2012-10-15, 05:46
Medlem
Det där med en boll är faktiskt inte så dumt. När jag bodde i lägenhet brukade jag leka med en tennisboll som jag studsade i triangel mot golv och vägg, för skojs skull. Rätt vad det var skaffade grannarna egna bollar och studsade runt, så att jag skulle få en känsla för hur det kunde låta.

Du kan också sätta upp ett känsligt brandlarm i anslutning till fönstret som tjuter varje gång han röker.
Citera
2012-10-15, 06:19
Medlem
boppaloozs avatar
  1. Köp ett löpband.
  2. Ställ maskinen i det rum dår det är mest troligt att grannen har sitt sovrum under.
  3. Börja löpträna på det mitt i natten eller när du tror att det är mest sannolikt att grannen sover.
Citera
2012-10-15, 06:36
Medlem
Det finns överfallslarm i form av nyckelknippa som låter högt så in i helvete om man drar loss ena delen, och tystnar inte förrän den ansluts till den andra delen. När du ertappar honom med att röka kastar du, om möjligt in den tjutande mackapären genom hans fönster. Om det är svårt att pricka kan du ta hans brevinkast. Låt inte stressen ta över, ta ett djupt andetag innan så du inte råkar kasta in fel del, det kan bli en pinsam situation när du behöver knacka på för att desarmera helvetet

Fejka post till honom, kanske i form av någon vidrig porrtidning eller liknande. Dumpa hos grannen bredvid honom. Om du vill jävlas mer väljer du något som kan ses som en prenumeration, då kan du upprepa processen
Senast redigerad av iSheep 2012-10-15 kl. 06:42.
Citera
2012-10-15, 06:53
Moderator
v50s avatar
Att som vissa föreslår börja leva om och störa grannen kan slå tillbaka mot TS så det ska man vara lite försiktig med.

TS har du inte fönster som är riktad mot ett annat håll än där grannen står och röker eller längre bort som du kan ha öppen när det är varmt ute utan att röklukten kommer in till dig?
Citera
2012-10-15, 13:21
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Att som vissa föreslår börja leva om och störa grannen kan slå tillbaka mot TS så det ska man vara lite försiktig med.

TS har du inte fönster som är riktad mot ett annat håll än där grannen står och röker eller längre bort som du kan ha öppen när det är varmt ute utan att röklukten kommer in till dig?

Nej, finns bara ett fönster
Citera
2012-10-17, 14:43
Medlem
Hysteri90s avatar
Har en granne ovanför mig som inte verkar veta hur man tar av sig skorna.
Hen går runt med klackskor inne i lägenheten jämt och ständigt.

Finns det ens något jag kan göra åt saken?

Jag är inte den som är den vanligtvis, vad en människa gör i sin egna bostad är inte min sak att lägga näsan blöt i.

Men nu blir jag fasen trött på dom där klackskorna!

Vad kan jag göra för att sända ett budskap, utan att bli vräkt?
Det enklaste vore ju att gå upp och be hen att ta av sig skorna, men det är inget alternativ ännu.
Senast redigerad av Hysteri90 2012-10-17 kl. 14:44. Anledning: Stavfel
Citera
2012-10-17, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Har en granne ovanför mig som inte verkar veta hur man tar av sig skorna.
Hen går runt med klackskor inne i lägenheten jämt och ständigt.

Finns det ens något jag kan göra åt saken?

Jag är inte den som är den vanligtvis, vad en människa gör i sin egna bostad är inte min sak att lägga näsan blöt i.

Men nu blir jag fasen trött på dom där klackskorna!

Vad kan jag göra för att sända ett budskap, utan att bli vräkt?
Det enklaste vore ju att gå upp och be hen att ta av sig skorna, men det är inget alternativ ännu.

Sätt upp en boxningssäck i taket och slå på den ofta. Det låter i lägenheten ovanför
Citera
2012-10-19, 15:45
Medlem
Stulna tvättider

I huset där jag bor finns en tavla där man bokar sina tvättider. Tavlan är av den sorten med metallöglor som man fäster ett hänglås i för att boka sin tid. Två fredagar på raken har nu mitt hänglås blivit bortplockat och flyttat. Istället har en annan granne varit där och tvättat på tiden som jag satt upp (samma granne båda gångerna). Har testat att bryta upp det lilla låset med hjälp av en nyckel, vilket inte var några som helst problem. Det går också att skruva ut öglorna från tavlan för att på så sätt flytta låset.

Har ni några tips på hur jag kan förhindra att detta händer igen (eller så att grannen som flyttar mitt lås åtminstone får sig en otrevlig överaskning)?

/Åsa arg som FAN
Citera
2012-10-19, 15:54
Medlem
går det ordna en bild på denna typen av tvätttavla kanske? är inte helt med på din beskrivning
Citera
2012-10-19, 15:55
Medlem
Ostpopzs avatar
Nästa gång då grannen bokar om din tid, ta med dig en stekpanna, dräm till fanskapet och tryck in personen i tvättmaskinen. Kör en quick tvätt på 60 grader. När tvättmaskinen har slutat säger du till personen att han/hon ska ge fan i min tid.

OnT: Gör samma sak med personens hänglås. Eller så går du dit och frågar vad han/hons problem är.
Citera
2012-10-19, 15:55
Medlem
Mystiqes avatar
Prata med vaktmästaren/hyresvärden att de måste åtgärda problemet p.g.a. folk snor varandras tvätt tider och du kan visa dem hur det går till...eller konfrontera du personen som snor dina tider.

mvh M
Citera
2012-10-19, 15:56
Medlem
Tejpa fast nåra sillar i taket på trumman strax innan denna ska tvätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in