2013-10-08, 00:57
Medlem
Hur länge tror ni att pyrazolam håller sig? Det står ju inget bäst före datum så vitt jag kan se.
Hade tänkt bunkra lite för framtida behov.
Tänkte förvara de mörkt i vanlig rumstemperatur.
Fungerar fantastiskt bra för mig med social fobi. Så skönt att vara ångestfri men ändå klar i skallen
Jag tar dom så sällan jag kan, bara i sociala situationer jag inte fixar annars. Tänkte att ett par hundra stycken kunde räcka i några år, men är som sagt osäker på om de håller sig så länge?
Citera
2013-10-08, 01:48
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Hrm. låter ju skum då halveringstiden skall vara skitlång. Men det var väl nice!

Skitlång vete fan men helt ok, 9-11 h enligt wikin och utan aktiva metaboliter.

Mvh
Citera
2013-10-08, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greatboobs
Hur länge tror ni att pyrazolam håller sig? Det står ju inget bäst före datum så vitt jag kan se.
Hade tänkt bunkra lite för framtida behov.
Tänkte förvara de mörkt i vanlig rumstemperatur.
Fungerar fantastiskt bra för mig med social fobi. Så skönt att vara ångestfri men ändå klar i skallen
Jag tar dom så sällan jag kan, bara i sociala situationer jag inte fixar annars. Tänkte att ett par hundra stycken kunde räcka i några år, men är som sagt osäker på om de håller sig så länge?

Har många tar du per gång? Har alltid tyckt att pyrazolam suger men det kanske är för att jag tagit för lite. Har som mest tagit 3 tabletter samtidigt, d.v.s. 1,5mg, och det gjorde jag "för sent", alltså inte på förhand.
Citera
2013-10-08, 02:40
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Skitlång vete fan men helt ok, 9-11 h enligt wikin och utan aktiva metaboliter.

Mvh

Jag har läst upp till 17 från någon sida. Orkar inte googla fram.
Citera
2013-10-08, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Har många tar du per gång? Har alltid tyckt att pyrazolam suger men det kanske är för att jag tagit för lite. Har som mest tagit 3 tabletter samtidigt, d.v.s. 1,5mg, och det gjorde jag "för sent", alltså inte på förhand.

Om jag har en jobbig dag framför mig så tar jag två piller på kvällen innan. Då slipper jag ligga sömnlös och oroa mig
Sedan tar jag två piller vid frukosten, eller om situationen är senare på dagen så tar jag dom ca två timmar innan. Ibland, beroende på hur länge "plågan" varar, så kan det hända att jag får ta en till efter några timmar.
Så alltså, två piller kvällen innan, två piller vid frukost och eventuellt ett piller till under dagen.
Fem stycken räknar jag med att det går åt till en riktig jobbig långdragen social situation.
Citera
2013-10-08, 10:30
Medlem
Crankmines avatar
[quote=Drulife|45580719]Har många tar du per gång? Har alltid tyckt att pyrazolam suger men det kanske är för att jag tagit för lite. Har som mest tagit 3 tabletter samtidigt, d.v.s. 1,5mg, och det gjorde jag "för sent", alltså inte på förhand.[/QUOT
ta 6 st Jag tar 6 st på morgonen 10 minuter senare mår hyffsat bra sen får man ju givetvis fylla
på ett par ggr under dagen

är inget fel på pyrazolam men man måste upp i dos bara
Dock så stiger toleransen på dom väldigt fort på dom vilket gör det dyrt i längden
om man får trycka i sig 15-20 st under dagen :/

pyrazolamen skulle funnits i 1mg och 2 mg istället för 0,5 mg
Citera
2013-10-08, 10:37
Medlem
Crankmines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Ja alltså, 14-17 timmars halveringstid är vad jag har läst mig till. Hur många mg tog denne?

4-6 timmar skulle jag uppskatta halveringstiden till eftersom man får eller jag får
fylla på i dom intervallerna ,fast jag är ingen läkare
Citera
2013-10-08, 11:17
Medlem
Tycker pyran fungerar bättre än sobrilen...
Citera
2013-10-08, 15:57
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crankmine
4-6 timmar skulle jag uppskatta halveringstiden till eftersom man får eller jag får
fylla på i dom intervallerna ,fast jag är ingen läkare

På askens hemsida, en välkänd rc-shop jag inte vill skriva hela namnet på, står det 14-17.
Citera
2013-10-08, 17:17
Medlem
Lajris avatar
skulle detta fungera fint på nattetid, efter en helkväll på synthacaine och 5-iai, och alkohol?

somnar jag lättare? är det farligt att blanda detta?

tacksam för svar
Citera
2013-10-08, 18:56
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajri
skulle detta fungera fint på nattetid, efter en helkväll på synthacaine och 5-iai, och alkohol?

somnar jag lättare? är det farligt att blanda detta?

tacksam för svar

fungerar kanon enligt mig. ingen fara så länge du inte slänger i dig en näve.

räcker med 2-3 st.

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av americanghostdance
Tycker pyran fungerar bättre än sobrilen...

Ja verkligen, överlägsen.
Citera
2013-10-09, 21:11
Medlem
archeons avatar
"Pyrazolam has no active metabolites and has activity 12x stronger than diazepam while causing little ataxia and sedation."

Stämmer detta tro ?

Hittades på den vanliga wikipedian - http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrazolam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in