2013-10-07, 22:31
Medlem
Skidaddles avatar
Tror man skulle bli snöblind efter ett tag. Liksom springa in den där lilla köksön för att man inte kan skilja på den och väggarna runtomkring. Och sen är det väl inte djurhuvudena i sig som är problemet, utan att det är den enda utsmyckningen i hela huset. Vem fan har ett hus med djurhuvuden som allenarådande detalj? Mitt i skogen, liksom? "Åh, ska du komma hem till mig och kolla på mina uppstoppade djurhuvuden? Jag lovar dig att det är det enda jag har. Djurhuvuden, djurhuvuden, djurhuvuden."
Citera
2013-10-07, 22:40
Medlem
frozenbeachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
känns ju som en gigantisk bastu

haha..och grilla en korv i den där grillen på framsidan känns som ett riskabelt projekt, en gnista och hela kåken är i lågor!
Citera
2013-10-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozenbeach
haha..och grilla en korv i den där grillen på framsidan känns som ett riskabelt projekt, en gnista och hela kåken är i lågor!
Man lär ju inte lida brist på brännbart dock...
Citera
2013-10-07, 22:59
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Lite roligt att dom har försökt skapa nån sorts överklassig herrgårdskänsla med bland annat mörka lister och stilfulla möbler, men har behållit det apfula, ljusa furutaket i SAMTLIGA rum!

Sant med taket fast det saknas touch genom hela inredningen, genomgående vansinnigt tråkiga om än inte helt malplacerade textilier och ännu ett hem med bara riktig hötorgskonst.

Dock har byggnaden mycket snyggt tegel med vacka påkostade utsmyckningar och blyfönster vid entrén. Finns potential för ett litet trevligt engelsk countryhouse.
Senast redigerad av sluggerbanan 2013-10-07 kl. 23:42.
Citera
2013-10-07, 23:37
Medlem
http://www.visbymaklarna.se/fastighets-bilder.html?guid=434BHNNUBU1S8QEV

Fint läge, mycket utomhusbilder - som poppar upp mellan inomhusbilderna, precis som om man skulle glömma bort att - jodå, man ser havet! Och de obligatoriska furuinnertaken. Illa blå toastol
Citera
2013-10-07, 23:51
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics

Fint läge, mycket utomhusbilder - som poppar upp mellan inomhusbilderna, precis som om man skulle glömma bort att - jodå, man ser havet! Och de obligatoriska furuinnertaken. Illa blå toastol

Byggd på avstyckad tomt. Inte ens gårdsplan framför trappen ingår i köpet.
Citera
2013-10-08, 00:02
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-6rum-ljungby-kommun-torseryd-smedagarden-5232587

Hav tålamod - 56 bilder ner kommer - efter utvändiga bilder från alla upptänkliga vinklar, på gärden, telefonstolpar, grävlinggryt under huset, brunnslock - kommer inomhusbilderna!

Har du obegränsat med tid och mer pengar än förstånd - då är detta stället för dig!
Citera
2013-10-08, 00:15
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Aha, det förklarar saken. Antar att man sedan bygger hus som är nästan lika stora som tomterna. Jag får panik när jag ser hur trångt det byggs i Stockholm nuförtiden.

Nu finns det ju begränsningar för hur stort huset får vara i förhållande till tomten, 25 % är ganska normalt i villaområden.

En liten rolig med detalj ang. huset dock:

"PantbrevDet finns 3 st pantbrev uttaget om sammanlagt 7 980 kr."

Priserna var lägre förr...
Citera
2013-10-08, 07:47
Medlem
Citat:
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-6rum-ljungby-kommun-torseryd-smedagarden-5232587

Hav tålamod - 56 bilder ner kommer - efter utvändiga bilder från alla upptänkliga vinklar, på gärden, telefonstolpar, grävlinggryt under huset, brunnslock - kommer inomhusbilderna!

Har du obegränsat med tid och mer pengar än förstånd - då är detta stället för dig!

Men alltså, det där huset är ju mögel, röt och svampangripet. Att rusta och sanera det kostar ju miljarder. K-märkning eller rivning!
Citera
2013-10-08, 08:25
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Motsatsen till ljust & fräscht, trångt & mörkt;

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-tyringe-hassleholms-kommun-svarvaregatan-8-5678272

Lite kul att se hur modena skiftar, och lite kul att se hur stor skillnad det kan göra. Mörka fönsterramar, mörka lister, mörka trädetaljer, mörk köksinredning. Jag har sagt det förut, fönsterramar ska inte vara mörka, det blir alldeles för stor kontrast mot ljuset som kommer in. Det blir ett väldigt hårt och platt ljus.

Citat:
http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=3T93ESRDA63SK5TS

Living in a box - a wooden box!

Läskigt med alla halva uppstoppade djur på väggarna som stirrar ner

Och gräset hamnade fel? Inget på tomten men väl på taket...

Trappan i hallen på första objektet ser helt skev ut. Eller så är det mina ögon som är skeva. Men ja.. jävla fulfuru, MÅLA FÖR FAN. Allt måste inte se så förbannat "naturligt" ut hela tiden. Hur lång tid tar det innan vi sitter här och tittar på hus där barken är kvar på innertaken?

Sen det där köket i.. björk? Ser ut som att man limmat ihop hela skiten av kaplastavar, ingen vinst.

Citat:

Den blå toastolen - Love it. Fast jag hade nog sett till att den matchade resten av badrummet.
Citera
2013-10-08, 14:17
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Tror man skulle bli snöblind efter ett tag. Liksom springa in den där lilla köksön för att man inte kan skilja på den och väggarna runtomkring. Och sen är det väl inte djurhuvudena i sig som är problemet, utan att det är den enda utsmyckningen i hela huset. Vem fan har ett hus med djurhuvuden som allenarådande detalj? Mitt i skogen, liksom? "Åh, ska du komma hem till mig och kolla på mina uppstoppade djurhuvuden? Jag lovar dig att det är det enda jag har. Djurhuvuden, djurhuvuden, djurhuvuden."

Jakträtt ingår i köpet. Det är en jaktstuga modell större, inte ett bostadshus. De som gått in i stugan utan gevär är lätträknade. Målgruppen för det här huset kommer inte vara bofast här.
Citera
2013-10-08, 14:49
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Jakträtt ingår i köpet. Det är en jaktstuga modell större, inte ett bostadshus. De som gått in i stugan utan gevär är lätträknade. Målgruppen för det här huset kommer inte vara bofast här.

Jo, jag fattar det. Försökte bara vara lite rolig. Men även som jaktstuga så ser det ju oerhört torftigt ut med enbart jakttroféer. Vad får kvinnorna göra? Sköta disken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in