2013-10-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Lite skumt dock att hon där skriver hon har empati, det kan man inte känna när man lider av Aspergers. Hmm!

Vad har du för skev syn på asperger egentligen? hänvisa gärna till ett kriterium (DSM-IV, DSM-V, ICD-10) eller fakta om du ska komma med befängda uttalanden som detta.
Citera
2013-10-13, 19:30
Avslutad
Citat:
Lite skumt dock att hon där skriver hon har empati, det kan man inte känna när man lider av Aspergers. Hmm!
Vilken jävla bullshit. Tänk efter innan du slänger ut dig så korkade saker förihelvete.
Citera
2013-10-13, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Åh okej så om man ljuger ihop 2 böcker så har man plötsligt rätt till att få göra saker andra personer har rätt till?
Geni skulle jag väl inte påstå att hon är, snarare manipulerande.

De flesta i den här tråden har väl varit genom liknande saker och misär, men tagit tag i sitt liv igen.
Medans Björny sumpar chans efter chans efter chaaaans eftersom hon upprepar samma misstag igen, helt ärligt tror jag inte hon vill må bra, hon vill att alla ska tycka så synd om henne osv.

Och kom inte och skyll allt på att hon är sjuk, för hon har fått alla möjliga olika chanser till hjälp!
Jag vet, men jag tror att det är så hon själv uppfattar situationen
Citera
2013-10-13, 19:50
Medlem
Artreyaras avatar
Citat:
Många aspergare är otroligt empatiska...
Citera
2013-10-13, 19:55
Medlem
Artreyaras avatar
Men däremot är jag imponerad av dig Pajnispung att du ifrågasatte något som har med Berny att göra!
Citera
2013-10-13, 21:20
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gingyr
Lystring alla män!
Ett mycket uppeggande bidrag till bildmappen särskilt avsedd för runkmaterial.
En personlig favorit som jag själv ständigt återkommer till.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article10496685.ab

Damn girl, the mere thought of those sexy eyes..

Jag FÖRSTÅR VERKLIGEN INTE BERNY, hon uttalar sig ungefär såhär " Jag skulle aldrig kunna skada någon "

Nej verkligen inte, Berny har ALDRIG skadat någon..
Citera
2013-10-13, 22:15
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Jag FÖRSTÅR VERKLIGEN INTE BERNY, hon uttalar sig ungefär såhär " Jag skulle aldrig kunna skada någon "

Nej verkligen inte, Berny har ALDRIG skadat någon..

Glöm inte att artikeln är snart 10 år gammal och att hon inte hade varit hemlös än.
Citera
2013-10-13, 22:57
Medlem
Jo men förmågan att känna empati saknas hos aspergare (har jag fått lära mig iallafall) eftersom de inte kan sätta sig in i andras känslor eller behov. Autism är sådan och aspergers är högfungerande autism sen finns det självklart olika grader av AS.

Artreyara; Självklart gör jag det när jag ser något fel.
Citera
2013-10-14, 10:34
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Glöm inte att artikeln är snart 10 år gammal och att hon inte hade varit hemlös än.

Förvisso att artikeln är 10 år gammal, men jag tror inte att Berny var helt oskyldig då heller.
Citera
2013-10-14, 10:53
Medlem
Citat:
Förvisso att artikeln är 10 år gammal, men jag tror inte att Berny var helt oskyldig då heller.

Innan heroin och hemlöshet sprang hon nog inte och knivade folk. Då var lidandet hon åsamkade psykiskt instället. Vilket faktiskt äcklar mig mycket mer.
Citera
2013-10-14, 13:16
Medlem
Pajnispung: Jag själv har Aspergers syndrom och jag är knappast empatilös.
Jag har kanske inte lika stark empati som dom flesta andra, åtminstone inte när det gäller folk jag inte känner, men jag kan definitivt känna empati.

Förlåt för off topic, men blir så trött på att behöva höra den fördomen.
Citera
2013-10-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iouafall
Pajnispung: Jag själv har Aspergers syndrom och jag är knappast empatilös.
Jag har kanske inte lika stark empati som dom flesta andra, åtminstone inte när det gäller folk jag inte känner, men jag kan definitivt känna empati.

Förlåt för off topic, men blir så trött på att behöva höra den fördomen.
Nej jag vet, det beror på vilken grad av AS man lider av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in