Äntligen drar Stockholm Open igång, hoppas verkligen de sänder från kvalet imorgon.
Paris Masters samt slutspelet ser man ju också mycket fram emot. Det ska bli intressant att se vad Del Potro kan göra i dessa turneringar. Det vore väl ganska klassiskt honom om han förlorar i Paris och slår på stort och tar sin första Masters i slutspelet! Han har ju vunnit en grand slam men ingen Masters, det är väl bäst att fortsätta så.
Hursomhelst så ska det bli intressant att se vad han kan åstadkomma i Paris. Det kommer bli en mer intressant turnering än vad det brukar tror jag pga Nadal är i sitt livs form på hardcourt och han har aldrig vunnit den titeln, han har kanske sin bästa chans någonsin att vinna där. Men Djokovic kommer att vilja sätta stopp för det till varje pris för han vill bli nummer ett igen (spelarna säger att de inte tänker på ranking men det tror jag är rent skitprat, ialla fall när det handlar om nummer 1), han kommer kriga utöver det vanliga för att samla på sig poäng. Han åkte hyfsat tidigt förra året så han har en del att hämta i just den turneringen.
Själva banan lär passa Del Potro, det brukar vara rätt snabbt där. Spelare som Wawrinka och Tsonga har också bra möjligheter att spela bra där. Sen har vi Janowicz som är en spelare som säkert kommer att göra bra ifrån sig igen om han är skadefri.
Sen har vi Gasquet och Raonic som båda är kapabla till att spela bra där, båda jagar en slutspelsplats.
Sen har vi Monfils som kan gå hela vägen om han spelar sitt bästa, vilket han ofta gör där hemma. Det blir tufft för Ferrer som titelhållare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alessandro
Krampkänning i vänster ben skulle jag gissa på.
När jag såg det där så trodde jag mer på "kramp i hjärnan". Trodde han var sjuk eller nåt. Såg konstigt ut.
Men det är inte första gången man ser Djokovic visa prov på dålig balans och koordination. Det är egentligen helt fantastisk hur en spelare ena stunden kan ha så otroligt bra balans för att i andra sekunden se ut som att han har fått en hjärnblödning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Levi.xp
Går Novak om Nadal i rankingen nu? Någon som vet?
Du lär med största sannolikhet få vänta ungefär ett år innan Djokovic går om Nadal igen. Såvida inte Nadal blir skadad då.
Nadal har aldrig spelat bättre på hardcourt än vad han har gjort nu. Jag har svårt att se att Nadal inte tar sig till minst semifinal i Australian Open, en turnering som han inte spelade sist, sen har vi slutspelet som kommer snart, Djokovic har massor att försvara. Djokovic kan tidigast bli etta efter franska öppna tror jag men jag har otroligt svårt att se det hända. Han kan ju teoretiskt gå om mycket fortare än så men med tanke på hur bra Nadal är så måste han bli skadad och inte spela för att det ska hända.