Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-27, 11:47
Medlem
Cineasten, har du sett hela serien nu? I så fall, vad tyckte du?
Citera
2012-06-27, 18:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Cineasten, har du sett hela serien nu? I så fall, vad tyckte du?

Jo jag såg klart den och tyckte den var mycket bra. Den började lustigt men det var ju uppenbart att Sofia Helin spelade en störd karaktär och inte att det var hennes skådespeleri eller manuset som var kasst. Grymt bra serie.
Citera
2012-06-30, 21:37
Medlem
HungalaBungalas avatar
Jag måste tacka för ovantstående bump, för annars hade jag missat denna serien totalt.

Till en början gillade jag inte alls karaktären Saga, men framåt slutet så var det hon som var den stora behållningen. Dialogen mellan Saga och Martin blev i mitt tycke aldrig trött och utan den hade jag troligtvis tappat intresset för denna serie. Gillade speciellt det tafatta försöket att ljuga vid upplösningen.

Kommer tveklöst att följa säsong 2.
Citera
2012-07-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jo jag såg klart den och tyckte den var mycket bra. Den började lustigt men det var ju uppenbart att Sofia Helin spelade en störd karaktär och inte att det var hennes skådespeleri eller manuset som var kasst. Grymt bra serie.

Roligt att höra att du tyckte om den. Ja, Saga är absolut menad att vara annorlunda, stel och socialt hadikappad. Även om kanske Sofia Helin läste en del repliker aningen för robotaktigt så var hon överlag mycket bra i denna serie. Jag tyckte om balansen mellan att hon inte visste vad som var lämpligt att säga i sociala situationer, men ändå var skarp på att analysera folks beteenden. Hon var den första att ifrågasätta varför Jesper Andersson skulle behöva en advokat om han var GM, hon var den som först förstod det ologiska i att Mikaela skulle besökt sina föräldrar mitt i natten, osv.

Men det som gjorde henne extra träffsäker som karaktär var förstås samspelet med Martin Rohde. Särskilt i dom tidiga avsnitten, när han växlar mellan att antingen skratta eller bli irriterad på henne. Kim Bodnia var en viktig del i att allting blev så bra. Som motpoler fungerade dom perfekt, var och en behäftade med helt olika styrkor respektiva svagheter. Även om det tog en del avsnitt innan man såg Martins brister under den lättsamma ytan.

Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Jag måste tacka för ovantstående bump, för annars hade jag missat denna serien totalt.

Till en början gillade jag inte alls karaktären Saga, men framåt slutet så var det hon som var den stora behållningen. Dialogen mellan Saga och Martin blev i mitt tycke aldrig trött och utan den hade jag troligtvis tappat intresset för denna serie. Gillade speciellt det tafatta försöket att ljuga vid upplösningen.

Kommer tveklöst att följa säsong 2.

Your welcome för bumpen

Du anar inte hur många gånger jag sett någon säga detta angående Saga. Man undrar nästan om det var skaparnas avsikt att man skulle ha svårt för henne först, för att sen uppskatta henne alltmer.

Extra kul är att denna serie verkar ha gått hem i Storbritannien. Den sändes där under namnet The Bridge nu under våren, och recensionerna tycks positiva:

http://mrspeabodyinvestigates.wordpress.com/2012/05/19/reflections-on-the-bridge-bron-broen/
Citera
2012-07-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmspanarn
Det är alltså fråga om att britterna vill göra en egen version av serien som utspelar sig i tunneln under Engelska kanalen. Sofia Helin och Kim Bodnia har mer eller mindre säkrats för en andra omgång av det svensk-danska samarbetet med samma manusförfattare/storyline som för första omgången. Förmodligen samma regissörer också om det är möjligt. De vill skapa samma anda på serien om de gör en andra omgång. Finns mycket att spinna vidare på i en andra omgång vid sidan av att de ges ett nytt fall med Bron som någon slags sammanhängande faktor på nytt. Producenten lovade att Öresundsbron i sådant fall åter skulle spela en viktig roll.

Finns det några säkra uppgifter om en andra omgång med Helin och Bodnia?
Citera
2012-10-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Finns det några säkra uppgifter om en andra omgång med Helin och Bodnia?

Hans Rosenfeldt var med i PP3 igår och han sa att dom hade börjat spela in uppföljaren i måndags. Det enda som framkom var egentligen att både Saga och Martin skall vara med igen, Rosenfeldt var där för att snacka tv-serier i allmänhet. Så jag antar att både Helin och Bodnia kommer spela karaktärerna.
Citera
2012-10-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utnyttjat
Hans Rosenfeldt var med i PP3 igår och han sa att dom hade börjat spela in uppföljaren i måndags. Det enda som framkom var egentligen att både Saga och Martin skall vara med igen, Rosenfeldt var där för att snacka tv-serier i allmänhet. Så jag antar att både Helin och Bodnia kommer spela karaktärerna.
Tack för informationen. Det ser vi fram emot.
Citera
2012-10-06, 15:42
Medlem
Vet någon när säsong 2 börjar?
Citera
2012-10-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Vet någon när säsong 2 börjar?

Season 2 has been announced and is due to start shooting in October 2012, with a broadcast date of Autumn 2013.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bridge_(Danish/Swedish_TV_series)
Citera
2012-10-09, 21:55
Medlem
gr6810s avatar
Jag bor i Malmö och har sett dem spela in på ett par ställen i stan den senaste veckan. Så det betyder väl att det är ett bra tag innan det kommer på TV.
Citera
2012-10-12, 08:56
Medlem
Låter bra att de är igång med inspelningarna av andra omgången av serien. De skulle förlägga handlingen till Malmö, Köpenhamn och Ystad om jag förstod det hela rätt. Denna höst kommer ju SVT sända Arne Dahl-serien, så det blir nästa höst som Bron 2 kommer förgylla tablån. Det ska självklart vara Sofia Helin och Kim Bodnia som spelar huvudrollerna igen, inte trovärdigt att byta skådespelare till huvudrollerna.

Hoppas de får till en lika klurig intrig som första säsongen, förutom att vi nu vet hur Saga Norén är. Bör ju bli någon slags fortsättning på Martins liv efter Augusts död. Saga kanske förbättrar relationen till Anton.

Hans Rosenfeldt kommer vi få se en del ytterligare av denna höst, då han också är med i På Spårets mästarsäsong, trots att han inte är mästare utan endast finalist sedan tidigare.
Citera
2012-10-21, 01:37
Medlem
Det är inte bara vi i Sverige/Danmark som gillar Bron http://www.expressen.se/noje/tv-serien-bron-fick-internationellt-tv-pris/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in