2013-10-12, 00:39
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Tycker laget skall formeras såhär till play off:

Larsson-Olsson-Nilsson-Ohlsson
-------Elm----------Källström
-----------Svensson
----------------------Kacaniclik
---------Ibra
--------------Elmander

Viktigt och täppa till centralt i play off, går inte och spela hawaii fotboll.
Citera
2013-10-12, 00:44
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

-------Elm----------Källström
-----------Svensson
----------------------Kacaniclik
---------Ibra
--------------Elmander

Viktigt och täppa till centralt i play off, går inte och spela hawaii fotboll.
Som sagt, Källström är bäst när han är förbannad och förfördelad. Han ska starta från bänken.
Citera
2013-10-12, 00:46
Medlem
nomadics avatar
Eftersom det spekuleras i denna tråd om Sveriges möjligheter att bli seedade postar jag mitt inlägg från kval-tråden här också:

Om man redan nu mitt i glädjen efter segern ska blicka framåt mot tisdagens match och eventuell seedning eller inte i playoff så kan vi konstatera att vi med 99% säkerhet kommer behöva en poäng mot Tyskland för att kunna bli seedade. Förlorar vi mot Tyskland krävs det att Ukraina tappar poäng mot San Marino samtidigt som Frankrike tappar poäng hemma mot Finland för att vi ska kunna bli seedade. Tar vi minst en poäng mot Tyskland finns det egentligen bara två hot mot vår kamp om den sista seedade platsen.

Om Ukraina slår San Marino samtidigt som England inte slår Polen hemma så vinner Ukraina gruppen och engelsmännen får spela playoff. England skulle i det fallet knipa den seedade platsen. Blir Ukraina tvåa i den gruppen blir de inte seedade på vår bekostnad så länge vi kryssar mot Tyskland.

Om Slovenien slår Schweiz borta samtidigt som Island inte slår Norge borta blir slovenerna tvåa i gruppen och landar på exakt samma rankingpoäng som vi gör om vi kryssar mot Tyskland, någon som vet vad som avgör då?

Det finns även den möjligheten att Bosnien inte lyckas slå Litauen borta, vid kryss mot Tyskland går vi om dem och i det fallet skulle det finnas två seedade platser att slåss om mot ovannämnda hot.
Citera
2013-10-12, 01:12
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Eftersom det spekuleras i denna tråd om Sveriges möjligheter att bli seedade postar jag mitt inlägg från kval-tråden här också:

Om man redan nu mitt i glädjen efter segern ska blicka framåt mot tisdagens match och eventuell seedning eller inte i playoff så kan vi konstatera att vi med 99% säkerhet kommer behöva en poäng mot Tyskland för att kunna bli seedade. Förlorar vi mot Tyskland krävs det att Ukraina tappar poäng mot San Marino samtidigt som Frankrike tappar poäng hemma mot Finland för att vi ska kunna bli seedade. Tar vi minst en poäng mot Tyskland finns det egentligen bara två hot mot vår kamp om den sista seedade platsen.

Om Ukraina slår San Marino samtidigt som England inte slår Polen hemma så vinner Ukraina gruppen och engelsmännen får spela playoff. England skulle i det fallet knipa den seedade platsen. Blir Ukraina tvåa i den gruppen blir de inte seedade på vår bekostnad så länge vi kryssar mot Tyskland.

Om Slovenien slår Schweiz borta samtidigt som Island inte slår Norge borta blir slovenerna tvåa i gruppen och landar på exakt samma rankingpoäng som vi gör om vi kryssar mot Tyskland, någon som vet vad som avgör då?

Det finns även den möjligheten att Bosnien inte lyckas slå Litauen borta, vid kryss mot Tyskland går vi om dem och i det fallet skulle det finnas två seedade platser att slåss om mot ovannämnda hot.

Tyskland är så jävla farliga då även deras tredje lag är bättre än Sverige, dom vill ju bevisa att dom förtjänar en plats, därför hoppas jag på bästa manskap från Tyskland så dom kan spela lite oinspirerat. Ett kryss borde gå men jag ser inte chansen större än 20%.
Citera
2013-10-12, 01:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Tyskland är så jävla farliga då även deras tredje lag är bättre än Sverige, dom vill ju bevisa att dom förtjänar en plats, därför hoppas jag på bästa manskap från Tyskland så dom kan spela lite oinspirerat. Ett kryss borde gå men jag ser inte chansen större än 20%.

1X kommer nog spelbolagen bedöma chanserna till 30-40%, och dem brukar ha väldigt rätt. Så visst är chanserna annat än försumbara.
Citera
2013-10-12, 01:24
Medlem
tack för att nån säger det. 5ans experter är så jävla usla.

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/anna-friberg/anna-friberg-ar-rent-ut-sagt-usel-i-kanal-5/
Citera
2013-10-12, 01:25
Medlem
Diaramas avatar
Jag har en fråga till er fotbollsfantaster. Varför tycker ni om att titta på svenska landslaget när ni ändå vet att de aldrig kommer vinna något?
Citera
2013-10-12, 01:34
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarama
Jag har en fråga till er fotbollsfantaster. Varför tycker ni om att titta på svenska landslaget när ni ändå vet att de aldrig kommer vinna något?

Varför tycker du om livet när du ändå vet att du kommer dö?
Citera
2013-10-12, 02:32
Medlem
Marathons avatar
Citat:

Det säger du precis efter att Sverige HAR VUNNIT någonting...

Om du menar titlar så vann Sverige senast i år "Kings cup" i Thailand (det räknas det också).
Citera
2013-10-12, 02:52
Bannlyst
Citat:
Sverige har redan vunnit OS guld i fotboll.

Varför inte? Är man svensk är det väl inget konstigt att heja på sitt land? Jag hejar på Sverige i alla OS sporter även där de inte har en chans att vinna något, precis som jag hejar på Sverige i hockey, bandy, fotboll och en massa sporter.

Visst skulle man kunna hålla på Spanien istället för Sverige då de är mycket bättre på fotboll, men vi människor fungerar oftast inte så, vi vill känna gemenskap och har ofta en patriotisk känsla i oss, landslaget representerar landet och det svenska folket och man känner därför gemenskap med dem, medan man inte känner något för bättre landslag från andra länder.

Ser att du är en hockey fan, jag följer också hockey men du måste inse att den enda anledningen att Sverige kan vinna hockey titlar är för att hockey inte är en stor sport global, på samma sätt som vi kan vinna bandy VM. Det är för att det är bara några länder som spelar de sporterna så konkurrensen är låg. Varje litet land har ett fotbolls landslag och spelar den sporten så konkurrensen är stenhård vilket naturligtvis gör det svårare att vinna saker inom fotbollen.

Sedan handlar det om personlig smak, folk gillar olika sporter och vissa gillar ingen sport alls.
Senast redigerad av Methoss 2013-10-12 kl. 02:55.
Citera
2013-10-12, 02:58
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Det finns inget som heter "vinna något" när det gäller landslagsfotbollen. Det finns två turneringar att vinna, EM och VM. Det finns en chans vartannat år.

Att vara med i huvudturneringarna är att vinna något i det här fallet. Att markera att man är en faktor att räkna med. Väl i huvudturneringen så kan vad som helst hända, om än det är osannolikt att Sverige skulle gå hela vägen. Se EM 2004 där Sverige var ett stolpskott från att slå ut Holland i kvarten och där Grekland till slut vann med ett spelarmaterial som var sämre än Sveriges.
Citera
2013-10-12, 02:59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

Varför vill du ge motståndarna ett tvåmålsförsprång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in