2013-10-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Varför inte? Han har väl rätt att väsnas han också om han tycker det är nödvändigt?

För övrigt förstår jag hur TS tänker. Om han spelar upp något olämpligt kommer människor reagera, då kommer dagiset flyttas till ett annat rum. Det är precis det TS vill.

Öh nej!

Reaktionen blir inte "då måste vi flytta dagis" utan reaktionen kommer nog vara så att polisen knackar på hans dörr och frågar om det är något fel på honom, eftersom han spelar porr när han vet att ett dagis är ovanpå. Frågan är om det inte är åtalbart dessutom, kan säkert jämställas med en runkande gubbe som står utanför staketet till dagis.

Är det inte bättre o klaga hos kommunen så att de gör något åt själva problemet?
Citera
2013-10-07, 21:36
Medlem
Turb0F1LL3s avatar
Hahah vilken jävla ide! Bästa jag har hört idag!

(Hoppas du vinner kampen, ge inte upp!)
Citera
2013-10-07, 22:23
Medlem
Grannarna i huset bredvid som är hundägare och låser ut den lilla fan på trädgården hela sommrarna där den får stå och skälla nonstop. Tror de fattat att jag stört mig på det då jag skrikit "hundjävel!" flera gånger och sen hörde man den inte lika ofta

Nyfikna kärringen i 50-årsåldern rakt över som verkar ha stenkoll på en i huset,nu senast när jag hade fönstret öppe, så "råkar" kärringen behöva gå till postlådan en lördagkväll. Så går man upp för att slå igen fönstret och mycket riktigt, där ser man två ögon som tittar fram. "Åh du är en stackars oskuld som mår dåligt och sitter ensam och runkar framför datorn en lördagkväll men jag finns här och nu vet du deet" - ja det är jag och jag vill fan inte knulla med dig!
Varför är folk så jävla nyfikna för? Funderar på att ställa mig med en kikare i fönstret och titta rätt in i deras fula stuga, men de slutar väl inte glo då heller.
Citera
2013-10-08, 15:17
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Öh nej!

Reaktionen blir inte "då måste vi flytta dagis" utan reaktionen kommer nog vara så att polisen knackar på hans dörr och frågar om det är något fel på honom, eftersom han spelar porr när han vet att ett dagis är ovanpå. Frågan är om det inte är åtalbart dessutom, kan säkert jämställas med en runkande gubbe som står utanför staketet till dagis.

Är det inte bättre o klaga hos kommunen så att de gör något åt själva problemet?
Ska inte TS ha rätt att kolla på porr i sin egen lägenhet?

Du tror, på allvar, att kommunen kommer bry sig?
Citera
2013-10-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Ska inte TS ha rätt att kolla på porr i sin egen lägenhet?

Du tror, på allvar, att kommunen kommer bry sig?

Det är skillnad att titta på porr och att dra upp volymen bara för att störa andra.
Att TS valde just porr var för att det var ett dagis ovanpå, vilket tyder på att det är utstuderat att det ska störa dem extra mycket med kåta stön osv.
Citera
2013-10-08, 17:10
Medlem
Bor du i Stockholm kommer jag och bygger ljud åt dig dirr som kommer höras mer än väl.
Citera
2013-10-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvadfanden
Bor du i Stockholm kommer jag och bygger ljud åt dig dirr som kommer höras mer än väl.

Absolut! Bor på Södermalm. Pm-a mig hahaha! Har du firma inom ljud?
Citera
2013-10-09, 07:33
Medlem
Marimus avatar
Obehaglig granne

Vi fick nya grannar som köpte en tomt precis bredvid oss, den brukade vara en sommarstuga, som de för tillfället fortfarande försöker renovera.

Jag har bott här i 4 år.

Jag fattade misstanke när jag en dag hörde min egen katt ge ifrån sig ett fullkomligt blodisande tjut, jag känner min katt, hon är verkligen inte känslig och jag har aldrig hört henne låta så. Inte ens när hon vart i rejält bråk men en av grannkatterna.

Jag for ut genom dörren och ropade på henne, om och om igen. Jag hörde hennes plinga ett bra tag, jag hörde mina grannar prata i distansen och efter några minuters plingande så kom hon ut från deras trädgård.

Hon har kommit hem och vart allmänt orolig ibland. Hon har kommit hem då det ösregnat och ändå varit helt torr, hon har luktat på ett speciellt sätt (som det luktar i gamla hus med lite mögel) i pälsen. Jag vet att hon kan ha legat och tryckt under eller inne någonstans men de gångerna hon har kommit hem så har det varit väldigt svårt att ropa in henne, vi har fått ropa då och då i typ 4 timmar.

Hursomhaver så blev jag bara lite misstänksam till en början, men släppte väl det på sätt och vis fastän jag håller extra koll på min katta.

Idag vaknade jag upp av ett extremt obehagligt tjut igen, både jag och min katt for upp till fönstret. Det sista jag hinner se är min granne som går med bestämda steg över gräsmattan och en katt som verkligen springer för glatta livet. Jag ser dock även en till katt bli förskräckt och ta till flykt i våran häck.

Men idag kändes det verkligen obehagligt. Jag vet hur det brukar låta när två katter for ihop, att de kan ryta till rätt så bra, men dessa skriken är alltså snäppet värre. De är helt fruktansvärda!
Dessutom brukar man höra båda katterna när de bråkar.

Eftersom deras tomt varit obebodd så länge och överväxt i trädgården har det blivit ett tillhåll för grannskapets katter, kan jag tillägga. Ibland ser jag runt 4-5 katter på deras tomt. Kan det vara så att de är riktigt trötta på om katterna bajsar eller kissar där? Och i allmänhet inte tycker om katter?

Jag känner nog obehag också över faktumet att jag bott här så länge och aldrig hört dem såhär.

Jag tycker inte jag har tillräckligt med misstanke att konfrontera min granne på studs, skulle jag höra det en gång till och dessutom se honom i närheten igen då tänker jag göra det!

Däremot har jag lite lust att antingen sätta upp en lapp i grannskapet att hålla ögonen och öronen lite extra öppna... möjligtvis.

Frågan är hur man isåfall skulle konfrontera grannen utan att verka hotfull, egentligen har jag väl lust att tala om för honom/dem att jag håller extra koll och känner mig misstänksam gentemot det jag hört och sett.
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 07:35.
Citera
2013-10-09, 07:48
Medlem
latexxxsss avatar
Har du kollat att grannen inte har egna katter, som din katt stör sig på?
Citera
2013-10-09, 07:52
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Har du kollat att grannen inte har egna katter, som din katt stör sig på?
Nej de har inga katter

Flera grannar som vi har, har faktiskt pratat med mig om att vår katt är så go. De som bor i andra huset från mig har en väldigt speciell liten katt som inte kan umgås med några andra katter än min, de satt tydligen och spanade på fåglar på deras veranda förra vintern.

Grannkatten rätt över och min katt är jättegoda vänner, även om hon dominerar ibland och de ryker ihop. Jag har ju hört hur det låter också.
Citera
2013-10-09, 07:58
Medlem
Har du tänkt på så att din katt inte SKITER precis vid grannens sovrumsfönster eller klättrar på grannens nya bil? Det är nämligen det som händer mig, och den katten kommer få sig en fet spark bara den kommer i närheten. Jag kanske är din granne? Hursomhelst, kattfanskap ska inte gå på andras tomtar och skita och ställa till det. Då får de räkna med att bli skadade, jag släpper inte min hund för att gå och skita hos grannen eller sitta på grannens bil??

Ursäkta min frustration men kattägare är fan det värsta jag vet.:P
Citera
2013-10-09, 07:59
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threesix
Har du tänkt på så att din katt inte SKITER precis vid grannens sovrumsfönster eller klättrar på grannens nya bil? Det är nämligen det som händer mig, och den katten kommer få sig en fet spark bara den kommer i närheten. Jag kanske är din granne? Hursomhelst, kattfanskap ska inte gå på andras tomtar och skita och ställa till det. Då får de räkna med att bli skadade, jag släpper inte min hund för att gå och skita hos grannen eller sitta på grannens bil??

Ursäkta min frustration men kattägare är fan det värsta jag vet.:P

Ja nu är det faktiskt så att jag inte har min katt lika dresserad som din hund möjligtvis. Jag får väl köra ut katter från min tomt också ibland, det behövs då ingen spark till det.

Sedan klättrar hon inte på bilar.

Jag tycker det är avskyvärt om det nu är så att du skulle tilldela en fet spark på en katt. Punktera något vitalt organ, bryta deras rygg eller bryta deras revben. Det är någon väldigt kärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in