Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Grymt imponerande av Johansson. Känns som att han har varit borta i evigheter från touren, när han från ingenstans går och slår en topp 150-spelare. Känns som att man inte riktigt uppskattade hur bra han faktiskt var en gång i tiden, och vilken talang han har i sig. Han kan mycket väl vara Sveriges bästa spelare just nu faktiskt, trots att han egentligen inte ens är en aktiv spelare längre. Nu hoppas jag att Johansson fortsätter och att även Robin blir frisk och gör en överraskande comeback, så att vi får ett bra lag igen. Föga troligt kanske, men man måste få önsketänka ibland.
Pim Pim har den bästa serven i världen, bättre än Karlovic och Raonic och Isner tycker jag. Det är tack vare det magnifika slaget han besitter som gör att det är möjligt för honom att vara så bra. Sen är han en otrolig "matchspelare" som en del brukar säga. Dvs han spelar som bäst när det verkligen är match och inte bara på träningar.
Det som är synd är att han har sån dålig inställning till sporten. Det är tråkigt att det inte fanns mer glöd i honom och att han verkligen gjorde en ärlig 100% satsning. Man måste kunna ta motgångar, det är synd att han inte har mer vilja. Jag tror han hade blivit minst topp20 om han gjorde en sån seriös satsning. Förutsatt att hans kropp håller då såklart.
Jag hoppas att han kvalar in, det vore kul, sen så hoppas jag att han får den enklaste lotten. Jag vet att det finns en kvalspelare som kommer få en riktigt bra lottning. Förhoppningsvis så hamnar Pim Pim där om han tar sig vidare.