2013-10-11, 16:39
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Har läst här länge och känner att nu får jag väl ge mig in i smeten. Jag har en utskrift från Sockerdricka.nu från 2003 (jag slänger aldrig något ) där en användare som var på samma utredningshem som Börny ("Östanskogskliniken" som egentligen heter Västerängskliniken) har skrivit om henne. En del saker väcker ju lite frågor.

"Berny hade ett problemfyllt liv, jag kommer inte ihåg allt, men hon höll på med droger, söp (hade döpts i tequila), skar sig, mamman var manodepressiv. [---] Det är en sak som jag aldrig kommer att glömma, det var i början som Berny kom, hon skar sig och målade med sitt blod på den vita garderobsdörren. Ingen i personalen sa något, de ville bara att hon skulle städa upp efter sig. Sedan plåstrade de om hennes armar. [---] Berny skar sig, Berny snattade. Allt hon ägde var typ stulet. Hennes kompisar kom med änglavingar och prinsesskjolar, tiaror, inte köpt. Berny var som ett litet barn egentligen."

Döpts i tequila? Förmodligen en av Börnans överdrivna berättelser.

Men att mamman skulle vara manodepressiv? Lögn det också?

Eller så har den användaren fått allt om bakfoten. Jaja.

Berny har alltid hållt fast vid att hennes mamma är manodepressiv, så det tror jag nog att hon är.
Eller iaf att hon har något fel.
Citera
2013-10-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Hon godkänner kommentarer flera veckor efter att de har skrivits, hon fattar väl att de hamnar här direkt annars. Ändå rätt så smart strategi. Inte många går ju tillbaka i bloggen och tittar.

Jag fick kommentaren jag citerade innan skickad till mig via mail. Jag själv har inte läst bloggen sen i mitten av sommaren. Allt smaskigt citeras ändå här.

Tillägg: Sinfon, beware! 14-åriga kidz med skärsår och änglavingar finner dig snart.

Berny är en sån fjanta.
Hon sållar alla kommentarer som inte passar henne, men bemödar sig att lägga ut spekulationer om nåns identitet... Varför publicerar hon sånt, för att Sinfon och andra ska känna sig osäkra, att hon minsann snart får veta vilka de är??? Jag tycker de där kommentarerna om vem Sinfon är bara är larvigt fjant av en Bernyan, och Berny framstår som en ännu större idiot som låter publicera dem. Speciellt med tanke på att hon rensar alla andra kommentarer. Om Berny publicerade samtliga kommentarer som kommer in är det en annan sak. Men nu undrar man ju lite varför dessa får slippa igenom och flera veckor i efterhand också...

EDIT För övrigt vet jag faktiskt vem Sinfon är för jag såg henne idag. Hon såg ut som en vit hund med rött halsband....
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-10-12 kl. 10:24.
Citera
2013-10-12, 12:52
Medlem
Bernys senaste facebooksinlägg är "Skål!" Så gick det med den lugna rytmen och allt vad det var. Den enda kommentaren är någon som skrivit: "Eller lär dig vara utan skiten."
Citera
2013-10-12, 13:23
Medlem
Ni i den tråden förstår inte eller vill inte inse hur stor Berny Pålsson är. Hon är ett litterärt geni och hennes böcker är i samma klass som Brott och straff och Processen,är nästan säker på att hon kommer få Nobelpriset i litteratur. Hennes begåvning gör att hon stor ett steg över vanliga människor, och därför är hon på seät och vis berättigad att göra saker som inte andra människor har rätt till, desitom har hon lidit så oerhört mycket mer än de flesta andra, och det hör det också förståeligt att hon inte alltid handlar på ett önskevärt sätt
Citera
2013-10-12, 13:34
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sminax
Ni i den tråden förstår inte eller vill inte inse hur stor Berny Pålsson är. Hon är ett litterärt geni och hennes böcker är i samma klass som Brott och straff och Processen,är nästan säker på att hon kommer få Nobelpriset i litteratur. Hennes begåvning gör att hon stor ett steg över vanliga människor, och därför är hon på seät och vis berättigad att göra saker som inte andra människor har rätt till, desitom har hon lidit så oerhört mycket mer än de flesta andra, och det hör det också förståeligt att hon inte alltid handlar på ett önskevärt sätt

Åh okej så om man ljuger ihop 2 böcker så har man plötsligt rätt till att få göra saker andra personer har rätt till?
Geni skulle jag väl inte påstå att hon är, snarare manipulerande.

De flesta i den här tråden har väl varit genom liknande saker och misär, men tagit tag i sitt liv igen.
Medans Björny sumpar chans efter chans efter chaaaans eftersom hon upprepar samma misstag igen, helt ärligt tror jag inte hon vill må bra, hon vill att alla ska tycka så synd om henne osv.

Och kom inte och skyll allt på att hon är sjuk, för hon har fått alla möjliga olika chanser till hjälp!
Citera
2013-10-12, 13:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Åh okej så om man ljuger ihop 2 böcker så har man plötsligt rätt till att få göra saker andra personer har rätt till?

Oroa dig inte, är ganska övertygad om att sminax är ironisk
Citera
2013-10-12, 13:59
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Oroa dig inte, är ganska övertygad om att sminax är ironisk

Citat:
Sahrah säger:

Jaha, Sinfon är alltså Magnus lillasyster. Då vet vi det. Då återstår att ta reda på vem Kardnialvokal är.
2013-10-11 | 12:45:10

Aj aj, nu är dem ute efter dig med.
Citera
2013-10-12, 17:06
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Sahrah säger:

Jaha, ****** är alltså Magnus lillasyster. Då vet vi det. Då återstår att ta reda på vem Kardnialvokal är.
2013-10-11 | 12:45:10

Wow, jaså det vet vi? Okej. Då kommer de säkert veta nästa vecka att jag är Jonas in disguise. GLHF säger jag

(Obs, glöm inte bort 1.06 nu även om ni citerar från kommentarsfältet)
Citera
2013-10-12, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Wow, jaså det vet vi? Okej. Då kommer de säkert veta nästa vecka att jag är Jonas in disguise. GLHF säger jag

(Obs, glöm inte bort 1.06 nu även om ni citerar från kommentarsfältet)

De kommer för att slå dig Armén av sönderdiagnostiserade tonårsflickor.
Citera
2013-10-12, 20:47
Medlem
sinfons avatar
Spekulationer i min identitet bekommer mig inte ett dugg, kör på bara. Jag kan dock försäkra samtliga läsare om att jag inte är Magnus lillasyster. Då hade jag gladeligen skrivit det, för hon om någon har en indisputabel anledning att vara arg på Börny. Däremot är hon en god vän till mig, och en jävligt cool tjej som inte bryr sig ett skvatt om den här tråden. Eventuell bitterhet är bara min, så blanda inte in henne. Puss!
Citera
2013-10-13, 18:12
Medlem
Gingyrs avatar
Lystring alla män!
Ett mycket uppeggande bidrag till bildmappen särskilt avsedd för runkmaterial.
En personlig favorit som jag själv ständigt återkommer till.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article10496685.ab

Damn girl, the mere thought of those sexy eyes..
Citera
2013-10-13, 19:06
Medlem
Lite skumt dock att hon där skriver hon har empati, det kan man inte känna när man lider av Aspergers. Hmm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in