2013-11-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
... och ingen av dem bekräftade B:s påstående om rituella övergrepp...?

Nej, tvärtom.
Deras inlägg finns på sidan 300-302 här i tråden. De förnekar båda Bernys påståenden.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-11-27 kl. 20:54. Anledning: stavfel
Citera
2013-11-27, 20:56
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Nej, tvärtom.
Deras inlägg finns på sidan 300-302 här i tråden. De förnekar båda Bernys påståenden.

Det var lite det jag menade Eftersom övergreppen antagligen aldrig förekommit...

Undrar dock hur man reagerar om ens dotter skulle slänga ur sig såna anklagelser? Att de inte är knäckta för längesen är väl ett under. Eller mer knäckta.
Citera
2013-11-27, 21:07
Medlem
Ska Berny flytta tillbaka till Bengt eller tolkar jag hennes inlägg fel?
Citera
2013-11-27, 21:07
Medlem
Citat:
Det var lite det jag menade Eftersom övergreppen antagligen aldrig förekommit...

Undrar dock hur man reagerar om ens dotter skulle slänga ur sig såna anklagelser? Att de inte är knäckta för längesen är väl ett under. Eller mer knäckta.

Det kan ju inte vara lätt att ha Berny i familjen....
Jag vill inte spekulera egentligen hur familjen tänker men skulle jag gissa så tänker de nog att hon helt enkelt inte mår bra psykiskt. De har säkert gjort så gott de kunnat, det är jag nog övertygad om. Brodern har ju skrivit längre bak i tråden (före sid 300) att han aldrig tagit avstånd från Berny utan alltid sett henne som sin syster trots att han inte står bakom hennes anklagelser. Det är starkt av honom, många skulle vända en sån som Berny ryggen...
Citera
2013-11-27, 21:20
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det kan ju inte vara lätt att ha Berny i familjen....
Jag vill inte spekulera egentligen hur familjen tänker men skulle jag gissa så tänker de nog att hon helt enkelt inte mår bra psykiskt. De har säkert gjort så gott de kunnat, det är jag nog övertygad om. Brodern har ju skrivit längre bak i tråden (före sid 300) att han aldrig tagit avstånd från Berny utan alltid sett henne som sin syster trots att han inte står bakom hennes anklagelser. Det är starkt av honom, många skulle vända en sån som Berny ryggen...

Man får hoppas att de flesta ser igenom B och inte klandrar familjen alltför mycket.. Kollade igenom lite längre bakåt och jag tycker synd om de anhöriga/nära som skrivit i tråden. ¨
Citera
2013-11-27, 21:32
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Nån mer som minns att hon hade sin pappa som vän på Facebook ett tag? Han kommenterade ofta hennes statusar om att han blev glad åt att hon verkade må bättre och att hon börjat skriva igen. Hon svarade honom lika kärt, och minns jag inte helt fel så var det "puss och kram" och sådär också. Jag minns inte exakt när detta var, men ganska snart efter Nicklas död i alla fall. Det jag undrar är när hon fick för sig att börja avsky honom igen? Var det när hon bodde hos Bengt, eller hur hänger det ihop?
Men det var väl aldrig hennes pappa som utnyttjade henne, utan hennes äldre bror?

I Vingklippt ängel skriver hon iaf flera gånger att hon har stor respekt för sin pappa, att de delar intresset för litteratur mm..
Har iof inte följt vad som skett på senare år, så jag kanske missat något?

I Vingklippt ängel står oxå att hon börjar ta av sin mammas stesolid på mellanstadiet. Inget om att mamman ger henne dom lr nåot om suppositorier..
Citera
2013-11-27, 21:59
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Men det var väl aldrig hennes pappa som utnyttjade henne, utan hennes äldre bror?

I Vingklippt ängel skriver hon iaf flera gånger att hon har stor respekt för sin pappa, att de delar intresset för litteratur mm..

I Vingklippt ängel står oxå att hon börjar ta av sin mammas stesolid på mellanstadiet. Inget om att mamman ger henne dom lr nåot om suppositorier..

Berny har skrivit väldigt mycket om Opus Dei och framställt sin pappa som mer eller mindre hjärntvättad. Jag talade inte om något utnyttjande, utan enbart om att Berny plötsligt började avsky sin far igen.
Citera
2013-11-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Jo, Ella är syster till Berny. Hon har t o m skrivit det, och sitt riktiga namn i tråden så det borde väl vara okej att skriva?

Aha sorry. Var helt säker på att hon var Bs brors flickvän!
Citera
2013-11-27, 22:12
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo

Senaste budet var ju att "flera manliga familjemedlemmar begått övergrepp dagligen."
Citera
2013-11-27, 22:37
Avslutad
Citat:
Senaste budet var ju att "flera manliga familjemedlemmar begått övergrepp dagligen."

Och tidigare har hon skrivit här att hennes "så kallade far" är död känslomässigt. Hon har hängt ut sin stackars familj totalt, och hävdat helt sjuka saker.
Citera
2013-11-28, 18:53
Medlem
& ännu mer tjat om hur ansträngande det är att gå ut med Theus.
Hur blir det bättre med en flytt?
Citera
2013-11-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
& ännu mer tjat om hur ansträngande det är att gå ut med Theus.
Hur blir det bättre med en flytt?

Det blir inte bättre. Berny kommer aldrig klara en normal tillvaro. Men det fattar hon inte. Hon drömmer rosa glittrande drömmar om PROJEKT HEM och "det bästaste underbaraste förhållandet" och "äntligen ordning på mitt liv" men hon KAN helt enkelt inte vara självständig. Hon pratar så fint om hur "fri, stark och självständig" hon är, men hon bryter alltid ihop efter bara en kort tid på egna ben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in