Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 22:25
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag stör mig på att Laura och hennes pappa heter Möllberg i efternamn i serien, Westberg på DR:s webbplats och Mössberg på IMDB.
Pappan heter faktiskt Varuhus-jonas!
Ett gammalt hatobjekt ur den svenska TV-historien.

Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Jag hör till dem som förstår varför Rasmus flippade tillslut. Jag hade aldrig fixat en chef som Saga.
Jo, jag tycker detta borde vara en normal reaktion, jag tog själv parti för honom i de första scenerna utifrån hur han blev behandlad.

Den här omgången funkade bra direkt, eftersom huvudkaraktärerna redan var etablerade. I första omgången behövde man tid för att acceptera Sagas sätt.
Fast Martin är fortfarande favoriten. Väldigt bra skådis och nice karaktär!

Bra nerv i historien.
Jag vill bara klaga på intro- och outromusiken. Känns fattigt med något poppigt, det skulle varit något mörkt och mystiskt, det hade serien tjänat på. Dessutom avskyr jag sångarens röst. Nåja - en petitess i det stora.
Själva filmmusiken är dock bra.
Citera
2013-10-23, 22:31
Medlem
Nästa fundering. Hur ska grisen och råttan lyckas få med sig Saga genom hotellkorridoren, förbi lobbyn utan att bli sedda? Om de nu planerar att kidnappa henne.
Citera
2013-10-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Den här omgången funkade bra direkt, eftersom huvudkaraktärerna redan var etablerade. I första omgången behövde man tid för att acceptera Sagas sätt.
Fast Martin är fortfarande favoriten. Väldigt bra skådis och nice karaktär!

Saga är min favorit, men gillar Martin väldigt mycket också. Scenen där han förklarar hur han tänker riva ned Jens "mur" som han byggt upp var väldigt välspelad. Man kan liksom nästan ta på hans förvandling som karaktär, hur han gått från att känna sig frustrerad och maktlös till att nu ha blivit mer driven och målinriktad då han hittat en strategi att använda.

Jag gillar också hans lojalitet gentemot Saga, samtidigt som han på ett mjukt sätt försöker att få henne att inse när hon går över gränsen (som i scenen med Laura i bilen). Ett otroligt bra polispar, och det är helt klart denna duo som lyfter serien.
Citera
2013-10-23, 23:51
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Saga är min favorit
Hon både irriterar och fascinerar, tycker jag.
Hennes korthuggna, robotliknande sätt att prata, är klart osensuellt.
Citat:
Jag gillar också hans lojalitet gentemot Saga, samtidigt som han på ett mjukt sätt försöker att få henne att inse när hon går över gränsen (som i scenen med Laura i bilen)
Ja, och det förtroende Saga har för Martin som hennes mentor i relationsfrågor, är ganska rörande.
Citera
2013-10-23, 23:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Saga är min favorit, men gillar Martin väldigt mycket också. Scenen där han förklarar hur han tänker riva ned Jens "mur" som han byggt upp var väldigt välspelad. Man kan liksom nästan ta på hans förvandling som karaktär, hur han gått från att känna sig frustrerad och maktlös till att nu ha blivit mer driven och målinriktad då han hittat en strategi att använda.

Jag gillar också hans lojalitet gentemot Saga, samtidigt som han på ett mjukt sätt försöker att få henne att inse när hon går över gränsen (som i scenen med Laura i bilen). Ett otroligt bra polispar, och det är helt klart denna duo som lyfter serien.

Jag tror inte att jag någonsin sett Kim Bodnia agera dåligt eller ens halvdant. Gillar honom grymt mycket! Min favoritreplik som han kläckte ur sig 'I Kina käkar de hundar':

"Du får ju rasist att låta som någonting negativt..."
Citera
2013-10-24, 01:11
Medlem
harvey.dents avatar
Hans Rosenfeldt var ju med och skrev Rederiet. Jag antar att vi fick en blinkning till det i förra avsnittet då socbruden som tog hand om Linus hade namnet Andrea Melin (kapten bl.a)
Citera
2013-10-24, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag vill bara klaga på intro- och outromusiken. Känns fattigt med något poppigt, det skulle varit något mörkt och mystiskt, det hade serien tjänat på. Dessutom avskyr jag sångarens röst. Nåja - en petitess i det stora.
Själva filmmusiken är dock bra.

Du kan möjligen vara den enda i hela norden som inte tycker om intro/outrolåten. Perfekt nerv, mystisk och mörkt.
Citera
2013-10-24, 09:13
Medlem
Lost-Highways avatar
Jag var skitnervös när fuck up-polisen följde efter den där halv alkoholiserade spelmissbrukaren. Trodde hela tiden att nu skiter det sig, nu får vi se Rasmus dö här. Så jävla nervigt. Som tur var fick han ju bara en "utskällning" från Saga.

Undrar hur det löser sig med Saga och djurmaskterroristerna, hon kan ju knappast bli kidnappad -- ska de frita henne då eller?
Citera
2013-10-24, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Svårt att inte se scenen när saft-gate uppdagas framför sig.

Saft-gate! Underbart ord!

Och jag bara älskar hela serien. Måtte det bli en runda 3 oxå!
Citera
2013-10-24, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Jag var skitnervös när fuck up-polisen följde efter den där halv alkoholiserade spelmissbrukaren. Trodde hela tiden att nu skiter det sig, nu får vi se Rasmus dö här. Så jävla nervigt. Som tur var fick han ju bara en "utskällning" från Saga.

Undrar hur det löser sig med Saga och djurmaskterroristerna, hon kan ju knappast bli kidnappad -- ska de frita henne då eller?

första scenen nu på söndag kommer visa Saga vakna upp på hotellrummet, drogad, med ett meddelande från aktivisterna.
Citera
2013-10-24, 11:14
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
första scenen nu på söndag kommer visa Saga vakna upp på hotellrummet, drogad, med ett meddelande från aktivisterna.

Tror att de klätt av henne naken och sen tagit komprometterande bilder. Väntar med spänning.
Citera
2013-10-24, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Tror att de klätt av henne naken och sen tagit komprometterande bilder. Väntar med spänning.

Och skrivit på hennes blottade bröst, ÄT INTE KÖTT ; ÄT LÖK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in