2013-12-28, 22:06
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Haha du tar död på mig. Mysfarbrorn vet inte skillnaden mellan 2D och 3D samt tycker synd om pedofiler. Dessutom sitter han och erkänner på sin öppna facebook, att han använder droger. Men du anser att du har något att lära av honom? Det är som när du skriver kärleksmeddelande till Berny och hur vacker och mystisk hon är, det kan bara vara du.

Kan någon lägga ut länk till vart han erkänner att han tar droger?
Citera
2013-12-28, 22:16
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Kan någon lägga ut länk till vart han erkänner att han tar droger?

EDIT:

Jag såg videon Berny lagt upp på Youtube, konstaterar ännu en gång hur mycket hon försöker lida på kamera, liksom vem tar bild på sig själv när man ligger i fosterställning och håller på med något konstigt?
Vem orkar fota sig när dom ligger på avgiftning?

Jo Berny, för då vet hela nätet hur synd det är om henne, hon skulle inte alls vara så överdriven om ingen brydde sig.

Fast min favorit är när hon och A sitter och är ledsna över deras vän på sjukhuset, klockrent att man ens tänker på att fota sig själva då
Citera
2013-12-28, 22:26
Medlem
Gafflens avatar
OCH HAHA!
Berny sitter och babblar om sina grova brott, åh herre min vi har redan sett hennes register.
Citera
2013-12-29, 01:37
Medlem
kupochans avatar
Citat:
OCH HAHA!
Berny sitter och babblar om sina grova brott, åh herre min vi har redan sett hennes register.

Kommer ihåg att hon som svar till det där med domarna så skrev hon något i stil med: "Jag vet inte vilka domar det är ni har sett.. bla.bla.bla".

Själva grejjen var ju att vi såg alla domar om henne... dvs. EN, den när hon var benzo-påverkad på allmän plats. Inget mer.
Citera
2013-12-29, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Kommer ihåg att hon som svar till det där med domarna så skrev hon något i stil med: "Jag vet inte vilka domar det är ni har sett.. bla.bla.bla".

Själva grejjen var ju att vi såg alla domar om henne... dvs. EN, den när hon var benzo-påverkad på allmän plats. Inget mer.

Men när de flytt från hotellnotan och stulit tv mm så stod det t o m i tidningen (Metro) om att de blivit dömda om jag inte minns helt galet? Läste om det i tidningen i alla fall. Många av de saker hon skrivit om i inlägget skriver hon att hon "talat sig ur" genom att skyllt på sjukdom bl a. Blir man friad så står det inte kvar. Har själv blivit anmäld för misshandel men det går inte att se någonstans eftersom jag gjorde motanmälan (då det var självförsvar men jag vann, kan man säga) och blev friad.

Inte för att jag tror på alla Bernys historier men det står inte i något register om man blivit friad slutligen.
Citera
2013-12-29, 12:42
Medlem
Klossmongos avatar
Hon fick väl 2års villkorligt. Det innebär ju att man döms och därmed får en prick i belastningsregistret. Vilket inte direkt har någon betydelse om man ändå inte har något jobb. Har själv flera prickar, men inget hos kronofogden lr några betalningsanmärkningar och det är ju bara sånt dom kollar när man skaffar lägenhet/abonnemang. Ingen kommer åt belastningsregistret direkt. Om man jobbar inom barnomsorgen begär de utdrag. Vården vet jag inte. Frågade min favvopersonal när jag bodde på LSS boende. Men han hade aldrig behövt visa något utdrag. Han var utbildad kock. Ja det var verkligen ett hopkop av inkompetetenta muppar där.Ehm tappade tråden.
Citera
2013-12-29, 14:11
Medlem
sinfons avatar
Jag tycker senaste inlägget reflekterar ganska väl att hon vet precis hur hon ska använda sin schiz-diagnos för att klara sig ur en knipa eller få som hon vill. Jag har aldrig träffat någon med psykossjukdom på riktigt som gör så.
Citera
2013-12-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Hon fick väl 2års villkorligt. Det innebär ju att man döms och därmed får en prick i belastningsregistret.

Då borde det kommit upp i hennes belastningsregister vilket det inte gjorde om jag förstått de tidigare inläggen i tråden rätt där domar hon figurerar i finns. Nu vet jag inte vad hon fick för straff för det narkotikarelaterade i Gbg tingrätt men det handlade inte om att hon hade misshandlat någon. Vad jag vet går det inte att "snacka sig ur" grov misshandel, framförallt inte om det som B påstår, fanns videoövervakning i taxibilen. Att hon nästan hamnat på kåken i Gbg stämmer ju inte. Eller var detta i Stockholm? Kan domen i så fall finnas på en annan tingsrätt än Stockholms tingsrätt? Solna? Södertörn?
Citera
2013-12-29, 14:26
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tycker senaste inlägget reflekterar ganska väl att hon vet precis hur hon ska använda sin schiz-diagnos för att klara sig ur en knipa eller få som hon vill. Jag har aldrig träffat någon med psykossjukdom på riktigt som gör så.

Jag reflekterade också över det. Hon skriver själv att hon sagt till polisen att hon varit psykotisk för att slippa repressalier. Det lär knappast ha varit första eller sista gången hon gjort det, däremot första gången hon faktiskt erkänt det. Väldigt trovärdigt snyft-inlägg där. Hade hon skrivit det för två år sedan hade jag kanske trott på det men det här är tyvärr inte första gången hon "kommer till insikt" och håller ett långt utlägg om hur insiktsfull hon är nu till skillnad från förr.
Citera
2013-12-29, 14:50
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag reflekterade också över det. Hon skriver själv att hon sagt till polisen att hon varit psykotisk för att slippa repressalier. Det lär knappast ha varit första eller sista gången hon gjort det, däremot första gången hon faktiskt erkänt det. Väldigt trovärdigt snyft-inlägg där. Hade hon skrivit det för två år sedan hade jag kanske trott på det men det här är tyvärr inte första gången hon "kommer till insikt" och håller ett långt utlägg om hur insiktsfull hon är nu till skillnad från förr.

Det som förbryllar mig mest är hur polisen verkar veta från första början att Berny tar mediciner, liksom gör man något galet kommer polisen inte fram och frågar om du tagit dina meds precis, ännu en liten överdrift..
Citera
2013-12-29, 16:16
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
Då borde det kommit upp i hennes belastningsregister vilket det inte gjorde om jag förstått de tidigare inläggen i tråden rätt där domar hon figurerar i finns. Nu vet jag inte vad hon fick för straff för det narkotikarelaterade i Gbg tingrätt men det handlade inte om att hon hade misshandlat någon. Vad jag vet går det inte att "snacka sig ur" grov misshandel, framförallt inte om det som B påstår, fanns videoövervakning i taxibilen. Att hon nästan hamnat på kåken i Gbg stämmer ju inte. Eller var detta i Stockholm? Kan domen i så fall finnas på en annan tingsrätt än Stockholms tingsrätt? Solna? Södertörn?
Det enda jag grundade 2års villkorligt på, var hennnes eget blogginlägg."Jag fick två års villkorlig, tjejen som satt med mig i rätten åtalad för samma brott fick en volta som hon senare fick till kontraktsvård."

Privatpersoner kan inte begära utdrag ur någon annans belastningsregister. Men om man vet på vilken tingsrätt rättegången hölls, gärna vilket datum, kan man begära ut domen. Det vore rätt intressant.
Citera
2013-12-29, 20:02
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Det som förbryllar mig mest är hur polisen verkar veta från första början att Berny tar mediciner, liksom gör man något galet kommer polisen inte fram och frågar om du tagit dina meds precis, ännu en liten överdrift..

Nej självfallet inte, det är garanterat taget ur sin mening som så mycket annat och därmed inte en direkt lögn -> sanning enligt henne själv. Hon har väl spelat psycho och nämnt att hon går på mediciner och därefter fått frågan.

Älskar förresten att hon gjort ett nästan tolv minuter långt bildspel i bloggen. Kan bara vara Pajnispung som orkar sitta och titta på det. Kanske t o m fälla en tår och skakandes på huvudet yttra "så stark.... så vacker...." för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in