2013-10-09, 09:19
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag tycker det är avskyvärt om det nu är så att du skulle tilldela en fet spark på en katt. Punktera något vitalt organ, bryta deras rygg eller bryta deras revben. Det är någon väldigt kärt.

Varför släpper du då ut den utan uppsikt? Hoppas du hittar din katt död nästa gång.

1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.
Citera
2013-10-09, 09:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Varför släpper du då ut den utan uppsikt? Hoppas du hittar din katt död nästa gång.

1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

Tycker det är rätt osmakligt, speciellt efter tråden om kattmördaren i Göteborg, att vräka ur sig sådana här inlägg.
Citera
2013-10-09, 09:25
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Din katt har inga synliga skador...?

Nej det har hon dock inte.

Citat:
Ursprungligen postat av cammo

Ja man kan skylta med alla möjliga dubbelregelverk som finns i detta avlånga land: http://www.regeringen.ax/.composer/upload//socialomiljo/ff-1998-96_20130704.pdf

Jag är knappast den enda som låter min katt gå fritt i området på dagtid, av egen erfarenhet så finner jag det ganska omöjligt att dressera en katt så att den kan röra sig med hänsyn av sin natur. Det kan den inte om man bygger en utomhus- låda av galler så att säga. Ej heller om man börjar att rasta katten i koppel, och jösses om ni skulle tycka jag var knäpp då

Det bör väl tilläggas att jag bor på landet.
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 09:30.
Citera
2013-10-09, 09:28
Avslutad
Enligt min expertis, anser jag att du och din katt har ett förhållande som är för intimt
Citera
2013-10-09, 09:29
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Enligt min expertis, anser jag att du och din katt har ett förhållande som är för intimt

Ja det har vi säkert, men jag kan inte hjälpa det hon är väldigt fäst vid mig och jag likaså.
Citera
2013-10-09, 09:36
Medlem
Marimus avatar
Nu jävlar såg jag grannens hund kissa på min infart, jag borde gå ut och ge den en fet spark

Han borde stått där redo med antingen en kopp eller sin egna käft att samla upp kissgiftet med.
Citera
2013-10-09, 09:37
Avslutad
Citat:
Ja det har vi säkert, men jag kan inte hjälpa det hon är väldigt fäst vid mig och jag likaså.

Förstår de. Katter är sköna. Extra kinky om man nu tänder på hår
Citera
2013-10-09, 09:39
Medlem
ImCertins avatar
Citat:
Nu jävlar såg jag grannens hund kissa på min infart, jag borde gå ut och ge den en fet spark

Han borde stått där redo med antingen en kopp eller sin egna käft att samla upp kissgiftet med.
Jag tror du behöver ligga.
Citera
2013-10-09, 09:41
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Hundar och katter fungerar inte i samma avseende. Dock funkar kisset och bajset på exakt samma sätt, jag förstår väl den biten.

Det handlar om vad man tolererar som medmänniska, det bor åtminstone 30 andra människor i det här området som inte har problem med att katter strövar omkring fritt. Det handlar om hur man isåfall hanterar detta om man anser det vara ett störande moment eller problem, att åsamka djuret i fråga skada i vilket anseende det än må vara och vilket sorts djur det än må vara tycker jag är fel sätt att hantera det problemet på.

Om du eller någon annan inte är beredda att hålla med om det har ni stora problem med er moral eller etik.

Jag hoppas jag har uttryckt mig jävligt klart i den frågan nu.

En människa ska aldrig behöva acceptera att det springer katter hos en och pissar. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Och då spelar det ingen roll att 30 andra i ditt område är efterblivna. 30 fel gör inte ett rätt. Självklart ska man säga till kräket först, men hjälper inte det kan det vara värt att ge aset en ordentlig spark så att det skräms bort.

Citat:

Självklart skulle din granne inte ha låtit sin hund pissa på din uppfart. Tror du verkligen att många tycker att det är OK?
Citera
2013-10-09, 09:42
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImCertin
Jag tror du behöver ligga.

Jo, ja, varför inte. Dock ligger min partner sjuk med feber så jag känner nog inte riktigt för det idag.

Jag kan väl förstå om man finner det störande att det ligger runt 5-6 kattkorvar upplagda på gräsmattan, men jag har väl besökt deras trädgård och kan tillägga att det gör det inte.

Dock såg jag grannkatten sätta sig och skita i deras ena sandhögar de hade till något med renoveringen.
Citera
2013-10-09, 09:43
Medlem
Foxxyboxs avatar
Finns faktiskt ganska sjuka människor tyvärr TS men till viss del kan man förstå deras frustration.

Du som äger katten kan väl aldrig se din lilla älsklingskatt göra något fel då den är så liten fluffig gullig etc...

Men för din granne kanske det bara är bekymmer som ex. Trampa i kattskit, tass avtryck på bilen och katthår överallt kanske går in i deras hus när de har dörr/fönster öppna,(kanske är allergiker)

Har funnits några trådar på flashback där man efterfrågat "bästa sätt att döda grannens Jävla kattfan." (liknande)

Och varför inte bara prata med grannen och nämna att du hörde lite skrik från katten?

Så kanske du får reda på varför den skriker så du kan hålla din katt under uppsyn istället för att det blir försent och det sitter ett litet kors på bakgården.

Tragiskt nog men det finns folk till allt.

Hoppas det löser sig TS.
Citera
2013-10-09, 09:43
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
En människa ska aldrig behöva acceptera att det springer katter hos en och pissar. Vad är det som är så jävla svårt att förstå? Och då spelar det ingen roll att 30 andra i ditt område är efterblivna. 30 fel gör inte ett rätt. Självklart ska man säga till kräket först, men hjälper inte det kan det vara värt att ge aset en ordentlig spark så att det skräms bort.

Självklart skulle din granne inte ha låtit sin hund pissa på din uppfart. Tror du verkligen att många tycker att det är OK?

Men allvarligt? Förstår ni inte ironi? Det brukar dock skämtas om att man behöver en viss nivå av intelligens för att förstå det.

Varför har ni problem med kiss förresten? Brukar du beta på din egen gräsmatta? Själv är jag vegetarian och betar min gräsmatta 3 ggr om dagen, utomhus är inte direkt kliniskt rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in