2014-02-01, 15:08
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
källa ?

hur är det med flubromazepam då?

Den med
Citera
2014-02-01, 15:12
Bannlyst
De har inte blivit narkotikaklassade än, förslagen är klara men inget beslut har tagits.
Citera
2014-02-01, 15:17
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
De har inte blivit narkotikaklassade än, förslagen är klara men inget beslut har tagits.

Jasså hur kan du vara så säker på det då?
Citera
2014-02-01, 15:18
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khr1s
http://folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/tillsyn-och-regelverk/klassificering-av-missbrukssubstanser/substanser-under-utredning/

Edit; Text raderad.

Edit; Står bara att framställan om klassificering har gjorts; så snart kommer troligtvis Pyrazolam att bli klassad.

Det är visst framställan det handlar om; så den är väll inte riktigt olaglig ännu.
Men en framställan har gjorts. Sedan väntas regeringsbeslut. Tror jag.
Senast redigerad av Bertil85 2014-02-01 kl. 15:50. Anledning: Fel.
Citera
2014-02-01, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Jasså hur kan du vara så säker på det då?

Därför att jag alltid säger allt som att jag alltid har rätt, även när jag vet att jag har fel. Men nu har jag inte fel. Har du glömt hur det gick till när etizolam och fenazepam blev klassade t.ex?
Först utredning, klart förslag, sen klassning. Det står ju klart och tydligt på sidan.
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-02-01 kl. 15:24.
Citera
2014-02-01, 15:24
Medlem
archeons avatar
Citat:
Därför att jag alltid säger allt som att jag alltid har rätt, även när jag vet att jag har fel. Men nu har jag inte fel. Har du glömt hur det gick till när etizolam och fenazepam blev klassade t.ex?

Har du någon källa på det då? Nej jag var inte inne i benzo-världen när etizolam och fenazepam blev klassade, ingen aning om vad som ens hände då. Förklaring?
Citera
2014-02-01, 15:25
Bannlyst
Citat:
Har du någon källa på det då? Nej jag var inte inne i benzo-världen när etizolam och fenazepam blev klassade, ingen aning om vad som ens hände då. Förklaring?

Källan är länken som Khr1s skrev, gick du inte ens in på den?
http://folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/tillsyn-och-regelverk/klassificering-av-missbrukssubstanser/substanser-under-utredning/
Citera
2014-02-01, 15:26
Medlem
archeons avatar
Citat:
Källan är länken som Khr1s skrev, gick du inte ens in på den?

Den funkade inte ens för mig, står att sidan inte kan visas
Citera
2014-02-01, 15:29
Bannlyst
Citat:
Den funkade inte ens för mig, står att sidan inte kan visas

Ok, ursäkta tonen förresten, men det som hände den 28:e var att framställan blev klar, ingen klassning har skett än:

"Folkhälsomyndigheten sammanställer klassificeringsunderlag och gör framställan om klassificering av en substans som narkotika eller hälsofarlig vara till regeringen. Datum för framställan finns under rubriken ”Framställan om klassificering gjord”. För ytterligare information kring processen efter att framställan till regeringen är gjord hänvisas till Socialdepartementet.

Efter regeringsbeslut om att narkotikaklassificera eller att reglera en substans som hälsofarlig vara kommer den, då förordningsändringen träder i kraft, att återfinnas i bilagan till förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika eller förordning (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor. Substansen tas då bort från nedanstående lista."
Citera
2014-02-01, 15:32
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ok, ursäkta tonen förresten, men det som hände den 28:e var att framställan blev klar, ingen klassning har skett än:

"Folkhälsomyndigheten sammanställer klassificeringsunderlag och gör framställan om klassificering av en substans som narkotika eller hälsofarlig vara till regeringen. Datum för framställan finns under rubriken ”Framställan om klassificering gjord”. För ytterligare information kring processen efter att framställan till regeringen är gjord hänvisas till Socialdepartementet.

Efter regeringsbeslut om att narkotikaklassificera eller att reglera en substans som hälsofarlig vara kommer den, då förordningsändringen träder i kraft, att återfinnas i bilagan till förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika eller förordning (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor. Substansen tas då bort från nedanstående lista."

Okej men sen hittade man väl detta?

"En sådan utredning har dock initierats i samband
med begäran om yttrande som inkom den 11 mars 2013. Statens folkhälsoinstitut bedömer att
den substans som yttrandet avser kan antas komma att av regeringen förklaras som narkotika
eller som hälsofarlig vara."

Detta betyder att utredningen startade förra året och nu är den avslutad och klassad?
Citera
2014-02-01, 15:34
Bannlyst
Citat:
Okej men sen hittade man väl detta?

"En sådan utredning har dock initierats i samband
med begäran om yttrande som inkom den 11 mars 2013. Statens folkhälsoinstitut bedömer att
den substans som yttrandet avser kan antas komma att av regeringen förklaras som narkotika
eller som hälsofarlig vara."

Detta betyder att utredningen startade förra året och nu är den avslutad och klassad?

Nej, utredningen av FHM är klar, men det finns inget regeringsbeslut än.
Citera
2014-02-01, 15:36
Medlem
Khr1ss avatar
My bad!

Men då vet vi att inom sinom tid så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem