2013-10-09, 23:03
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
"Pyrazolam has no active metabolites and has activity 12x stronger than diazepam while causing little ataxia and sedation."

Stämmer detta tro ?

Hittades på den vanliga wikipedian - http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrazolam

Det tror jag faktiskt att det gör, läs källorna.

Den är ju väldigt mycket mer potent per mg än diazepam.

1 mg pyra ger minst lika mycket ångestlindring som en stesstia, saknar bara muskelrelaxeringen hemma i soffan. Men ute bland folk fungerar dagens pyra bättre för mig då den inte är lika skönt degig och trött som diazepam som för övrigt är min absoluta favoritbenzo tillsammans med klonazepam.

Väldigt likt xanor tycker jag fast inte riktigt lika euforiskt flummig.
Känns verkligen som att 1 mg pyra motsvarar 0,5 mg alprazolam som det sägs.

Pyrazolamen är fördelaktigare på många sätt tycker jag personligen.

Gillar verkligen pyran.

Väljer nog hellre 100 st pyra på 0,5 mg än 100 st 0,25 mg xanor.

Hoppas pyran börjar pressas i 1 mg, mest för att spara plats känns ju iofs alltid bättre att ta 2 piller än 1 endast

Tycker toleransen på xanor utvecklas snabbare och att pyran tolereras bättre.

Äter man dagligen är det bra att den inte har några aktiva metaboliter som är med och påskyndar toleransutveckling?

Pyrazolam för mig är som xanor minus lite efterblivenhet.
Senast redigerad av unleash82 2013-10-09 kl. 23:09.
Citera
2013-10-10, 16:35
Medlem
46532s avatar
Någon som kan svara på om dessa är beroendeframkallande? & i så fall i klass med vad? Valium?
Citera
2013-10-10, 17:16
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 46532
Någon som kan svara på om dessa är beroendeframkallande? & i så fall i klass med vad? Valium?

beroendeframkallande givetvis, svårt att jämföra dock. förmodligen mer beroendeframkallande än diazepam vid längre tids brruk. fast jag har ingen aning, mycket svammel.

mvh
Citera
2013-10-10, 18:06
Medlem
46532s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
beroendeframkallande givetvis, svårt att jämföra dock. förmodligen mer beroendeframkallande än diazepam vid längre tids brruk. fast jag har ingen aning, mycket svammel.

mvh

hm, tänkte mest på att dom inte gav något "flum i huvudet" som vissa skrivit, alltså den där rus känslan verkar för många inte infinna sig. fick precis hem 100st, kasta i mej 4 direkt & jag kansäga att jag känner mej flummig, inget tvivel om den saken. Har dock varit helt ren från allt i en månad så vem vet! Sist jag körde ett race med dom här drogjag säkert 18 på en kväll + massa annat, men tyckte inte att just Pyran va boven tillattjag blev väck då!
Citera
2013-10-10, 18:08
Medlem
46532s avatar
Citat:

mvh

& hur kan Diazepam vara mindre beroende framkallande än Pyran? De tvivlar jag stakt på..
Citera
2013-10-10, 18:09
Medlem
46532s avatar
Citat:

mvh

& hur kan Diazepam vara mindre beroendeframkallande än Pyran? De tvivlar jag stakt på?
Citera
2013-10-10, 18:17
Medlem
Spliffmeisters avatar
Dia är långt mer beroendeframkallande..
Citera
2013-10-10, 20:37
Medlem
Tycker pyrazolam i doser runt 1-2 mg funkar bra för mej mot lätt ångest och blir mindre stressad och mer avslappnad.
Blir också mycket lugnare i huvudet på nått sätt, har alltid tusen tankar i huvudet samtidigt så är allmänt
förvirrad men på detta känner jag mej mycket klarare på nåt vis.

Någon som vet om man kan förvara pyra under ca ett halvår utan att dom blir dåliga eller tappar effekt?
Kan det bli nått strul på flygplatsen om tull personalen hittar dom i resväskan när man ska flyga utomlands fastän dom är lagliga?
Citera
2013-10-10, 23:37
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
& hur kan Diazepam vara mindre beroende framkallande än Pyran? De tvivlar jag stakt på..

För att pyran är mer ångestdämpande och mer lik xanor (alprazolam) både strukturellt och effektmässigt som enligt min uppfattning är mycket mer beroendeframkallande än diazepam.

Diazepam är än väldigt snäll och mild benzo imo.

Käkade diazepam näst intill dagligen i form av stesstior/vallar i nästan ett år och jag hade inga som helst problem att sluta.

Eller vad säger ni folk är det lättare att sluta med xanor än diazepam eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Dia är långt mer beroendeframkallande..

Ok, ventilera dig gärna lite tydligare. För mig är den verkligen inte det i vilket fall som helst.

Men det är väl olika från person till person.

Lustigt att diazepam är just den benzo man rekommenderar och skriver ut till folk som ska kliva av ett xanor eller imovaneberoende då exempelvis.

Diazepam, Mild benzo med lång halveringstid, perfekt och helt klart min favorit. Pyrazolam känns mer beroendeframkallande än diazepam för egen del i vilket fall som helst.

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2013-10-11 kl. 00:17.
Citera
2013-10-10, 23:41
Medlem
vilken av alla rc benzo är mest potent och liknande apodorm eller stess?
pyrazolam ska va både dyrt och kasst har jag hört
Citera
2013-10-10, 23:54
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
vilken av alla rc benzo är mest potent och liknande apodorm eller stess?
pyrazolam ska va både dyrt och kasst har jag hört

Pyrazolam är definitivt mest potent och fungerar kanon mot ångest, social fobi eller allmän oro.

Är det det bara sköna muskelavslappnande effekter du är ute efter kan jag inte rekommendera någon tillgänglig rc-benzo.

Pyrazolam är potent och billig.

Mvh
Citera
2013-10-11, 00:11
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
hm, tänkte mest på att dom inte gav något "flum i huvudet" som vissa skrivit, alltså den där rus känslan verkar för många inte infinna sig. fick precis hem 100st, kasta i mej 4 direkt & jag kansäga att jag känner mej flummig, inget tvivel om den saken. Har dock varit helt ren från allt i en månad så vem vet! Sist jag körde ett race med dom här drogjag säkert 18 på en kväll + massa annat, men tyckte inte att just Pyran va boven tillattjag blev väck då!

Ja dem har blivit bättre batcherna helt klart och är förmodligen rätt doserade nu.

Går helt klart "flöddra" på för dem som tycker det är kul. Pyran ger rätt påtagliga minnesluckor på doser om 6-8 st o nån bärs för min del.

Det räcker med 1-2 st för att kväva en stor del av eventuell ångest/oro. Riktigt bra och prisvärd.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in