer än när skattebetalarna själva använder pengarna?
Citera
2013-10-14, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruPimpinett
Det är dumt å generalisera så här. I min bekantskapskrets finns flera par som levt lyckliga i många år där kvinnan har högre lön än mannen. Vi är alla olika som individer. Och vad är en relation värd om ena parten endast stannar pga tvång?

Du kan ej basera världsbilder på undantag - Detta är något vi ser i väldigt stor spridning världen över: Kvinnor föredrar män av status, så är det och även OM det finns ett par undantag i varje umgängeskrets så säger det i sig ingenting.

Vi måste ta reda på faktan, från denna faktan bygger man sedan ett samhälle som gör samtliga partner nöjda och som hjälper alla människor så gott som det går.

OM vi rättar hela samhället enbart efter vår naturliga uppsättning som däggdjur så kommer det inte vara särskilt vackert och jag kan garantera att det är ett samhälle du inte vill dina barn ska växa upp i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Vilka partnerpreferenser skulle läras om och vilka preferenser har lärts om tänkte du?

Ja du, vi har varit polygama förr ex. Vår kamp för att vara monogama kanske släpper snart. Vi har haft olika preferenser gällande utseende. ibland feta ibland smala etc. En del kvinnor gillar intellektuell kapacitet andra gillar fysisk styrka hos män ytterligare andra gillar vackra män, (relativt ny statusting hos män). Samma för män skulle jag tro. Även om män älskar vackra kvinnor tror jag inte en intelligent man står ut i längden om donnan inte kan lägga ihop 1 +1 och bara intresserar sig för rosa ljusmanchetter.
I det stora hela tror jag val av partner inte enbart går på personliga preferenser, ligger nog rätt mycket i samhällets idéer kring dessa saker också samt rent praktiska saker.

Nu vet jag inte om jag ens svarar på din fråga, men, men
Citera
Medlem
Citat:
Eh, varifrån kommer skattepengarna till det? Från utlänningar? Marsianer? Eller multiplicerar staten skattepengarna så att de räcker till mycket mer än när skattebetalarna själva använder pengarna?

Skatten ska ju tas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in