Citat:
Ursprungligen postat av
postkodmiljonar
Låt mig se om jag fattat det rätt.
Du har vid två(!) tillfällen hört katter göra höga ljud ifrån sig och vid den ena av tillfällena såg du din granne gå över sin egen tomt.
Detta gör att du startar en tråd på FB där du kallar grannen obehaglig.
Jag är ledsen men om du inte har utelämnat något i din berättelse så har du just bekräftat och stärkt fördomen att kvinnliga kattägare är knäppa weirdos som man bör hålla sig på behörigt avstånd ifrån.
Jag har inte direkt konfronterat min granne, jag har fattat misstanke. Det är självklart svårt att beskriva utifrån en text, men vid ett tillfälle så blev jag orolig, för att jag hörde min egna katt skrika så.
Imorse hände det ytterligare en gång. Jag känner att det är lite obehagligt, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArturoBandini
Du menar att TS släpper iväg sin hund och låter den vara borta över 4 timmar utan att veta var den är? Har man grannar ska man inte ha utekatter som skiter och pissar på farstubron eller i garaget hos andra. Låt din granne ha ihjäl fanskapet eller gör det själv.
Det du bör hålla extra koll på är att din kattjävel inte ränner på andras gårdar.
Hundar och katter fungerar inte i samma avseende. Dock funkar kisset och bajset på exakt samma sätt, jag förstår väl den biten.
Det handlar om vad man tolererar som medmänniska, det bor åtminstone 30 andra människor i det här området som inte har problem med att katter strövar omkring fritt. Det handlar om hur man isåfall hanterar detta om man anser det vara ett störande moment eller problem, att åsamka djuret i fråga skada i vilket anseende det än må vara och vilket sorts djur det än må vara tycker jag är fel sätt att hantera det problemet på.
Om du eller någon annan inte är beredda att hålla med om det har ni stora problem med er moral eller etik.
Jag hoppas jag har uttryckt mig jävligt klart i den frågan nu.