2013-10-08, 19:27
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Kul hus som låg ute förra året, och som ligger ute nu igen:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-kungsladugard-goteborgs-kommun-kungsladugardsgatan-115b-5751716

Då hade det en helt sanslös och orörd inredning från 60-talet, nu har dom nya ägarna på bara ett år lyckas förstöra huset med ett nytt kök och nya tapeter. Bardisken i köket är dock kvar, och dom fasta barstolarna. Originalinredning sen huset byggdes. Kul representationsvåning med en väldigt trevlig planlösning.

Dock borde säljarna hängas, eftersom jag faktiskt inte förstår varför dom har "renoverat" huset. Det var inget fel på den gamla fasta inredningen, och huset var ett fantastiskt och fungerande tidsdokument. Och den nya inredningen gör inte huset bättre på något sätt. Jag är faktiskt totalt oförstående till ombyggnader som inte gör någonting bättre samtidigt som det tar bort det gamla som var bra. Lose-lose, liksom...

Dessutom verkar de ha börjat med renoveringen i fel ände. Ett par heltäckningsmattor i sovrumsdelen såg ut som om de kunde gå iväg på egen hand...
Citera
2013-10-08, 19:32
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Dessutom verkar de ha börjat med renoveringen i fel ände. Ett par heltäckningsmattor i sovrumsdelen såg ut som om de kunde gå iväg på egen hand...

Jag är inte säker, men jag tror att heltäckningsmattorna i sovrummen är nya. Däremot är den gröna heltäckningsmattan i hallen original. Och den ser bara ut så för att man måste dammsuga den åt rätt håll... Men så blir det ju när man har barn i huset, dom skapar bara en massa oreda...
Citera
2013-10-08, 19:33
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
http://www.blocket.se/gallivare/Fritidshus_Keskijarvi__Gallivare_49350858.htm?ca=1 1&w=3

Saftig särskrivning.

EDIT: Snygg profilbild.
Citera
2013-10-08, 19:47
Medlem
Citat:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-kungsladugard-goteborgs-kommun-kungsladugardsgatan-115b-5751716

Då hade det en helt sanslös och orörd inredning från 60-talet, nu har dom nya ägarna på bara ett år lyckas förstöra huset med ett nytt kök och nya tapeter. Bardisken i köket är dock kvar, och dom fasta barstolarna. Originalinredning sen huset byggdes. Kul representationsvåning med en väldigt trevlig planlösning.

Dock borde säljarna hängas, eftersom jag faktiskt inte förstår varför dom har "renoverat" huset. Det var inget fel på den gamla fasta inredningen, och huset var ett fantastiskt och fungerande tidsdokument. Och den nya inredningen gör inte huset bättre på något sätt. Jag är faktiskt totalt oförstående till ombyggnader som inte gör någonting bättre samtidigt som det tar bort det gamla som var bra. Lose-lose, liksom...
Mysig känsla i bilderna på husets planlösning, köket blev en konstig blandning. Jag har svårt för att behålla gamla kök och badrum men det måste ju finnas någon sorts enhetlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven
http://www.blocket.se/gallivare/Fritidshus_Keskijarvi__Gallivare_49350858.htm?ca=1 1&w=3

Saftig särskrivning.

Ja det var en mysig sjö
Citera
2013-10-08, 19:47
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven

WTF...
Citera
2013-10-08, 20:27
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Jo, jag fattar det. Försökte bara vara lite rolig. Men även som jaktstuga så ser det ju oerhört torftigt ut med enbart jakttroféer. Vad får kvinnorna göra? Sköta disken?
Höll på att skriva att kvinnor nog inte är välkomna, men det är nog så att personer utan gevär inte är välkomna. Som jag försökte säga, den som köper den här stugan kommer nog bara hit med vänner för att jaga. Sedan står den tom i 10-11 månader. Det krävs både intresse och kosing (eller ett företag i ryggen) för att vilja köpa detta hus.
Senast redigerad av Kvackelikvack 2013-10-08 kl. 20:30.
Citera
2013-10-08, 20:40
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Höll på att skriva att kvinnor nog inte är välkomna, men det är nog så att personer utan gevär inte är välkomna. Som jag försökte säga, den som köper den här stugan kommer nog bara hit med vänner för att jaga. Sedan står den tom i 10-11 månader. Det krävs både intresse och kosing (eller ett företag i ryggen) för att vilja köpa detta hus.

Det är lite grabbarna på Fagerhult. De borde ha byggt ett helkaklat slaktrum med krok i taket, golvbrunn och blodkanal också, så hade det kanske kittlat lite extra hos klientelet. Hade det ens en riktig groventré?
Citera
2013-10-08, 22:31
Medlem
http://peterlandgren.se/objekt/bilder.html?266795

Jag får inte till planlösningen riktigt - tvättstuga med utgång till vardagsrummet, närmaste wc från vardagsrummet når du antingen i andra ändan av huset eller via sovrum 1.

Sovloft är väl charmigt, för den som slipper bädda där. En tröst om ungen tumlar ner för trappan är väl att det är så nära till väggen att det tar stopp rätt fort.

Poetiskt beskrivet och det talas mycket om en havsutsikt som jag har svårt att uppfatta, kanske fel på min dator?
Citera
2013-10-08, 23:26
Medlem
Citat:

Läckert hus, kan tänka mig att det var ännu läckrare innan om det var i bra skick. Kommer du ihåg vad det låg ute för första gången innan de byggt om? Har de "totalrenoverat"?
Citera
2013-10-08, 23:34
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
Läckert hus, kan tänka mig att det var ännu läckrare innan om det var i bra skick. Kommer du ihåg vad det låg ute för första gången innan de byggt om? Har de "totalrenoverat"?

Köket är nytt och en del av dom där tapeterna är nya. Den där med text på i köket, samt den grönblommiga i matrummet. Dom har faktiskt inte gjort så himla mycket, men hela känslan är ändå borta. Det kan ju ha att göra med möblemanget i det gamla boendet, som var helt intakt från 60-talet. Som om dom köpt rubbet precis samtidigt och sen inte köpt en enda pinal sen dess. Det var som taget ur Mad Men. Jag kommer inte exakt ihåg priset, men jag har för mig att det låg på runt 7 miljoner, så dom har ju inte tjänat så himla mycket på det.
Citera
2013-10-08, 23:57
Medlem
Kul om man hade sitt hus till salu - och hittade det här!
Citera
2013-10-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Kul om man hade sitt hus till salu - och hittade det här!
Tanken har slagit mig. Hemska tanke Ibland har jag även tänkt i banorna att man skulle slänga upp några bilder för bedömning av vår kära panel fast man inte har sitt hem till salu, men igenkänningsfaktorn hindrar mig. Alltså om någon jag känner skulle se bilderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in